TWasp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 wifi probleem

Hallo,

Ik heb mijn iphone 5 sinds december 2012 en direct vanaf dat moment al wifi problemen.
Als ik mijn telefoon probeer te verbinden, ziet hij het netwerk wel. Als ik het netwerk selecteer waarmee ik wil verbinden, krijg ik de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk ..."
Als ik binnen een straal van 1 meter bij de router ben, kan ik wel verbinden en werkt alles zoals het hoort.
Loop ik dan verder weg, dan blijft de verbinding eerst bestaan (echter werkt internet niet) en valt na een poosje weg om over te gaan op 3G.
Ook als ik met het netwerk probeer te verbinden via 'anders', werkt het alleen als ik binnen een straal van 2 meter bij de router ben en vervalt de verbinding als ik daar buiten kom.

We hebben hier ook een iPhone 4 en een iPad air die beide prima werken op de wifi, evenals laptops.

Inmiddels heb ik verschillende routers (linksys, d-link, sitecom) getest, allemaal hetzelfde.

De telefoon is 2 weken geleden door belcompany opgestuurd ter reparatie, maar volgens mij hebben ze er niks aan gedaan. De fout is in ieder geval nog niet verholpen.


Nou heb ik ergens wel is iets gelezen over een oude en nieuwe versie van de wifi chip, zou het kunnen dat de oude versie in mijn telefoon zit?

Hopelijk heeft iemand er een oplossing voor, het behoort gewoon te werken.

Gr.
1 Reactie 1
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @TWasp

Ik raad je toch aan het toestel nog eens ter reparatie te versturen aangezien het gewoon hoort te werken. Op een reparatie bij Dynafix heb je bovendien 3 maanden garantie. Gezien je probleem niet opgelost is moet hij gewoon terug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic