Francesqo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 6 vind geen GPS signaal.

Beste Vodafone,

Ik startte waze op om te navigeren deze week en hij vond direct mijn locatie op basis van wifi. Eenmaal in de auto was mijn iPhone de gps direct kwijt. Ik heb dit getest met apple kaarten app, met google maps en elke keer vinden zij geen locatie. Ook via Zoek mijn iPhone kan ik geen goede locatie krijgen.

Locatie voorzieningen gecheckt. Aan en uit gezet. Reboot. Ik heb het hele plaatje doorlopen en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb contact opgenomen met apple support, maar jullie hebben mij een internationaal toestel verkocht (volgens het imei nummer) waardoor mijn consumentenrecht niet meer geldig is bij apple zelf. In ieder geval niet na het eerste jaar. Slim van jullie voor de klantenbinding, jammer voor mij dat mijn probleem niet bij een erkend apple service punt gemaakt kan worden kosteloos.

Dus ik ben afhankelijk van jullie, welke stappen moet ik nemen om dit opgelost/gerepareerd te krijgen?

Ik ben ook wel benieuwd of meerdere mensen dit probleem hebben. Ik las op amerikaanse forums dat er meerdere personen zijn met dit probleem die hun telefoon bij apple hebben omgeruild.

Alvast bedankt!!
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml

Tevens raad ik aan om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. (maak hierbij wel een back-up)
of eventueel in de DFU modus zetten en dan herstellen via itunes
Francesqo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De simkaart werkt perfect. Het gaat hier om de gps. Het is een probleem met de telefoon. Ik heb al eerder een restore gedaan. Zonder resultaat. Gps blijft het niet doen.
Anonymous
Niet van toepassing
Ook al eens een hard reset geprobeerd?
Francesqo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,

Gisteren de iPhone gewist. Opnieuw ingesteld en hersteld via iTunes. Allen zonder succes. Ik denk toch een hardware probleem. 😞
Anonymous
Niet van toepassing
Ai, in dit geval ben ik dan bang dat het toestel gerepareerd moet gaan worden. Zie voor meer informatie https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Francesqo , jammer dat de reset niet heeft geholpen! Heb je het toestel inmiddels al ter reparatie aangeboden? Dan hoop ik dat je hem snel weer terugkrijgt, met werkend GPS signaal! Laat je ons nog even weten of het opgelost is?
Francesqo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga binnenkort op vakantie. Jullie repareren via Dynafix toch? Ik vertrouw er niet op dat deze op tijd terug is. Wellicht bied ik deze daarna ter reparatie aan.

Ik snap niet dat jullie internationale telefoons aanbieden. Ik wil net mijn Apple product gewoon gebruik kunnen maken van een Apple service punt. Nu word ik geweigerd met een 18 maanden oude iPhone. Sorry meneer. Geen garantie. Alleen op producten van maximaal een jaar oud. :S
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Francesqo , reparaties gaan inderdaad via Dynafix, maar indien nodig zetten zij een reparatie door naar een officieel servicepunt voor de betreffende toestelfabrikant. Een toestel dat via Vodafone is aangeschaft, dien je altijd te laten repareren via onze reparatieservice. Zo kan er ook gebruik worden gemaakt van de 24 maanden garantie die je via ons krijgt. Ik hoop dat het probleem na reparatie volledig verholpen zal zijn.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic