Suuus-m

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 sim-kaart ontgrendeld niet

Gisteravond was de batterij van mijn iPhone 5 bijna leeg en ik had geen lader in de buurt, dus uiteindelijk viel hij uit. Prima, gebeurd wel vaker. Thuis gelijk aan de lader gelegt en zoals altijd ging de telefoon al vrij snel weer aan. Wanneer mijn iPhone weer aan gaat wordt altijd eerst om de toegangscode (om oa Touch-Id in te schakelen) gevraagd. Ook dit ging goed, code ingevuld en ik kreeg gewoon het scherm met alle app-tegels te zien. Normaal gesproken is dat het moment dat er een pop-up komt om de sim-kaart te ontgrendelen, maar die kwam niet. Eerst dacht ik dat ik 'm per ongeluk had weggeklikt, dus ik heb de telefoon weer opnieuw opgestart, maar weer hetzelfde verhaal. Het lukt me met geen mogekijkheid om de simkaart te ontgrendelen. Waardoor ik dus niet kan bellen of gebeld kan worden, en internetten kan alleen via Wifi. Niet optimaal dus 🙂

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Telefoon opnieuw opstarten (inmiddels een keer of 15)
- Iemand proberen te bellen (meestal komt dan alsnog het pop-up scherm, maar helaas)
- Via Instellingen --> Telefoon --> Simpincode, hier kan ik niets aanklikken oid
- Simkaart er uit halen, beetje poetsen, en weer terugstoppen
- Telefoon wat langer uitlaten (ongeveer 2 uur)
- Vliegtuigmodus aan en uit zetten
- Wifi aan en uit zetten

Links bovenin, waar normaal 'Vodafone' staat, staat nu alleen 'Zoeken'. De telefoon werkt normaal gesproken prima (behalve dat de batterij maar een halve dag mee gaat). Ik heb geen updates oid gemist. Abonnement loopt nog t/m juni. Wifi werkt prima.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Vast bedankt!
2 Reacties 2
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Suuus-m,

Heb je ondertussen al een oplossing gevonden toevallig?
Wat gek dat je je sim niet meer lijkt te kunnen ontgrendelen..
Zo te zien heb je al vanalles geprobeerd.
Ik raad je aan om even langs één van onze winkels te gaan, zodat mijn collega's met je mee kunnen kijken.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Wanneer we geen reactie meer ontvangen, zal dit topic binnenkort gesloten worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic