Patrick1982

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ipad2 wifi + 3G melding geen simkaart

sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn ipad2 de simkaart niet meer "ziet".
 
op aanraden van de klantenservice van vodafone mijn simkaart "op maat" moeten knippen.
dit heeft enige tijd gewerkt, echter moest ik steeds vaker de simkaart eruit halen en opnieuw opstarten.
 
vandaag bij de vodafonewinkel in arnhem geweest, netjes een nieuwe simkaart meegekregen.
echter deze werkt ook niet. 
 
ik kan bij instellingen het tabje mobiele data ook niet aantikken. heb inmiddels de ipad compleet hersteld naar
de fabrieksinstellingen, en geconfigureerd als zijnde "nieuwe" ipad. 
 
heb hierover contact gehad met de klantenservice, echter tijdens het doorverbinden met de technische dienst 
werd ineens de verbinding verbroken (het was namelijk 20.00 uur, en daarna zijn ze niet meer te bereiken).....
 
nu dus nog steeds een ipad waarmee ik alleen thuis via wifi op internet kan. 
vind het een zeer kwalijke zaak, aangezien het niet bepaald een goedkoop abonement is.
 
heeft iemand een oplossing voor deze situatie?
 
bij voorbaat zeer veel dank,
 
 
Patrick
4 Reacties 4
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wanneer de SIM-wissel ook niet geholpen heeft, ben ik bang dat het toch inderdaad aan de iPad zelf ligt. Er zal dan weining anders opzitten dan de iPad ter reparatie aan te beiden, sorry 😞
 
Nog één laatste controle, je iPad heeft wel de iOS 5.0.1 firmware?
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Martin,

Het is zeker mogelijk dat de Ipad zelf de oorzaak van het probleem is.
Maar kan evengoed toch gewoon met een instelling te maken hebben.

De oorzaak kan hem b.v in ingestelde APN zitten;
Vodafone gebruikt namelijk een aantal APN's, voor de iPad kan het of live.vodafone.com
of office.vodafone.nl zijn, standaard bij een dataabonnement is office.vodafone.nl de juiste.

Het is toch raadzaam contact op te nemen met de klantenservice om te achterhalen of hier niets anders speelt.

groeten,

Patrick1982
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ios 5.0.1 is inderdaad geinstalleerd. vind het erg vreemd, want het was van de ene op de andere dag dat de ipad de simkaart niet meer herkende. er is niets vreemds mee gebeurd, niet gevallen, de simkaart is er ook niet uit geweest oid...
vandaag helaas geen tijd gehad om terug naar de winkel te gaan. 
morgen maar weer eens proberen.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Patrick,

Is het probleem inmiddels opgelost? Of ervaar je het probleem nog steeds?

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic