Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

iPhone 5 met 4/5 streepjes 3G, bedroevend langzaam internet!??

Beste,
 
Vandaag is mijn Vodafone iPhone altijd 55(met 10 GB/onbeperkt internet) in werking getreden en ik heb een Iphone 5. Thuis(Almere; postcode 1318 KE) geeft het toestel 4/5 streepjes aan met een 3G logo. Echter kan ik niet eens fatsoenlijk mijn email en/of facebook bekijken en verbinding met whatsapp gaat ook totaal niet vlot.
 
Ik heb geprobeerd om een snelheidstest te doen(speedtest, bbned etc) en hij komt niet verder dan 32 kbps download(terwijl ik er vanuit ging dat ik een snelheid van 14,4 mbps zou krijgen, nou weet ik dat dat nooit helemaal bereikt kan worden maar 32 kbps is toch wel bedroevend laag). Ik weet zeker dat het niet aan mijn toestel kan liggen want met (oude abonnement)T-Mobile had ik wel hogere snelheden binnen en ik heb mijn netwerkinstellingen meerder malen gereset zonder resultaat. Buiten huis kon ik wel vlot surfen ondanks minder streepjes/overschakeling naar EDGE(gedurende een treinreis van Leiden naar Almere heb ik vrijwel geen problemen ondervonden) maar ik vind het buitengewoon vreemd dat ik in mijn eigen huis niet eens fatsoenlijk kan surfen op mijn telefoon.
 
Graag zou ik willen weten hoe dit opgelost kan worden aangezien ik er niet mee kan leven dat ik in mijn eigen huis niet normaal gebruik kan maken voor een dienst waar ik behoorlijk voor betaal.
 
Gr
 
Edit: Volgens de dekkingskaart(http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/) zit ik in het paarse gebied van 28,8 mpbs.
32 Reacties 32
RoyB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb exact hetzelfde probleem.
Vaak kom ik met 3g nog niet eens het internet op. Met dit probleem terug naar de winkel gegaan.
Reset op het netwerk gedaan. (helpt natuurlijk niet). Omruilen is vanwege de voorraad niet mogelijk.
Kortom er is geen oplossing voor het probleem. En nu?
Zmilan89
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het zou fijn zijn als een moderator hierop kon reageren, heb nog steeds hetzelfde probleem.
Zmilan89
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de hulp mods!!(not)
Net even contact gehad met klantenservice, meneer gaf aan dat er een zendmast defect is dicht in mijn buurt en dat alle data van alle andere VF klanten in de buurt naar een andere zendmast springen waardoor hij 'overload'. Meneer zei dat dit binnen een week/anderhalf week opgelost zou zijn en dat ik weer prima zou moeten kunnen interneten via 3G.
Ik wacht het af...
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zmilan89 schreef:
Bedankt voor de hulp mods!!(not)
Net even contact gehad met klantenservice, meneer gaf aan dat er een zendmast defect is dicht in mijn buurt en dat alle data van alle andere VF klanten in de buurt naar een andere zendmast springen waardoor hij 'overload'. Meneer zei dat dit binnen een week/anderhalf week opgelost zou zijn en dat ik weer prima zou moeten kunnen interneten via 3G.
Ik wacht het af...

Sorry voor de late reactie. Bij wat je aangaf was een probleem in het lokale netwerk (bv aan een mast) het meest waarschijnlijke probleem. Wat mijn collega aangeeft klopt, er zijn een aantal postcodes in Almere waar je dit probleem zou kunnen merken.
marcel1987

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Sinds een maand is mijn 3g lokaal ook erg waardeloos, ik woon in Elburg (grens gelderland/flevoland). Facebook doet het niet, whatsapp ook niet en ja... wat wel eigenlijk ? :S gelukkig heb ik hier wifi. maargoed het lijkt me niet de bedoeling dat ik betaal voor diensten waar ik geen gebruik van kan maken.
 

  • Ja, mijn iphone is via itunes volledig gereset.
  • Ja, mijn simkaart is vervangen.
  • Ja, ik heb de netwerkinstellingen meerdere malen hersteld.
  • En ja, dit allles zonder enig succes.
Is dit bekend en komt hier een oplossing voor ? Wat is hiervan de oorzaak ?
 
Groeten Marcel
 
 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Ook de telefoon op 2G gezet plaats van 3G
karmann32

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo in amersfoor in de wijk niewland is een storing van  af 24-12-2012 en nog steds dus geen internet dit is niet leuk want ik heb twee toestelen dat kost dus een hoop geld en naaren toestande
marcel1987

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik nu gedaan, het bereik gaat dan van 1 á 2 streepjes opeens naar 4 en dit lijkt wel te werken. Maargoed, het zou met 3g ook gewoon moeten werken lijkt mij ?
 
Bedankt voor dit advies alvast 🙂
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Kijk 3G heeft namelijk een minder bereik, maar is wel weer sneller betreft internet, voor bellen en smsen is dit prima, ik zou het hier op laten staan en even afwachten, je kan iederegeval bellen en smsen
marcel1987

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wel vreemd, voorheen had ik dit nooit. Ik heb op fb ook een bericht achter gelaten, als het goed is gaat de technische dienst er naar kijken.
 
thnx 🙂
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Is prima, even geduld hebben en gewoon om de zoveel dagen een status update vragen op facebook, dan komt het vast wel helemaal goed
marcel1987

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
daar gaan wel wel vanuit 😉
martie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb net contact gehad met de Smart Crew, morgen een nieuwe simkaart halen en kijken of dit het probleem verhelpt.
Browsen via safari gaat lekker snel, en ook spotify is geen probleem. Maar wanneer ik videos probeer te bekijken houdt het op, zowel via facebook als youtube, 30 seconde laden is het gemiddelde. En ook whatsapp moet ik soms een aardige tijd wachten totdat ik verbinding heb en een bericht kan sturen. Dit alles terwijl ik een gemeten snelheid heb van zon 10mbps, merkwaardig dus.
Dutchottie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben sinds half december 2012 overgestapt naar Vodafone. Ik vraag me nu af of dat wel slim was.
Met mijn T-Mobile abbo had ik zelden problemen. In de trein tussen Almere en Amsterdam Zuid kon ik vrijwel de hele route prima 3G ontvangen en video streamen. Met Vodafone echter kan ik dat wel vergeten.
Vaak heb ik niet eens een 3G verbinding en als ik die al heb is het meestal 2-3 streepjes met een downloadsnelheid in de orde van 0.3-0.4Mbps.
Leuk dat ik nu 10GB data heb maar zonder goed werkende en op snelheid zijnde 3G is dat natuurlijk nutteloos.
Gelukkig heb ik maar een jaar abbo afgesloten.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
martie schreef:
Ook ik heb net contact gehad met de Smart Crew, morgen een nieuwe simkaart halen en kijken of dit het probleem verhelpt.
Browsen via safari gaat lekker snel, en ook spotify is geen probleem. Maar wanneer ik videos probeer te bekijken houdt het op, zowel via facebook als youtube, 30 seconde laden is het gemiddelde. En ook whatsapp moet ik soms een aardige tijd wachten totdat ik verbinding heb en een bericht kan sturen. Dit alles terwijl ik een gemeten snelheid heb van zon 10mbps, merkwaardig dus.


Dat is inderdaad merkwaardig aangezien de andere apps wel gewoon werken. Laat je ons weten of een nieuwe simkaart de oplossing was?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dutchottie schreef:
Ik ben sinds half december 2012 overgestapt naar Vodafone. Ik vraag me nu af of dat wel slim was.
Met mijn T-Mobile abbo had ik zelden problemen. In de trein tussen Almere en Amsterdam Zuid kon ik vrijwel de hele route prima 3G ontvangen en video streamen. Met Vodafone echter kan ik dat wel vergeten.
Vaak heb ik niet eens een 3G verbinding en als ik die al heb is het meestal 2-3 streepjes met een downloadsnelheid in de orde van 0.3-0.4Mbps.
Leuk dat ik nu 10GB data heb maar zonder goed werkende en op snelheid zijnde 3G is dat natuurlijk nutteloos.
Gelukkig heb ik maar een jaar abbo afgesloten.
Wat vervelend dat het bereik daar zo tegenvalt. Helaas spelen er met treinen meerdere factoren mee. Bijvoorbeeld de snelheid waarmee je reist. Vaak is het zo dat je een mast al voorbij bent voor je telefoon zich erop heeft kunnen aanmelden. Hierdoor heb je dus geen verbinding meer. Waarschijnlijk staan de masten van ons iets verder weg dan die van je vorige provider waardoor je nu dit probleem hebt. Vodafone is constant bezig met netwerk verbeteringen maar wanneer dit traject aan de beurt is kan ik helaas niet zeggen. Wel zonde dat je nu niet van die bundel gebruik kunt maken 😞
Dutchottie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Half december 2012 overgestapt van T-Mobile waarmee ik prima kon video streamen in mijn dagelijkse treinrit tussen Almere en Amsterdam Zuid. Met Vodafone mag ik blij zijn dat ik uberhaupt 3G heb. Soms moet ik 3G uit en aan zetten om weer 3G verbinding te krijgen en dan meestal niet boven de 0.3Mbps.
Ja thuis (nogwel in het buitengebied!) krijg ik 7Mbps, maar ja daar heb ik het niet nodig.
Erg frustrerend. 10GB data beshcikbaar maar alleen op te vullen met email, What'sApp en slome websites. Dat haal ik nooit :-).
 
Hopelijk weet Vodafone oplossingen.
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Bedoel je dan om je data op te krijgen? 😉
De suggestie om op je werk lekker te streamen zal door je baas wel niet gewaardeerd worden denk ik, of wel? 😄
RichardBoom

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook 1 groot drama zowel in postcode gebied 2941 als 2825. Vodafone is echt super slecht. Vind dat ze dan maar gratis signaal plus weg moeten geven. Of abbo gratis op kunnen zeggen. Klantenservice ook gebeld daar echt van het kastje naar de muur gestuurd. Heel internet staat vol over klachten van vodafone. Ik heb een zakelijk abbonement en betaal per jaar 1000 euro min aan vodafone en wordt behandeld alsof we geen klant zijn. Kwam van ben vandaan. Service bij andere providers 10000 maal beter. Vodafone ga zo door. Mij zie je nooit meer terug. Incl 14 andere abbos. Iedereen stoppen met betalen aan vodafone. Ben bezig om een standaard brief via de advocaat op te stellen. En het contract te laten ontbinden. Incl de geleden schade.

Richard
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic