Jorit

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone data laat alleen 'E' zien

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een extra telefoon (iPhone 7). Als ik mijn simkaart naar deze iPhone verplaats geeft hij als ik gebruik van 4g wilt maken alleen 'E' aan. Volgensmij staat E gelijk aan snelheden van 2G dus is dit niet erg snel. Bellen gaat wel gewoon prima. Mijn simkaart werkt uitstekend in mijn andere telefoon dus hiermee heeft het niks te maken als het goed is. Ik heb alle dingen die ik op het internet kon vinden geprobeerd, maar deze werken niet. Iemand suggesties?

 

Mvg,

Jorrit

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De simkaart geeft het eigenlijk al aan @Jorit. Het probleem ligt in het toestel. Je hebt de simkaart namelijk ook getest in een ander toestel.

Ik ga even alle tips benoemen die ik ken voor de iPhone. Het kan zijn dat je sommige stappen al doorlopen hebt.

Als eerste moet mobile data en 4G aanstaan. Dit doe je onder je instellingen en dan mobiele data.

Daarna ga je de APN controleren. Hiervoor mag je klikken op mobiele data netwerken. 

De APN is live.vodafone.com gebruikersnaam Vodafone wachtwoord Vodafone.

Werkt het nog niet dan ga je de netwerkinstellingen resetten. Dit doe je onderaan bij mobiele data.

Daarna ga je zorgen voor een nieuwe aanmelding op het netwerk. Dit doe je door handmatig een ander netwerk te kiezen onder de instellingen - netwerkoperators/ carrier

Hier krijg je een foutmelding. Daarna zet je het netwerk terug op Vodafone.

Zover ik weet zijn alle iPhones unlocked vanaf de iPhone 4. Maar je kunt dit het beste navragen bij de winkel waar je de iPhone 7 gekocht heb. 

 

Indien je nog geen 4G ziet in het toestel is de enige optie nog over om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up zodat je geen gegevens kwijt raakt.

Zodra je dat hebt gedaan en je ziet nog geen 4G raad ik aan om te checken of er geen storing of  werkzaamheden zijn op jouw postcode. Indien iemand anders met Vodafone gebruik kan maken van 4G, dan werkt het gewoon. Ook kun je dit uittesten om nogmaals de simkaart in een ander toestel te stoppen.

Dan zit er helaas niks anders op dan je toestel ter reparatie aan te bieden.

Groet,

Steven

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Beste @Jorit 

Heb even gekeken voor je en misschien heb je wat aan deze link Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad

 

Anders zien we je reactie graag tegemoet.

Jorit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jup, allemaal geprobeerd. Ook heb ik de verwijzing link (met meer mogelijkheden) die in dat artikel staat geraadpleegd zonder resultaat.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Is de simkaart wel geschikt, zou een optie kunnen zijn anders komt er vanzelf een moderator of andere leden voor hulp in de topic langs.

Staat Roaming ook aan bij 4G LTE Volte

Laat voor de voor de moderators even in je profiel je postcode en huisnummer achter( Niet zichtbaar leden, alleen voor jezelf en moderators)

Jorit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op wat voor manier zou de simkaart niet geschikt kunnen zijn? De simkaart is een paar weken oud. Het maakt toch niet uit of hij in een iPhone of Android zit?

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Oke als hij paar weken oud is dan moet ie het gewoon doen. Was een idee.

Misschien is dit nog een optie Connectiviteit - Apple iPhone 7

 

Hoop anders dat Moderator een oplossing bied.

 

Razendsnel 4G-internet Ontdek hoe je jouw smartphone of tablet instelt voor ons supersnelle 4G-netwe...

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De simkaart geeft het eigenlijk al aan @Jorit. Het probleem ligt in het toestel. Je hebt de simkaart namelijk ook getest in een ander toestel.

Ik ga even alle tips benoemen die ik ken voor de iPhone. Het kan zijn dat je sommige stappen al doorlopen hebt.

Als eerste moet mobile data en 4G aanstaan. Dit doe je onder je instellingen en dan mobiele data.

Daarna ga je de APN controleren. Hiervoor mag je klikken op mobiele data netwerken. 

De APN is live.vodafone.com gebruikersnaam Vodafone wachtwoord Vodafone.

Werkt het nog niet dan ga je de netwerkinstellingen resetten. Dit doe je onderaan bij mobiele data.

Daarna ga je zorgen voor een nieuwe aanmelding op het netwerk. Dit doe je door handmatig een ander netwerk te kiezen onder de instellingen - netwerkoperators/ carrier

Hier krijg je een foutmelding. Daarna zet je het netwerk terug op Vodafone.

Zover ik weet zijn alle iPhones unlocked vanaf de iPhone 4. Maar je kunt dit het beste navragen bij de winkel waar je de iPhone 7 gekocht heb. 

 

Indien je nog geen 4G ziet in het toestel is de enige optie nog over om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up zodat je geen gegevens kwijt raakt.

Zodra je dat hebt gedaan en je ziet nog geen 4G raad ik aan om te checken of er geen storing of  werkzaamheden zijn op jouw postcode. Indien iemand anders met Vodafone gebruik kan maken van 4G, dan werkt het gewoon. Ook kun je dit uittesten om nogmaals de simkaart in een ander toestel te stoppen.

Dan zit er helaas niks anders op dan je toestel ter reparatie aan te bieden.

Groet,

Steven

 

Jorit
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al je genoemde opties al geprobeerd, maar ik zal het nog een keer proberen. Anders zit er niks anders op dan hem te repareren.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt of moet je het toestel toch laten repareren @Jorit?

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

@Jorit Indien er geen reactie meer wordt geplaatst wordt dit topic gesloten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic