erikvandenakker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet toegang vanuit buitenland

ik ga op vakantie naar italië en zou graag willen weten of er een mogelijkheid is op mijn NL abonnement toch tegen beperkte kosten gebruik te maken van een databundel (internettoegang) vanuit italië.
recent heb ik iets gelezen (alles in één op reis - http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/vodafone_blox/op_reis/allesineen/) over de mogelijkheid om na het sturen van een sms 'sje voor één dag een 35mb (waarschijnlijke beperkte) data limiet ter beschikking te krijgen voor ca 2 euro (op=op).
werkt dit echt zo ... ? en loop ik geen risico toch ineens met een hogere rekening geconfronteerd te worden?
wie heeft hier ervaring mee?
 
MvG
Erik
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Erik,

Dat werkt inderdaad zo. Als je een abonnement hebt kun je voor je weggaat de Alles-in-1 aanzetten. In Nederland kost die niks en in het buitenland kost hij alleen wat als je je toestel gebruikt (belt, sms't of internet).
Zolang je niet buiten de bundels gaat kost hij niet meer dan €2,- per dag en voor je buiten de bundel gaat krijg je een waarschuwings-sms

Nu adviseer ik wel om altijd goed op te letten. Als je bijvoorbeeld belt kan het dat het sms'je pas aankomt nadat je stopt met bellen omdat je geen sms'je en gesprek tegelijk kan ontvangen. Dus een beetje waakzaamheid aan je eigen kant is nodig. Maar als je een klein beetje oplet denk ik dat je de kosten zeer eenvoudig in de hand kunt houden 🙂

De ervaringen laat ik verder aan andere gebruikers over. Anders wordt het zo'n "wij van WC-eend" verhaal 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic