Hoi,
ik (en meerdere collega's) hebben hetzelfde probleem op verschillende iPhones:
Als Wifi uit staat en je binnen een gebouw bent (of op een andere manier geen GPS signaal krijgt), kan de iPhone zijn positie niet bepalen. Je krijgt binnen Apple Maps een melding, dat de locatie niet bepaald kon worden. Ook in Facebook krijg je een passende melding.
Dit probleem treedt dus alleen op als je cell tower triangulation gebruikt ter bepaling van positie.
Het gekke is dit: Dit probleem bestaat alleen als ik een Vodafone simkaart gebruik en op het Vodafone netwerk zit. Gebruik ik een niet-Vodafone simkaart (bijvoorbeeld eentje van KPN) in Nederland, dan werkt ook alles na behoren.
Het probleem is dus specifiek voor Vodafone in NL, en ik ben niet de enige, want minstens twee andere collega's, die ook Vodafone voor hun iPhone gebruiken hebben hetzelfde probleem.
Is dit een bekend probleem? Ik heb tot nu toe geen contact opgenomen met Vodafone, want ik verwacht dat ze mij naar Apple sturen, maar Apple zal zeggen "praat maar met Vodafone".
iPhone 6+ 64GB
iOS 8.3 1e public beta (probleem deed zich vanaf het begin al voor dus ook met eerdere software versies)
Terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt niet
Alle apps zijn voorzien van de laatste updates
Simkaart doet exact hetzelfde in andere iPhones
Andere vf simkaarten in mijn toestel ook
Simkaarten van andere providers in mijn toestel no problem