pvdbroek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 en wegvallend gesprek

Sinds enkele maanden valt tijdens het gesprek af en toe het geluid weg van mijn iphone 5. Eerst was dit zowel aan mijn kant als aan de andere kant, na een nieuwe sim is het echter alleen bij de andere partij. Deze hoort mij enkele malen per minuut gedurende 1 a 2 seconden niet. Ik draai de nieuwste versie van ios.

Wat kan ik hieraan doen?
7 Reacties 7
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Pvdbroek,

Allereerst welkom op het forum.

Vreemd probleem. Heb je je simkaart ook al eens in een ander toestel getest om erachter te komen waar het precies aan ligt? Wat je ook eens kunt proberen is het volgende: Selecteer handmatig een andere provider dan Vodafone. Je krijgt dan een foutmelding of je kunt alleen noodoproepen plaatsen. Selecteer daarna weer het Vodafone netwerk. Wellicht biedt dit een oplossing.
Asjemenou

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone 5. Vodafone zegt hierover:


  • Al een ander toestel geprobeerd
  • Al een ander simkaart geprobeerd

Op beide vragen volmondig ja geantwoordt en de reactie van VF is de volgende: Ondanks het feit dat het toestel door ons geleverd is kunnen wij niets voor u doen. Het toestel is ouder dan 14 dagen en dat betekend dat omruilen niet mogelijk is. Tja, er rest mij niets anders dan mijn contract uitzitten en overstappen dan maar?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Asjemenou

Ervaar je dit op één bepaalde locatie? Of overal? Op die manier kun je namelijk uitsluiten of het aan de dekking ligt of aan het toestel. Je kunt ook eens de verschillende netwerken proberen, dus of je bijvoorbeeld verschil merkt als je belt via 2G of 3G.
Asjemenou

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje, ik heb dit op de volgende plaatsten: Amsterdam, Groningen, Hengelo, Utrecht & Zwolle. En alle mogelijkheden die jij hebt aangedragen geprobeerd...:-(
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Asjemenou

Dus het gesprek valt elke keer weg als je met iemand belt? Of zijn er wel plekken waar alles wel goed werkt? Is er ook niet een of ander patroon in te ontdekken? Dat het bijvoorbeeld alleen binnen gebeurt, of dat het bijvoorbeeld bij bepaalde personen gebeurt.. Zoals je het nu beschrijft lijkt het namelijk eigenlijk niet aan het netwerk te liggen. Dan zou het netwerk namelijk op al die plekken niet toereikend moeten zijn, en we hebben daar genoeg klanten die ook gewoon naar behoren kunnen bellen. ;). Ik snap natuurlijk dat het heel vervelend en irritant is, maar ik denk toch dat we de oorzaak ergens anders moeten zoeken.

Wellicht zijn er ook nog andere gebruikers die hetzelfde ervaren en die nog goede tips hebben.
Asjemenou

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op meer plekken dan hierboven genoemd kom ik niet en dat zijn er heel wat. Ik vermoed dat het aan de door Vodafone geleverde IPhone 5 ligt en daar wil ik een oplossing voor. De leverancier is namelijk verantwoordelijk voor de geleverde hardware.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als je vermoedt dat er iets mis is met je toestel kun je dit laten onderzoeken door onze reparateur. Meer informatie over de reparatie van je toestel lees je hier.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb ook al gehoord dat een telefoonhoesje het signaal verstoorde bij een gebruiker. Ik weet natuurlijk niet of je een hoesje gebruikt en welk dat dan is. Maar probeer eens of je verschil merkt zonder het hoesje om je toestel. Je weet maar nooit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic