Fergie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5C batterij 1 dag oud

Gisteren heb ik de iPhone 5C ontvangen. Ik heb hem helemaal opgeladen en vandaag de hele dag op vliegtuig modus thuis gelaten (dus e-mail/updates etc is niet van toepassing). En nu staat de batterij nog maar op 52%.... !! Mijn oude iPhone 4S heeft zelfs nog 72% en die heb ik vandaag ook gewoon gebruikt...

Ik vind het redelijk snel voor een telefoon die 1 dag oud is en zelfs niet gebruikt is... Hebben meer mensen hier last van, is dit normaal of kan dit een defect van de telefoon zijn? Vind het een flinke tegenvaller...
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Fergie,

Het is lastig om aan te geven waar dit precies vandaan komt, er zijn veel factoren die invloed op de batterijduur kunnen hebben. Heb je de laatste software al geïnstalleerd? Je kunt ook overwegen om de fabrieksinstellingen terug te zetten zoals beschreven op deze site. Zet daarna niet meteen de back-up terug en pas niets aan. Test vervolgens of de batterij nog steeds zo snel leeg loopt. Zo weet je zeker dat het de telefoon zelf is en geen App, instelling of iets anders. Zorg er ook voor dat de schermverlichting niet blijft branden, je kunt dit instellen. Ook heeft de omgevingstemperatuur veel invloed op de batterij, zorg ervoor dat je de test uitvoert bij kamertemperatuur, dus bij voorkeur niet boven een verwarming, in de buurt van een open raam etc.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic