Catwoman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

iPhone5 of Galaxy S3

Hé, wie kan mij helpen?
 
Ik kan mijn abonnement verlengen en ben aan het twijfelen tussen de iPhone5 en de Samsung Galaxy S3.
Wat zijn dingen waar ik rekeninig mee moet houden, wat zijn de voor- en nadelen? Kortgezegd: Ik krijg graag input van jullie. Vrolijke kat
 
Thanks. Groetjes, Catwoman
11 Reacties 11
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Catwoman,

Dit kan natuurlijk een leuke discussie worden omdat elke klant andere verwachtingen heeft van een toestel. Wat zijn jouwn verwachtingen van een toestel, waar moet het aan voldoen. En misschien nog belangrijker wat WIL je ermee doen ?

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Catwoman,
 
Elke toestel heeft zijn voor en nadelen. Misschien eens naar de Vodafone winkel en de twee toestellen naast elkaar leggen ? Informatie via Google opzoeken. www.gsmarena.com bijvoorbeeld 😄
 
Grtz
Catwoman
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey Maurice,
 
Thanks voor je antwoord. Helaas heb ik nog niet eerder kunnen reageren Verlegen kat
Ik vind het belangrijk dat mijn toestel niet al te ingewikkeld is. Ik gebruik nu een BlackBerry en vind vooral het e-mail gebruik van dit toestel erg fijn. Het is jammer dat ik nu een erg klein scherm heb om goed te kunnen internetten. Verder gebruik ik ook veel FaceBook op mijn gsm.
 
Heb je hier iets aan?
 
Groetjes, Catwoman
TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
d'r zijn best wel wat verschillen tussen de iPhone en de s3. vooraf dit: beide zijn technisch top. 90% van wat je er mee zult willen doen kunnen ze allebei, en allebei even goed
 
het grootste verschil zit hem voor de doorsnee gebruiker in het besturingssysteem. apple heeft iOS, de s3 android. of je happy gaat zijn met het toestel zal liggen aan welke van de twee jou beter ligt.
 
wil je vooral zo min mogelijk instellen aan je toestel, dan is iOS je ding. iphones doen het gewoon. heb je meerdere apple apparaten in huis dan is je toestel daarmee verbinden kinderlijk invoudig. nadeel: duur duur duur, lange levertijd (waarom kan apple nou nooit eens vantevoren genoeg van die dingen maken).
ander nadeel: als hij iets dat je er van wilt niet kan, gaat de optie er nooit komen
 
android werkt in de basis net zo goed als iOS maar je kunt/moet er meer aan rommelen. da's zowel een voordeel als nadeel. je hebt meer controle over je toestel, en als er iets is dat hij niet kan dan is er altijd wel ergens een hobbyist die het voor je toestel heeft geprogrammeerd. dus opties die er standaard niet in zaten worden door gebruikers wel gemaakt. da's bij apple onmogelijk.
bovendien is de s3 nog altijd niet goedkoop maar heel wat betaalbaarder dan de iphone.

nadeel is ook dat je er meer aan moet instellen. de bediening is soepel, maar niet zo soepel als die van een iphone.
 
ik denk dat daar het grootste verschil zit. ik denk niet dat het grotere scherm van de s3 in de praktijk veel uit zal maken voor je.
 
ik zelf zou voor de s3 gaan, omdat ik de voordelen (en de prijs) belangrijk vind. maar dat ben ik.
het beste dat je kan doen is gewoon in de winkel even gaan spelen met die dingen, of er ene lenen van een kennis. wat het beste voelt en in je budget past, neem die.
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
TF_NL schreef:
d'r zijn best wel wat verschillen tussen de iPhone en de s3. vooraf dit: beide zijn technisch top. 90% van wat je er mee zult willen doen kunnen ze allebei, en allebei even goed
 
het grootste verschil zit hem voor de doorsnee gebruiker in het besturingssysteem. apple heeft iOS, de s3 android. of je happy gaat zijn met het toestel zal liggen aan welke van de twee jou beter ligt.
 
wil je vooral zo min mogelijk instellen aan je toestel, dan is iOS je ding. iphones doen het gewoon. heb je meerdere apple apparaten in huis dan is je toestel daarmee verbinden kinderlijk invoudig. nadeel: duur duur duur, lange levertijd (waarom kan apple nou nooit eens vantevoren genoeg van die dingen maken).
ander nadeel: als hij iets dat je er van wilt niet kan, gaat de optie er nooit komen
 
android werkt in de basis net zo goed als iOS maar je kunt/moet er meer aan rommelen. da's zowel een voordeel als nadeel. je hebt meer controle over je toestel, en als er iets is dat hij niet kan dan is er altijd wel ergens een hobbyist die het voor je toestel heeft geprogrammeerd. dus opties die er standaard niet in zaten worden door gebruikers wel gemaakt. da's bij apple onmogelijk.
bovendien is de s3 nog altijd niet goedkoop maar heel wat betaalbaarder dan de iphone.

nadeel is ook dat je er meer aan moet instellen. de bediening is soepel, maar niet zo soepel als die van een iphone.
 
ik denk dat daar het grootste verschil zit. ik denk niet dat het grotere scherm van de s3 in de praktijk veel uit zal maken voor je.
 
ik zelf zou voor de s3 gaan, omdat ik de voordelen (en de prijs) belangrijk vind. maar dat ben ik.
het beste dat je kan doen is gewoon in de winkel even gaan spelen met die dingen, of er ene lenen van een kennis. wat het beste voelt en in je budget past, neem die.
In aanvulling op dit, overigens verder prima, verhaal toch nog het volgende. Ja, de levertijd is momenteel flink opgelopen voor de iPhone 5, maar het toestel is pas net beschikbaar. Volgens mij was de S3 bij introductie ook niet meteen heel erg massaal beschikbaar en heeft dit ook even geduurd. Om dus nu te vragen waarom Apple dit nooit voor elkaar heeft vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken. Het argument duur is in de basis correct, maar daarbij moet je ook optellen dat je toestel, mits er voorzichtig mee is omgesprongen, tweedehands ook veel meer opbrengt. Ik schat dat ik nunog zeker een 200-250 euro voor m'n iPhone 4 terug kan krijgen als ik deze kwijt zou willen waarmee ik feitelijk de aanschaf van m'n iPhone 5 weergoed maak. Dit zie ik bij een S3 nog niet zo snel gebeuren.
 
Dan mijn gevoel bij de wensen van Catwoman, zij lijkt mij op het eerste gezicht niet iemand die haar toestel ongelooflijk wil tweaken, maar meer iemand die graag ziet dat dingen out-of-the-box gewoon goed werken. Verder is het ook zo dat de handen van vrouwen over het algemeen kleiner izjn dan die van mannen waarmee ik zelf denk dat het scherm van de S3 zelfs te groot is voor haar, afgezien van wat je er wel en niet op ziet (dat laatste is, gezien de resolutie, wat mij betreft een non-issue). Die dingen bij elkaar opgeteld lijkt het mij dus dat een iPhone een slimmere keus zou zijn, maar nogmaals, dat is het gevoel dat ik bij de vraag van Catwoman krijg. als ik er naast zit en je vindt het leuk om veel in het systeem te rommelen, by all means, kies de S3.
 
Hoop dat dit misschien nog wat helpt.
 
Catwoman
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Riffraff en TF_NL,
 
Allebei bedankt voor jullie feedback. Riffraff je hebt me heel goed ingeschat Kattenknipoog
 
Na lang twijfelen heb ik afgelopen weekend een iPad gekocht en ik moet zeggen ik vind hem super. Ik schrijf de Galaxy S3 nog niet af, maar ben nu al sterk geneigd om de iPhone5 te nemen. Het besturingssysteem van Apple is echt super fijn. Niet te ingewikkeld, heerlijk.
 
Ik heb nog tot januari de tijd om me te bedenken. En ik hoop dat de levertijden dan ook geen probleem meer zijn. 
 
Thanks nogmaals. Groetjes, Catwoman
JamesHunt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan zou ik zeker een iPhone nemen Catwoman! Synchronisatie loopt supergoed en sluit naadloos op elkaar aan in de vorm van contacten, mail, agenda, bookmarks, openstaande webpagina's, foto's e.d.
 
Als je iOS van Apple eenmaal gewend bent dan zal Andriod ff wennen worden. Door hun open benadering kan je veel meer tweaken wat op de long run het wel leuker maakt als je hiervan houdt. Wil je gewoon iets dat werkt en simpel te bedienen is, go for the iPhone
JamesHunt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Los daarvan de iPhone 5 is een stuk sneller: http://www.redmondpie.com/iphone-5-performance-benchmarks-detailed-its-the-fastest-smartphone-available-today/
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Catwoman schreef:
Hoi Riffraff en TF_NL,
 
Allebei bedankt voor jullie feedback. Riffraff je hebt me heel goed ingeschat Kattenknipoog
 
Na lang twijfelen heb ik afgelopen weekend een iPad gekocht en ik moet zeggen ik vind hem super. Ik schrijf de Galaxy S3 nog niet af, maar ben nu al sterk geneigd om de iPhone5 te nemen. Het besturingssysteem van Apple is echt super fijn. Niet te ingewikkeld, heerlijk.
 
Ik heb nog tot januari de tijd om me te bedenken. En ik hoop dat de levertijden dan ook geen probleem meer zijn. 
 
Thanks nogmaals. Groetjes, Catwoman
graag gedaan, en blij dat ik het een beetej bij het rechte eind had. En zoals James ook al aanhaalde, zeker met een iPad  al in bezit is het vrij duidelijk dat de iPhone slechts een kwestie van tijd is, al is het alleen al omdat veel apps niet separaat voor de iPad aangeschaft hoeven te worden, maar vaak op beide werken. Qua snelheid, ja, de iPhone5 is ongelofelijk snel, dat wijzen veel benchmarks inderdaad uit, maar om de S3 nou als sloom te betitelen gaat ook wat ver. Ik denk dat je er in de dagelijkse praktijk niet veel verschil tussen zult merken, puur qua snelheid dan. Voor wat betreft mogelijkheden, ik ben nog steeds van mening dat het open karakter van Android dat veel mensen als voordeel wordt gezien zwaar overschat is. De dingen die je daarmee meer zou kunnen is m.i. echt alleen interessant voor de echte computernerds, want voor zowat alle behoeftes die in het dagelijks gebruik kunnen voorkomen bestaat er wel een app in de appstore. Het is dat het ding nog net geen koffie kan zetten, maar ja dat kan een android toestel ook niet. Misschien dat die het op afstand kan aansturen als je je koffiezetter op een computer aansluit 😄
 
Stoei vooral nog effe lekker door met je iPad, dan weet je vanzelf wat je moet gaan doen. Wel een waarschuwing, want voor je het weet sta je ook naar een iMac of een Macbook te kijken, die werken namelijk ook zo lekker intuitief 😄
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Misschien helpt dit 😉


hankiepankie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Oooh wat zonde zeg!! Haha. Hadden ze de toestellen beter aan mij kunnen geven.... 😛
 
Gr.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic