Je kunt het volgende doen: controleer eens in je telefoon of er niet storen aan staat (maantje bovenin)
Je kunt checken of er een doorschakelen aan staat via instellingen - telefoon - doorschakelen
Tevens raad ik je aan om de dekking en storingen te controleren via
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/Via my vodafone kun je zien of daar een doorschakelen aan staat.
Indien het dan nog niet werkt raad ik het volgende aan: Controleer eens de instellingen via
http://handleidingen.vodafone.nlLet daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij instellingen- mobiel netwerken- gesprekken over 4g moet aan staan en bij data netwerk dient de live.vodafone.com te staan.
Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtmlTevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897