rrmichel

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik kan met wifi aan niet meer gebeld worden, wel bellen

Hallo,

ik kan sinds zaterdag als ik mij ergens op wifi aanmeld niet meer gebeld worden?? degene die mij dan belt krijgt gelijk voicemail.
ik kan zelf wel bellen, heel raar. hoor van meerdere dat ze dat probleem hebben.
hoe kan dit komen???
33 Reacties 33
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@rrmichel

Dat is heel vreemd...

Welk toestel gebruik je?
Welke locatie(s) doet het probleem zich voor?
Ben je in als het probleem zich voor doet, verbonden met 2G, 3G of 4G?

Hoor graag van je!
rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik zit dan aangemeld op wifi, meld ik mij af dan kan ik wel gebeld worden

het is een samsung note 3
het probleem is in wijchen, ook als ik ergens anders op wifi zit (vrienden van mij hebben hetzelfde probleem)
die hebben een s3 en s4
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@rrmichel

Oke...Laten we eens het volgende testen:

  • Ga naar Instellingen>Meer (opties/netwerken)>Mobiel Netwerk>Netwerkmodus: GSM Only (Vervolgens testen)
Bel ook eens het volgende nummer: *#1234#. Je komt in een scherm met informatie (Smallband, Kernel etc). Post deze gegevens in je reactie.

Edit: En je Android versie...(Instellingen>Over het toestel/Toestel info)
Edit 2: Wordt de beller direct doorgeschakeld naar voicemail (evt. na 1 keer een overgangstoon) of blijft maakt hij de gehele rinkeltijd af, voordat de doorschakeling plaats vind?
rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hem op GSM gehad toen geprobeerd en toen werkte het idd, nu weer terug gezet op de automatische modus en nu werkt he!
heel erg bedankt top!!

heeft u de gegevns van het bellen van dat nummer nog nodig?

grt michel
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Ah, mooi dat het geholpen heeft!

Ja, graag. Mochten er meer klachten binnen komen, kan ik deze gegevens met elkaar vergelijken. (:


rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hij wordt gelijk na 1 toon doorgeschakeld, hierbij de gegevens:

bellen naar #1234# gaat niet (dan zegt hij verbindingsprobleem of ongeldige mmi-code

mijn android versie is 4.4.2


rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas, was de oplossing maar van korte duur, hij doet het wederom niet meer
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@rrmichel

Hmm, dat is vreemd. Ik heb even ge-Googled en ik zie dat er meer mensen last hebben van dit probleem met Android 4.4.1/2: https://productforums.google.com/forum/#!msg/nexus/3gVF5Dm-yG0/k1mo0d750JIJ

Waar heb je het toestel aangeschaft?
Heb je een custom ROM geflashed op je toestel (met eventueel een aangepaste Kernel)?
rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het toestel gekocht in de Vodafone winkel in Nijmegen dukenburg.

Wat betreft die custom rom, geen idee?? Denk het niet ik heb niks gedaan
Evdveer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een samsung galaxy S4 (android 4.4.2) en mijn vriendin een S3 (android 4.3) en hebben exact hetzelfde probleem. Probleem speelt nu sinds maandag of dinsdag op beide toestellen. Als ik hem op GSM zet dan werkt het heel even inderdaad. Vodafone helpdesk adviseerde om de accu eruit te halen terwijl deze aanstaat maar dat heeft geen enkel effekt.
rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt ik heb het vanaf vorige week zaterdag al, pff schiet niet op,
en kruistest en accu eruit helpt niks,

heb ook niet het idee dat er echt wat gedaan word nu :S

abbonement is toch duur zat dt het mag werken
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Onze specialist Farid heeft al het een en ander met jullie doorlopen zie ik. Jammer dat dit nog niet tot een definitieve oplossing heeft geleidt.

@Farid-, welke opties kunnen ze nu nog testen?

Dank.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@rrmichel @Evdveer @Serkan

Ben momenteel in het buitenland dus kan niet adequaat reageren.

Doet het probleem zich voor sinds een software update?
Op welke locatie hebben jullie dit tot nu toe geconstateerd?

Post eens jullie toestel info. Ook te vinden via Instellingen>Toestel info>(Software informatie). Post je Kernel-, smallband- en Buildversie. Dit is waarschijnlijk (gezien de meerdere meldingen op het net) een software issue die door Google en de fabrikant gefixt moet worden.

Tevens kan het ook een bug zijn die door een factory reset (eerst een backup maken) verholpen kan worden. Doe dit bij voorkeur via Samsung Kies. Je ziet dan ook meteen of er nog een nieuwere buildversie uit is, die wellicht het probleem kan oplossen.

Ik zal in ieder geval met de toestel info navraag doen bij de afdeling die intern nieuwe software versies test.

Mocht dit niet helpen raad ik als tijdelijke oplossing in ieder geval aan tijdens een Wi-Fi connectie je toestel op GSM only te zetten om in ieder geval bereikbaar te zijn.
janwillem01

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij en mijn zus hetzelfde probleem, beide ook in de gemeente wijchen en ook beide vodafone.
Met wifi aan kunnen we niet gebed worden, met wifi uit niet.

Mijn zus heeft samsung s3 mini (met android dus)
Ik heb een Samsung Ativ S (met windows phone 8.0)
verder geen update beschikbaar bij mij

Hoe zou ik / we dit op kunnen lossen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@janwillem01 ,

Ben er even ingedoken en heeft te maken met het 4G LTE.
Ga naar je mobiele netwerken zoals hier boven beschreven. Of download een 4G Toggle van de playstore.
Als je Alleen WCDMA kiest, kan de telefoon alleen verbinding maken met het netwerk als er 3G-dekking is.

Moet werken als het goed is
rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

hierbij de gegevens van de tlefoon:
modelnummer: sm-n9005
adnroid versie: 4.4.2.
baseband-versie: N9005xxUENB1
kernelversie: 3.4.0-636608
dpi@swdd5510#1
wed feb 12 17:18:43 KST 2014
buildnummer: KOTH49H.N9005XXUENB4
status SE for android: enforcing SEPF_SM-N9005_4.4.2_0009

rrmichel
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat u zegt over het WCDMA werkt niet, het werkt alleen als je de telefoon op alleen GSM zet, maar dat lijkt me niet de bedoeling van een 4g abbonement??
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @rrmichel ,

Inderdaad lijkt mij dit ook niet de bedoeling, maar zelf heb ik een 4G switch. Ga ik op de wifi, switch ik even over naar 3G. Tot dat Vodafone het probleem verholpen heeft.
als je hem op WCDMA zet, staat dan het 4g icoon nog boven in, of h+ ?
janwillem01

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt mij ook niet idd.
mijn Windows phone heeft overigens deze WCDMA (?) keuzeoptie niet. Ik kan alleen kiezen bij 'hoogste verbindingssnelheid' tussen 2g of 3g. Ik heb overigens geen 4g abonnement.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic