kadir71

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone omruilen bij Applestore?

Hallo mensen,
Ik zit nu met een probleem.
Mijn iPhone die werkt niet meer goed. Ik heb hem al een keer opgestuurd naar reparatie maar volgens mij was het zo druk daar dat ze alleen maar een update hebben uitgevoerd terwijl ik zelf dat al meerdere malen heb gedaan om het probleem optelossen. Maar helaas zonder resultaat.

Mijn baterij gaat heel erg snel leeg en hij wordt ook nog eens zo gloet heet dat ik hem bijna niet kan vast houden.
Hij valt ook regelmatig uit als de baterij nog op 17% is of hij start van zelf steeds op.

Nu wil ik hem brengen bij de apple store in amsterdam maar in een winkel van Vodafone zijden ze dat ik me garantie dan kwijt raak als ik het bij de apple store laat omruilen.

Dit is toch onzin? aangezien het een apple product is en als ik een bewijs krijg van omruiling dan zou het toch niet verkeerd zijn om het dan via apple te laten omruilen?

Graag tips hier over.
Fijne avaond!!
6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi kadir71,

Wat onhandig dat je toestel kuren vertoont. Ik kan me voorstellen dat je dit snel gemaakt wilt hebben. Het klopt echter wel wat ze je in de Vodafone winkel verteld hebben. De garantie vervalt inderdaad. Hoe vaak heb je je toestel al aangeboden ter reparatie?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi @kadir71 , het klopt niet dat je garantie vervalt als je naar een Apple Store gaat voor garantie. Apple heeft een proces voor garantie waarin alles wordt gelogd, of hem nu direct bij Apple aanbiedt of bij een ander verkooppunt.
Standaard geeft Apple je 12 maanden garantie en over het 2e jaar doen ze moeilijk. Als je hem bij Vodafone hebt gekocht krijg je standaard 24 maanden garantie. In het eerste jaar kun je dus ook naar de Apple Store, in het 2e jaar moet je dan bij Vodafone zijn.

Er is wel even puntje waar je op moet letten en dat is de eventuele Garant verzekering. De verzekering dekt alleen het toestel dat geregistreerd is, als Apple dan je toestel omruilt voor een ander moet je ook even langs de Vodafone winkel met je Apple swap formulier zodat het nieuwe toestel dan verzekerd is. Het is net als bij auto's, als je een andere koopt moet je het ook even laten weten bij de verzekering.

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wellicht heb ik het te expliciet neergeschreven. Je garantie bij Vodafone vervalt niet, als je je toestel bij Vodafone laat repareren. Je kunt het dus nogmaals ter reparatie aanbieden via onze eigen winkels, wij geven je 2 jaar garantie zoals dit wettelijk bepaald is. Wij gaan niet over de garantie bij andere partijen, als je je toestel bij een ander punt laat repareren hebben wij hier geen invloed op. Vandaar dat ik zou willen aanraden het toestel nogmaals bij Vodafone aan te bieden.
kadir71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
İk heb geen verzekering maar gewoon een red abonnement. Dit is al de 3e keer dat ik hem heb gestuurd. Nu maar langs de apple store gaan. Krijg ik gelijk een nieuwe..
Joram

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een vraagje.

Het scherm van mijn iphone 5s zit een beetje los. Als ik er op druk hoor je hem klikken. Nu heb ik gehoord dat je bij de apple genius bar wanneer je toestel nog binnen het eerste garantiejaar valt heel snel kan laten repareren of vervangen, waar je bij staat.

Maar stel, ik ga hier heen en mijn iphone wordt vervangen door een nieuwe. Dan krijg ik een nieuw serienummer. Blijft mijn 2 jaar garantie bij vodafone dan nog wel gelden? Dit vind ik erg belangrijk namelijk maar op dit moment gaat toch mijn voorkeur uit maar repareren in de applestore vanwege de snelle reparatietijd. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Joram,

Vervelend dat het scherm van je telefoon niet goed vast zit! Ik heb je bericht verplaatst naar een topic waarin jouw zo te zien al is beantwoord. Mocht het met bovenstaande antwoorden niet lukken, laat je het dan nog even weten?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic