Kayleew3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone gecrasht na downloaden beta update. Kan ik deze kosteloos laten repareren?

Hallo,

Mijn partner heeft een beta ios update gedownload, waarna zijn telefoon compleet is vastgelopen. Hij heeft geprobeerd om deze via Itunes te resetten, zonder resultaat. Vervolgens is de telefoon naar een reperateur gebracht, hij kan er ook niks mee en zegt dat de telefoon defect is. De telefoon is nog geen jaar oud. Indien hij de telefoon ter reparatie bij Vodafone aanbiedt en zij concluderen ook dat de telefoon defect is, valt dit dan binnen de garantie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3508Posts
  • 1059Oplossingen
  • 1150Likes

Hi @Kayleew3, welkom hier. 

Oh jee, een beta-update die veel kwaad heeft aangericht in dit geval! Op de toestellen vanuit Vodafone zit 2 jaar garantie en de meeste defecten worden kosteloos gerepareerd. Op basis van de info op deze pagina (zie screenshot hieronder) zou de telefoon normaliter kosteloos gerepareerd moeten worden als het defect is veroorzaakt door deze update. 

 

Het is in ieder geval aan te raden om even langs een Vodafone winkel te gaan. Wellicht dat zij op locatie nog iets kunnen proberen en zo niet, dan kan het toestel direct aangemeld worden voor reparatie. Op basis van de informatie die je geeft zou de reparatie dan normaliter kosteloos zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan krijg je altijd nog een prijsopgave van de reparatie, zodat je dan alsnog zelf kan bepalen of je de reparatie wilt laten uitvoeren of niet.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3508Posts
  • 1059Oplossingen
  • 1150Likes

Hi @Kayleew3, welkom hier. 

Oh jee, een beta-update die veel kwaad heeft aangericht in dit geval! Op de toestellen vanuit Vodafone zit 2 jaar garantie en de meeste defecten worden kosteloos gerepareerd. Op basis van de info op deze pagina (zie screenshot hieronder) zou de telefoon normaliter kosteloos gerepareerd moeten worden als het defect is veroorzaakt door deze update. 

 

Het is in ieder geval aan te raden om even langs een Vodafone winkel te gaan. Wellicht dat zij op locatie nog iets kunnen proberen en zo niet, dan kan het toestel direct aangemeld worden voor reparatie. Op basis van de informatie die je geeft zou de reparatie dan normaliter kosteloos zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan krijg je altijd nog een prijsopgave van de reparatie, zodat je dan alsnog zelf kan bepalen of je de reparatie wilt laten uitvoeren of niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3174Likes

Download GEEN beta versie als je je telefoon dagelijks gebruikt. Apple geeft zelf al aan dat je best kan testen maar gebruik dan een toestel die je niet gebruikt voor dagelijks gebruik want er kan altijd iets gebeuren wat niet fijn is als dit op je toestel gebeurd. Voor vragen over beta gebruik, lees deze pagina. Op deze pagina staat ook hoe je eventueel terug kan naar de oude iOS versie. 

Daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat je telefoon defect/kapot is. Je kan langs een Vodafone winkel gaan maar ik zou je meer aanraden om langs een Apple winkel te gaan en voor je er heen gaat, vraag om advies bij Apple via deze pagina. Als Apple echt constateert dat je toestel defect is, dan kan je alsnog langs een Vodafone winkel om hem ter reparatie te sturen. 

En nogmaals, voor iedereen die graag beta wil uitproberen: Wees voorzichtig want er kan altijd iets gebeuren of app's werken niet meer. Apple geeft ook als advies dat je het best een toestel kan gebruiken die je niet in dagelijks gebruikt. Je installeert deze dan ook op eigen risico, volgens apple!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic