busbert

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet buitenland

hoi hoi, ik nieuw hier en heb een vraag over mijn mobiel in buitenland (frankrijk)
 
ik heb een abbo (bel-sms-web 150) maar geen internet..... wat doe ik fout of wat moet ik doen om te kunnen internetten in frankrijk.
 
groetjes busbert
6 Reacties 6
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey busbert,

Welkom op het forum! 🙂

Heb je de alles in 1 op reis dagbundel geactiveerd? Daarmee kun je in Frankrijk iedere dag internetten (30mb).
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Arina schreef:
Hey busbert,

Welkom op het forum! 🙂

Heb je de alles in 1 op reis dagbundel geactiveerd? Daarmee kun je in Frankrijk iedere dag internetten (30mb).

Wat heeft de alles in 1 op reis bundel te maken met internet in het buitenland? Dat is toch alleen om de kosten te drukken? Zonder deze bundel hoort je internet ook te werken maar je betaalt de hoofdprijs.

Wat wel handig is om te weten is het volgende:


  • Werkt het in Nederland wel?
  • Staat Roaming aan?
  • Welk merk en type telefoon gebruik je?
  • Kun je op geen enkel Netwerk verbinden?
  • Krijg je een foutmelding?
  • Heb je een SMS gekregen dat je je data limiet hebt bereikt?
  • Heb je deze problemen overal? ( Het kan een lokale storing zijn bij bijvoorbeeld SFR)


jeroendewitte

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Droid, Arina en anderen,
 
Ik heb ook een probleem ervaren met Internet in het buitenland.....
 
Afgelopen weekend was ik in Munchen.  Ik reis veel voor mijn werk in en naar het buitenland, dus ik heb mijn roaming meestal gewoon aanstaan. Ook dit keer.
Deze maand een beetje veel gereisd, dus ik kwam al dicht tegen mijn datalimiet aan.
So far, so good.
 
Uiteindelijk kreeg ik via 1200 een melding via SMS: U heeft uw datalimiet van deze maand bereikt. Om door te gaan met internet & email in het buitenland. stuur een SMS met "Internet buitenland aan" naar 4000.
 
OK, dus dat deed ik. Ik stuurde exact "Internet buitenland aan" naar 4000.  Met de verwachting dat ik meteen weer zou kunnen internetten.
 
Echter, meteen daarop kreeg ik weer een melding van 1200. "Vodafone info: U kunt zich niet afmelden voor deze Vodafone dienst" ....huh?? Ik heb de stap om via een SMS naar 4000 mijn internet weer te activeren - door aan te geven dat ik inderdaad akkoord ga met het feit dat ik over mijn datalimiet heen ga - in totaal drie keer herhaald. Dacht aan een kleine storing op jullie netwerk....Maar nee. De melding van 1200 dat ik me niet kan afmelden voor deze dienst (ik weet niet welke?:-)) kwam ook drie keer terug.
 
Dus: kunnen jullie of deze fout binnen Vodafone herstellen of mij vertellen wat ik fout doe?
 
Vriendelijke groet,
Jeroen de Witte
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Jeroen,

Wat vreemd dat je de sms kreeg om
'internet buitenland aan' naar 4000 te smsen.
Het had moeten zijn: 'datalimiet uit' naar 5000

jeroendewitte

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thx Arina,
 
Doe ik de volgende keer:-)
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verouderd topic, topic gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic