Yuun

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone gestolen! IMEI-code traceren

Gisteren is mijn iPhone euit mijn zakken gestolen, ik ging gelijk naar een Vodafone winkel om mijn sim-kaart te blokkeren en heb aa.gifte gedaan.
Maar het probleem is nu, ik heb geen toegangscode opgezet en ook geen 'Find My Phone', nadat het gestolen is, kwam ik er achter dat er zo'n app bestond.
Maar de vraag is, kunnen providers de IMEI-code traceren en mijn iPhone blokkeren?
Ik heb mijn iPhone maar net een maand, en nu betaal ik dus 2 jaar voor diegene die het meegejat heb..
'k Ben er kapot van.
Kan iemand mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Gino88 schreef:
Hallo Yuun,
 
Als het goed is en je hebt iCloud ingesteld op je iPhone zou je als het goed is via www.icloud.com kunnen inloggen met je apple id en zo je iPhone kunnen wissen.
 
Volgens mij heb je daar niet de app voor nodig.
Wat Gino hier aangeeft klopt, je kunt met je Apple ID gewoon inloggen op de site en je oude iPhone wissen 😃
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf

Bekijk in context

9 Reacties 9
Gino88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Yuun,
 
Als het goed is en je hebt iCloud ingesteld op je iPhone zou je als het goed is via www.icloud.com kunnen inloggen met je apple id en zo je iPhone kunnen wissen.
 
Volgens mij heb je daar niet de app voor nodig.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Gino88 schreef:
Hallo Yuun,
 
Als het goed is en je hebt iCloud ingesteld op je iPhone zou je als het goed is via www.icloud.com kunnen inloggen met je apple id en zo je iPhone kunnen wissen.
 
Volgens mij heb je daar niet de app voor nodig.
Wat Gino hier aangeeft klopt, je kunt met je Apple ID gewoon inloggen op de site en je oude iPhone wissen 😃
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Yuun
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas staat m'n iCloud uit..
K heb wel aa.gifte gedaan bij de politie en mijn IMEI-code gegeven, kunnen zij het dan opsporen waar het is?
 
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
ik weet dat het mogelijk was om een toestel op IMEI code te blokkeren tot netwerk toegang. maar of dat inmiddels ook nog zo is durf ik niet te zeggen. Bel voor de zekerheid even met de Klantenservice op nummer 1201
danny1994

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een beetje wantrouwend, en mijn radar zegt dat iemand gewoon wil weten of hij/zij veilig een gestolen iPhone kan gebruiken.  
 
https://www.security.nl/artikel/30457/1/Geen_SIM_in_je_GSM_maar_toch_vindbaar_door_de_politie.html
 
Het antwoord is JA, met het IMEI-nummer een kan een "verplaatsings-analyse" door providers worden opgesteld en zo de dader/toestel vinden.
Een probleem wordt het als het toestel naar het buitenland gaat; dan wordt zo'n onderzoek té ingewikkeld, maar niet onmogelijk.
 
Het toestel blokkeren is geen probleem, het IMEI nummer wordt gewoon geblokkeerd en het toestel is onbruikbaar. Echter in Nederland is dit niet (meer) mogelijk maar daar zal ergens dit jaar veranderen. http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/10/12/gestolen-mobiele-telefoon-straks-onbruikbaar.html
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
danny1994 schreef:
Ik ben een beetje wantrouwend, en mijn radar zegt dat iemand gewoon wil weten of hij/zij veilig een gestolen iPhone kan gebruiken.

https://www.security.nl/artikel/30457/1/Geen_SIM_in_je_GSM_maar_toch_vindbaar_door_de_politie.html

Het antwoord is JA, met het IMEI-nummer een kan een "verplaatsings-analyse" door providers worden opgesteld en zo de dader/toestel vinden.
Een probleem wordt het als het toestel naar het buitenland gaat; dan wordt zo'n onderzoek té ingewikkeld, maar niet onmogelijk.

Het toestel blokkeren is geen probleem, het IMEI nummer wordt gewoon geblokkeerd en het toestel is onbruikbaar. Echter in Nederland is dit niet (meer) mogelijk maar daar zal ergens dit jaar veranderen. http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/10/12/gestolen-mobiele-telefoon-straks-onbruikbaar.html
Je bent goed op de hoogte Danny1994 😉
De artikelen zijn erg interessant om even door te lezen. Uiteraard zijn er legaal gezien altijd regels waar een provider zich aan dient te houden. Waar liggen de grenzen volgens jullie? Wat mag een provider wel of niet doen?
Natasha77

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn iphone is gestolen en ik heb het imei nummer wel naar geen bon meer ,lang leve een verhuizing. Kan ik hem nu wel laten blokkeren
Ilayda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn iphone is gister gestolen en die gene heeft hem uigezet ik heb me simkaar geblokt en ben naar de poltie geweest wat nu??
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
O nee, @Ilayda Wat een pech! Kijk even op deze pagina van onze website. Daar staat wat je moet doen als je je toestel kwijt bent.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic