mick644

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iphone 5 laad niet meer op

Ik heb sinds een paar maanden een iphone 5 en sinds vannacht laad hij ineens niet meer op... Tevergeefs stofs verwijderd en de lightning stekker herhaaldelijk in en uit de iphone gedaan soms pakt ie m voor een seconde maar dan valt ie weer weg. Wat kan ik hier aan doen? is mn lightning draad kapot? Help!?
 
 
9 Reacties 9
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi mick644,

Heb je misschien een vriend/kennis/familielid met een iPhone 5? Wellicht kun je eens een andere kabel proberen. Als dit niet helpt, dan vermoed ik een defect aan het toestel. In dat geval kun je het toestel ter reparatie aanbieden bij een Vodafone winkel
Brian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb al een tijdje exact hetzelfde probleem: het begon zoals gezegd dat bij het insteken van de stekker in de lighting adapter, 1 seconde opladen en daarna niet meer. Ik heb al een andere lader gestest en een andere kabel... zelfde resultaat. Het lijkt er op, dat de stekker er nét niet ver genoeg in blijft zitten. Wel een soort workaround gevonden, namelijk de stekker met redelijke kracht in de foon drukken en dan de kabel om de foon trekken, zodat de connector strak in de connector blijft zitten. Ik ben bij de Vodafone winkel langsgeweest om te kijken wat we hieraan konden doen... Aangezien ik er geen aanvullende verzekering bij heb genomen, zou dit betekenen dat ik mijn telefoon 2 weken!! kwijt ben als deze ter reparatie opgestuurd wordt... op de vraag of er niets te regelen viel met een leen- of huurtoestel, om die periode te overbruggen, werd gezegd dat dit zonder verzekering niet mogelijk is... Beetje teleurstellend, ik had iets meer inlevingsvermogen als een bedrijf van Vodafone verwacht. Kortom, heeft iemand nog suggesties hoe dit opgelost kan worden, zonder dat ik mijn connectiviteit met de buitenwereld 2 weken hoef te missen? Volgens mij is het toesten nu een maand of 5 oud.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Brian,

Ik snap dat je het niet leuk vind dat de winkel heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om je een leentoestel te geven als je deze service niet bij je abonnement hebt aangesloten maar denk je niet dat dat het eerlijkst is? Er zijn namelijk heel veel klanten die wel betalen voor deze service en het zou oneerlijk zijn als zij elke maand betalen voor die service en dat we jou wel gratis een leentoestel mee zouden geven. Ik denk dus dat de winkelmedewerkers zo eerlijk mogelijk hebben proberen te handelen.

We hebben dit bij de nieuwe RED abonnementen aangepast dus nu heeft iedere klant met een RED abonnement standaard recht op een leentoestel, maar bij oudere abonnementen is het inderdaad nog zo dat die service er apart bij aangesloten moeten worden.
Ik ben daarom ook bang dat er geen andere oplossing is dan dat je het toestel ter reparatie aanbied, zelfs als je het toestel dan toch even kwijt bent. Misschien kun je tijdelijk een toestel van iemand lenen?
Brian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Maartje, bedankt voor je tijd en antwoord. Er wordt nu te veel aandacht op mijn teleurstelling gelegd, terwijl de hoofdzaak mijn technische probleem is natuurlijk 😉 Maar goed, misschien heb je een punt, hoewel ik denk dat niet alles hoeft te vallen onder extra betaalde servicecontracten. Anyway, jij zegt dus dat ieder RED abbonement recht heeft op een leentoestel.. Laat ik nou ook een RED abbonement hebben... en kan ik gelijk de conclusie trekken dat ik dus door de medewerkster in kwestie met een kluitje het riet in ben gestuurd, want die heeft dat op het computerscherm ook gezien, maar is dus kennelijk niet op de hoogte van deze regel. Ik ga even op zoek naar een link van deze regel en kan daarmee dan naar de Vodafone winkel in mijn buurt om mijn telefoon ter reparatie aan te bieden en mijn leentoestel op te halen. Nogmaals bedankt Maartje 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Om gebruik te maken van de vervangend toestel service kun je bellen met 045 750 15 15
Dynafix komt dan je defecte toestel ophalen bij jou thuis en geeft je meteen een vervangend toestel. Zodra je toestel gerepareerd is brengen ze hem weer bij je thuis af en geef jij het leentoestel weer mee.

In de Vodafone winkels liggen geen leentoestellen meer, alles gaat nu via Dynafix en het eerder genoemde telefoonnnummer 🙂

Je hoeft dus niet 2 weken van de buitenwereld afgesloten te zijn! 🙂
Brian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Arina, Ik neem al mijn eerdere negatieve opmerkingen terug! Ik ga ze straks bellen om een afspraak te maken, helemaal top! Keep up the good work. Groet, Brian
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan! Hopelijk hoeft het niet 2 weken te duren 😄
Brian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, Brian hier.

ik wilde nog ven melden dat het verhaal met Dynafix fantastisch werkt!
Ik heb het toestel bij hen aangemeld en een (ophaal)afspraak kunnen maken voor de volgende avond. Netjes een iPhone5 als leentoestel gekregen en een week later kwamen ze deze weer omruilen voor mijn eigen, gerepareerde toestel.

Goede service, snel en geen kosten!
Complimenten van een zeer tevreden klant.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Brian schreef:
Hoi, Brian hier.

ik wilde nog ven melden dat het verhaal met Dynafix fantastisch werkt!
Ik heb het toestel bij hen aangemeld en een (ophaal)afspraak kunnen maken voor de volgende avond. Netjes een iPhone5 als leentoestel gekregen en een week later kwamen ze deze weer omruilen voor mijn eigen, gerepareerde toestel.

Goede service, snel en geen kosten!
Complimenten van een zeer tevreden klant.
Dat vinden we altijd leuk om te horen!! Dank je wel voor het positieve berichtje! 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic