leen1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet in stellen op een homtom h16 pro

ik heb een homtom ht 16 pro via het internet gekocht maar weet niet hoe ik hem moet instellen
op het internet en op het e-mail, ben al wat ouder dus graag hulp.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
leen1, zit er geen handleiding bij? Toestellen die via ons verkocht worden staan vermeld op https://handleidingen.vodafone.nl. Daar vind je alle instructies terug. Toestellen zoals een Homtom zijn door ons niet getest op een goede werking met het netwerk en daarnaast hebben wij daar geen handleidingen van. In een winkel wordt het daardoor ook lastig om je hiermee te helpen. Als je in de toekomst hulp nodig hebt kun je het beste terecht in een van onze winkels en daar je toestel aanschaffen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi leen1,

Heb je deze TomTom via Vodafone aangeschaft?
leen1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee via internet
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
leen1, zit er geen handleiding bij? Toestellen die via ons verkocht worden staan vermeld op https://handleidingen.vodafone.nl. Daar vind je alle instructies terug. Toestellen zoals een Homtom zijn door ons niet getest op een goede werking met het netwerk en daarnaast hebben wij daar geen handleidingen van. In een winkel wordt het daardoor ook lastig om je hiermee te helpen. Als je in de toekomst hulp nodig hebt kun je het beste terecht in een van onze winkels en daar je toestel aanschaffen.
leen1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk antwoord maar daar heb ik niets aan,ik heb het geld niet om bij jullie een Samson
of een ander duur merk te kopen.
maar ja dan moet ik maar bij ziggo proberen want daar ik verder alles.
Kan het ook op Facebook proberen met dat Vodafone het niet verder wilde kijken.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
leen1, ik begrijp dat je niet veel aan het antwoord hebt, wij hebben echter ook geen informatie over dit toestel. Is het nog gelukt via de handleiding? De APN is in ieder geval live.vodafone.com.
audb

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
kreeg je na het plaatsen van de sim dan geen configuratie bestanden?
Mocht je die per ongeluk gewist hebben dan de sim verwijderen, toestel opnieuw opstarten, weer uit zetten en de sim terug plaatsen en als het dan goed is krijg je ze opnieuw.
Ook kan het zijn dat de mobiele diensten zijn uitgeschakeld dat gebeurt vaker bij chinese telefoons en dat er een "handleiding" ontbreekt is ook niet eens zo erg.
Of het is in het Chengels wat nog het meest lijkt op ikeaals dus niet te begrijpen of de "Handleiding" is net zo lang als de aantal letters van handleiding.

Over de 4G hoef jij je geen zorgen te maken deze werkt op FDD-LTE: Bands: 1/3/7/2
Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Mocht het niet lukken met de sim wissel probeer dan een andere simkaart van een andere provider even er in te doen en daarna weer de vodafone.
het instellen van live.vodafone.com werkt helaas niet omdat er meer gegevens nodig zijn waar onder een paswoord zie ik net.
Nog een kleine tip achteraf.
Als je merkt dat er chinese apps er op staan dan kan je het beste even Kingroot apk downloaden https://kingroot.net/ daarmee kan je ze verwijderen.
Durf je het zelf niet aan vraag het dan aan iemand die er genoeg verstand van heeft na het gebruik kan je kingroot gewoon weer verwijderen en wordt alles behalve de apps weer terug gezet.


Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi leen1,

Heb je nog iets gehad aan de tips van audb?
Kuiken

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
leen1
Het gaat om dit toestel he? Zo te lezen draait het toestel Android Marshmallow. Klopt dit?

Internet:
Instellingen > Meer verbindingen of mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Nieuw toegangspunt of toevoegen. In de lijst die tevoorschijn komt vul je het volgende in:
Naam: Vodafone Live!
APN: live.vodafone.com
Scroll naar beneden.
MCC: 204 (kan al ingevuld staan).
MNC: 04 (kan al ingevuld staan).
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default (in kleine letters).
Drager: Niet ingesteld of Niet gespecifeerd.
Vervolgens kies je voor opslaan. Ik weet niet waar je dit precies kan vinden in het toestel. Die zal je zelf even moeten zoeken.
Je komt weer terug in het overzicht met de APN's. Zorg dat de APN Vodafone Live! is geselecteerd. Test of het internet werkt. Werkt het niet dan je toestel helemaal uit en aanzetten.

E-mail wordt een beetje lastiger. Je gebruikt de standaard mailapp van Android? Dan zou je dit stappenplan kunnen volgen. Dit is wel van een Samsung toestel. Icoontjes en stappen kunnen anders genoemd worden maar je zou er wel aan uit moeten komen.
Anonymous
Niet van toepassing
leen1 is het gelukt met de tip vanKuiken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic