De simkaart geeft het eigenlijk al aan @Jorit. Het probleem ligt in het toestel. Je hebt de simkaart namelijk ook getest in een ander toestel.
Ik ga even alle tips benoemen die ik ken voor de iPhone. Het kan zijn dat je sommige stappen al doorlopen hebt.
Als eerste moet mobile data en 4G aanstaan. Dit doe je onder je instellingen en dan mobiele data.
Daarna ga je de APN controleren. Hiervoor mag je klikken op mobiele data netwerken.
De APN is live.vodafone.com gebruikersnaam Vodafone wachtwoord Vodafone.
Werkt het nog niet dan ga je de netwerkinstellingen resetten. Dit doe je onderaan bij mobiele data.
Daarna ga je zorgen voor een nieuwe aanmelding op het netwerk. Dit doe je door handmatig een ander netwerk te kiezen onder de instellingen - netwerkoperators/ carrier
Hier krijg je een foutmelding. Daarna zet je het netwerk terug op Vodafone.
Zover ik weet zijn alle iPhones unlocked vanaf de iPhone 4. Maar je kunt dit het beste navragen bij de winkel waar je de iPhone 7 gekocht heb.
Indien je nog geen 4G ziet in het toestel is de enige optie nog over om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up zodat je geen gegevens kwijt raakt.
Zodra je dat hebt gedaan en je ziet nog geen 4G raad ik aan om te checken of er geen storing of werkzaamheden zijn op jouw postcode. Indien iemand anders met Vodafone gebruik kan maken van 4G, dan werkt het gewoon. Ook kun je dit uittesten om nogmaals de simkaart in een ander toestel te stoppen.
Dan zit er helaas niks anders op dan je toestel ter reparatie aan te bieden.
Groet,
Steven