LiekeDekkers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone gestolen - simkaartnummer - vervroegde verlenging

Hallo,

Ik heb 3 vraagjes die er allebei mee te maken hebben dat mijn telefoon afgelopen weekend is gestolen.
1. Er zijn 2 daders opgepakt en er zijn wat telefoons terecht, waaronder een soortgelijke telefoon als mijn telefoon. Heel veel mensen hebben deze telefoon dus ik ben op zoek naar mijn simkaartnummer. Als ik bij 'Mijn Vodafone' kijk staat er het simkaartnummer van de SIM die nu in deze (oude) telefoon zit. Mijn vraag is: kunnen jullie kijken wat mijn vorige simkaartnummer was wat geregistreerd stond onder mijn nummer?

2. Mijn iPhone is nog geen jaar oud. Ik betaal maandelijkse kosten hiervoor. Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten en elk jaar kijk ik opnieuw waar ik het beste uit ben qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou in juni 2016 mogen verlengen, met 4 maanden eerder is dat dus eind februari 2016. Dat duurt dus nog wel even. Is er een regeling of uitzondering die jullie uit coulance kunnen treffen om hierin tegemoet te komen? Ik ben dan best bereid om opnieuw voor 2 jaar mijn contract te verlengen.

3. Ik ben al mijn telefoonnummers kwijt. Deze stonden natuurlijk opgeslagen op mijn SIM-kaart maar gezien die ook in de telefoon zit... Iemand enig idee of je die ook nog kunt achterhalen?

Verder heb ik via Vind mijn iPhone gekeken, de telefoon is natuurlijk meteen uitgezet en niet traceerbaar. ZIjn er nog andere mogelijke wegen om je iPhone te traceren?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast.
5 Reacties 5
LiekeDekkers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via Facebook worden klantvragen niet meer behandeld tenzij Vodafone er zelf om vraagt... wat mij betreft al niet de beste service en al helemaal niet om het op die manier te communiceren..
Met als reden: via het Forum kunnen we onze klanten sneller helpen.. Nou, ik vind dit niet bepaald snel, dit bericht staat al sinds woensdag op het Forum maar geen enkele Vodafone medewerker neemt de moeite om mij te helpen.. Dan zal er ook wel geen coulance getroffen kunnen worden betreft een vervroegde contractverlenging, dat antwoord heb ik zelf al ingevuld.

Kunnen jullie me wel nog helpen met de andere vragen?

Bedankt!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@liekeDekkers,
Oei vervelend om te lezen dat je toestel gestolen is. Hopelijk zit het ook bij de telefoons die gevonden zijn.

Het klopt inderdaad dat op Facebook de privéberichten enkel op verzoek worden behandeld. In het bericht dat je hebt gekregen staat ook de mogelijkheid om een berichtje op onze tijdlijn te plaatsen. Dat is de plek waar de Vodafone mensen op individuele issues in kunnen gaan. Via het forum is dat lastiger. Immers hebben we gegevens van je nodig die privacygevoelig zijn, die kun je hier dus niet kwijt.
Het forum is de plek waar klanten elkaar helpen en waar algemene informatie kan worden uitgewisseld.

Als andere forumgebruikers je via het forum kunnen helpen, dan plaats gerust een berichtje hier. Voor je specifieke vragen verwijs ik je liever door naar Facebook. De collega's kunnen je daar gerichter antwoorden.

Groeten, Per
LiekeDekkers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De reden dat ik gegevens die privacygevoelig niet openbaar plaats is precies de reden waarom ik jullie een privé bericht op Facebook wil sturen want het lijkt me ook niet handig om deze zomaar op de tijdlijn te zetten.

Is er dan geen enkele manier waar jullie servicevragen gewoon kunnen beantwoorden zonde elke klant als een nummertje te behandelen of te proberen deze problemen over één kam te scheren?

Dan wordt er eindelijk gereageerd op mijn bericht en het enige antwoord wat ik krijg is waarom jullie geen privé berichten beantwoorden. Ik maak me meer zorgen om het achterhalen van mijn simkaartnummer dan om de rest wat in het antwoord beschreven staat.

Dit is immers niet de eerste keer dat ik zwaar ontevreden ben over jullie service en met dank aan dat jullie geen Facebook berichten meer beantwoorden heb ik op de tijdlijn wel gezien dat ik niet de enige ben.

Mocht mijn abonnement niet vroegtijdig kunnen worden verlengd dan laat die verlenging maar volledig zitten. Als het zo moeilijk is om überhaupt een vraag aan jullie te stellen..
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@LiekeDekkers

Je hebt hier nu ook een bericht zonder persoonlijke gegevens geplaatst. Graag zou ik je willen vragen om precies hetzelfde bericht op onze Facebook pagina te plaatsen. Wij reageren daar binnen één uur. Mochten we aanvullende gegevens nodig hebben dan zullen wij je vragen om een privébericht en dan zullen wij je bericht alsnog verder privé afhandelen.

We kregen echt ontzettend veel berichten privé. Hierdoor konden wij niet onze volledige aandacht richten op berichten die wel echt privé afgehandeld moesten worden. Alle vragen die op onze openbare Facebook pagina worden gesteld nemen wij gewoon in behandeling, echter doen we privéberichten dus alleen op verzoek (als wij dus meer gegevens nodig hebben). Op die manier kunnen we je gerichter helpen.

Ik kan hier wel reageren op het algemene aspect van je vraag. Het simkaartnummer kunnen wij achterhalen, maar deze gegevens mogen wij niet doorgeven via onze klantenservice. Hiervoor kun je wel met je legitimatiebewijs terecht in een Vodafone winkel. We zien dan het oude simkaartnummer in ons systeem staan.

Wat betreft de contacten kunnen wij deze helaas niet voor je achterhalen. Deze staan oftewel op je simkaart of op je toestel. Gezien je zowel je simkaart als je toestel kwijt bent kunnen wij die contacten helaas nergens anders vandaan halen, tenzij je bijvoorbeeld een backup hebt gemaakt van je contacten via iTunes.

Wat betreft het verlengen kan ik je zo geen antwoord geven op je vraag. Hiervoor hebben we dus wel je gegevens nodig.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
- gesloten -
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic