Werner van Woud

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet is langzaam sinds het uitrollen van 5G

Wij hebben meerdere abonnementen dan vodafone, waarvan 2 met een Samsung telefoon met 4G

Wat mij opvalt dat alles veel trager is geworden op onze Samsung telefoons, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het zijn geen basic antwoorden. Hiermee kunnen we uitsluiten waar het probleem ligt. Wij willen dit net zo graag als jullie opgelost hebben.
In dit geval raad ik aan om de network check te doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor onze technische dienst. Zij gaan controleren wat er aan de hand is etc. 
Dit kan via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml. Vermeld duidelijk in het onderzoek wat je ervaart en wat de resultaten zijn van bijvoorbeeld een kruistest en speedtest. Hoe meer informatie, hoe duidelijker het is voor mijn collega's. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Werner van Woudenberg 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst natuurlijk heel vervelend dat je deze ervaring hebt. Als tweede maakt het natuurlijk niets uit of iemand anders hier ook last van heeft, het mag gewoon niet gebeuren. Daarnaast zitten ze met 5G anders dan op 4G dus ik verwacht daar niet zoveel problemen mee.

Je kan altijd een test doen door je eigen SIMkaart in een iPhone te stoppen of in een hele andere Samsung dan die je zelf hebt en kijken wat er dan gebeurd. Of bekijk deze pagina eens of er misschien wel werkzaamheden zijn. Mocht het dan nog niet fijn lopen, dien dan op deze pagina ook je ervaringen in en dan kunnen ze bekijken wat er aan de hand is. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Werner van Woudenberg . Welkom hier!

Wat vreemd en onhandig dat je merkt dat je telefoons (of de verbinding. Dat is me niet duidelijk) trager geworden zijn. Dit merk je enkel op de 2 Samsung toestellen? Wat ervaar je precies als traag? 
Lukt het inderdaad om eens te testen hoe het gaat met een andere simkaart in de telefoon en andersom? Ik ben erg benieuwd naar je ervaring! 

Dirk_1983

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit gevoel had ik dus ook al een tijdje. Het is soms tergend langzaam. Bijv bij het browsen op internet, wanneer er uberhaupt al wordt gestart met het laden vd pagina, ongeacht welke... Vliegtuigstand in en uit schakelen, dattie ineens weer even normaal is, maar gauw weer traag..

Ik hoor er meer bekenden met Vodafone abonnementen over. Ik zit zeker al een decennium bij jullie. Als dit een manier is om 5G-abbonementen te verkopen vind ik dit een zeer slechte ontwikkeling. 

Kom aub niet met van die basic antwoorden die jullie zo klaar hebben liggen over sim erin en uit doen en updates en dat soort dingen, want ben er voor 200% cker van dat t nie aan mn phone ligt en denk Werner ook wel.

Ik twijfel er inmiddels ook nie meer aan of het langzamer is, het ìs gewoon langzamer geworden. Weet zeker dat er heel wat meer mensen zijn met de zelfde ervaringen als die van @Werner van Woudenberg en die van mij.

Triest..

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het zijn geen basic antwoorden. Hiermee kunnen we uitsluiten waar het probleem ligt. Wij willen dit net zo graag als jullie opgelost hebben.
In dit geval raad ik aan om de network check te doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor onze technische dienst. Zij gaan controleren wat er aan de hand is etc. 
Dit kan via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml. Vermeld duidelijk in het onderzoek wat je ervaart en wat de resultaten zijn van bijvoorbeeld een kruistest en speedtest. Hoe meer informatie, hoe duidelijker het is voor mijn collega's. 

Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Leuke netwerkcheck!  De check moet ik mijn spiksplinternieuwe samsung S20+ laten repareren!!!

Redelijk kansloze check dus. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Krug ,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De Galaxy S20+ is geoptimaliseerd voor het 5G netwerk, als het je niet lukt te verbinden met 5G dan heb ik hierbij een aantal tips voor je.

• Check of je een abonnement hebt inclusief 5G (zie hiervoor MyVodafone).

• Staat onder Mobiele gegevens de netwerkmodus 2G/3G/4G/5G ingeschakeld?

• Heb je eventueel de netwerkinstellingen gereset?

• Check ook even of de APN instellingen correct zijn, hoe je dit doet lees je hier.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het met bovenstaande stappen kunnen oplossen @Krug 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic