Kimmullerxx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

internet slechte dekking op meerdere plekken

Goedendag,

 

sinds een maand heb ik onwijs slecht internet gebruik zowel in Nederland en in het buitenland… ik heb vaak geen gebruik of signaal. Wanneer ik thuis ben doed die het prima maar als ik van huis weg ga geeft die snel EDGE of 3G met slecht signaal aan.

kan ik hier wat aan doen? 
 

met vriendelijke groet,

kim 

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hey@Kimmullerxx 

Dat is apart dat je slecht internet ervaart zodra je van huis weg bent of op vakantie bent. 
 

Betreft het buitenland raad ik je aan om eens dit topic door te nemen: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774
Hier staan alle stappen uitgelegd voor het buitenland en wat je zelf kan doen.

Betreft Nederland lijkt het mij apart dat je overal behalve thuis een slechte dekking hebt. Dit zou betekenen dat wij een landelijke storing hebben. Echter is dit niet het geval op dit moment. En ik klop het ook voor de zekerheid af. 
Als eerste raad ik eens aan om je toestel opnieuw op te starten. Vervolgens ga je controleren of dit geholpen heeft.
Zorg er ook voor dat 4G aan staat.

Mocht dit niet geholpen hebben, dan raad ik aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk telefoon en visa versa. Hiermee sluit je uit of het probleem bij de simkaart ligt of aan het toestel.
Is het de simkaart, dan raad ik je aan om een simwissel te doen. Een simwissel kun je aanvragen bij mijn collega’s in de winkel. Zij helpen je hier graag verder mee.
Ook kun je de stappen eens doorlopen van onze network check: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml

Komt uit de kruistest uit dat het aan het toestel ligt dan kun je het volgende proberen:
Maak als eerste een back up van je toestel. Daarna zet je hem terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens ga je kijken wat het signaal doet. Werkt dit niet, dan zal het toestel gerepareerd moeten worden.

Laat je weten of het gelukt is en wat de oorzaak was? 
 

Groet,
Steven

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

We ontvangen graag nog een reactie van jou @Kimmullerxx 

Kimmullerxx
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedendag, 

 

De Kruistest werkt helaas niet. Afgelopen dagen nieuwe telefoon gekocht. Nu weet ik niet of dat dat ook het geval in het buitenland is. Aangezien ik veel reis is dat fijn om daar ook 4g te hebben.

Met vriendelijke groet,

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

4G in het buitenland blijft altijd afhankelijk van de aanbieder/provider in het desbetreffende land @Kimmullerxx 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier in Nederland nu wel een betere verbinding @Kimmullerxx?

Kimmullerxx
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jaa 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is goed om te horen @Kimmullerxx
Ik zal het topic sluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic