Liset92

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone problemen 4G (wel verbinding, geen internet)

Heb sinds 2 maanden het volgende probleem: er staat 4G in het balkje maar ik kan geen internet gebruiken (in geen enkele app), of ik ben verbonden met Edge. Dit is kortstondig op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten of soms ook door de telefoon in vliegtuigmodus te zetten en er weer uit te halen - echter altijd voor korte duur. In het buitenland (Frankrijk) had ik onlangs geen problemen (toen nog met KPN).

 

Wat ik al heb gedaan:

- Nieuwe SIMkaart gehaald toen ik nog bij KPN zat, hielp niet

- Telefoon (iPhone 11) helemaal gereset - zelfde probleem

- Overgestapt van provider (met een kruistest leek een Vodafone simkaart wel te werken in mijn telefoon) - maar nu met Vodafone eSim weer hetzelfde probleem

 

Als ik zeker zou weten dat een nieuwe telefoon de oplossing is zou ik die kopen - maar dat is moeilijk te achterhalen. Hebben jullie enig idee? 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Liset92 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er is wel iets over te vertellen maar je hebt het over meerdere dingen en dat maakt het een beetje lastig. Laat ik eerst beginnen met mobiel bereik in het buitenland. De afgelopen maanden hebben meer mensen problemen ondervonden met Vodafone in het buitenland, dus je bent daar niet alleen in, jammer genoeg. Dit zijn ze nog aan het uitzoeken maar het kan een reden zijn van niet voldoende zendmast bereik, te ver van een mast, het weer (warmte, brand) en eigen mensen gaat vaak voor op het netwerk, jij bent tenslotte maar te gast (gast laatste heb ik eens gehoord, dit kan ik niet hard maken). Dus dan kan het zijn dat je soms met KPN heel goed bereik hebt en soms weer bij Vodafone of T-Mobile. 

Je zou eventueel je APN instellingen eens kunnen bekijken. Meer informatie hierover kan je vinden op deze topic. Daarnaast moet je natuurlijk altijd zorgen dat je iPhone bij Instellingen / Mobiel netwerk je mobiele data aan staat (eerste groene knopje), Opties mobiele data moet staan op Roaming aan en als je erop klikt dan kan je ook gesprekken, datamodes aanpassen, dat is ook even goed om te doen. Ik heb gewoon alles op standaard, de telefoon mag het lekker uitzoeken. Volgens mij heb jij nog geen mogelijk om te kiezen voor 5G, dus daar hoef je dan ook niet op te letten (dacht dat dit pas na iPhone 12 is). En wat je ook eens kan proberen is om, en zeker in het buitenland, de iPhone Privedoorgifte (beta) uit te zetten. Sommige landen hebben daar problemen mee, heb ik gisteren nog van iemand gehoord, en die had het uitgezet en het werkte weer prima. Dus altijd weer een mooie extra tip om te kijken. Dit doe je via Instellingen / bovenin klik je op je Apple AD / klik op iCloud / en dan zie je daar privatedoorgifte en zet die uit UIT! Het is een tip, als het werkt top, anders sorry!

Mocht je de problemen ook in Nederland hebben dan is het misschien aan te raden om te kijken of je toestel nog wel op orde is. Misschien heeft die wat last met bereik en dan heb je natuurlijk moeite om de Vodafone mast te vinden. Of het dan een reden is om een nieuwe te kopen, geen idee. Een iPhone is natuurlijk al wel iets ouder maar voor veel mensen nog een goed toestel om te gebruiken. Wil je helemaal zeker zijn, dan zou je kunnen afwachten op de nieuwe iPhone 14 maar je kan ook even wachten tot die uit is en dan gaan voor de iPhone 13, die zijn dan weer iets goedkoper 🙂 

Nog even iets... Je kan een eSIM en SIMkaart in een iPhone 11 niet samen gebruik maken van 4G. Voor meer informatie, lees deze pagina van Apple eens. 

Liset92
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi! Dank voor het uitgebreide antwoord!

 

Het vreemde is dat het in het buitenland onlangs juist wel leek te werken (maar dat was dus nog bij mijn vorige aanbieder). 

 

APN staat goed, mobiel netwerk staat aan en privedoorgifte staat uit - en heb nu enkel de eSim van vodafone in mijn telefoon. Altijd hetzelfde probleem: na opstarten (of even vliegtuigmodus aan en uit) heb ik even internet maar na een poosje (soms minuten, soms een uur) kan ik geen internet gebruiken (en staat er wel 4G in het balkje)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Zou zeggen, als er 4G staat dan zou het moeten werken. 
Vreemd dat je dan geen internet hebt. Daar heb ik dan ook geen reden voor eigenlijk. Alleen buitenland is soms best vervelend en lastig om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn. Je zou nog even kunnen vragen aan de klantenservice van Vodafone of ze je nummer willen resetten in hun systeem. Misschien dat het dan beter gaat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic