NickBa

Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

iPhone 5 - Accuproblemen

Beste leden van het forum & Vodafone crew,

Ik heb sinds 07-11-2012 een iPhone 5, deze heb ik besteld bij Vodafone met bijpassend abonnement (dus een bundel). In het begin werkte het toestel naar behoren, ik heb nu echter al een flink aantal maanden 5+ last van batterijproblemen.

De problemen zijn als volgt:
Accu/telefoon valt uit bij 40% niveau, vervolgens niet meer op te starten tenzij ik de laadkabel erin doe. Dan start de telefoon op en heb ik ineens (bijv) 58% accuniveau. Deze problemen kunnen al voorkomen in de eerste 3 uren wanneer de telefoon van de lader afkomt. Vaak is de telefoon dan nog niet eens gebruikt.
Soms blijft de telefoon hangen op 1% en kan ik nog makkelijk een uur gebruik maken van de telefoon.

Ik had verwacht dat het een softwareprobleem zou zijn en waarschijnlijk zou worden opgelost door nieuwe firmware. Nu heb ik geüpdatet naar 7.1 maar ik ondervind nog steeds dezelfde problemen. Momenteel is het zo erg dat ik de telefoon op het nachtkastje oplaad, vervolgens in de auto naar het werk en weer terug (ritten zijn 1.5 uur per rit). Vervolgens krijg ik s'avonds gewoon weer de problemen. Jullie kunnen je natuurlijk ook voorstellen dat je dit niet mag en kan verwachten van een duur en premium toestel als de iPhone 5.

Updaten hielp dus niet, het moet dus haast een hardware probleem zijn. Ik heb nog wat onderzoek gedaan via Google en kwam op de volgende twee forumtopics op "iMore" terecht waar mensen aangaven dat het om hardware problemen zou gaan. Zie:
- http://forums.imore.com/iphone-5/269551-major-battery-issues-iphone-5-7-0-3-a-2.html
- http://forums.imore.com/iphone-5/268551-iphone-5-battery-indicator-erratic.html

Graag zou ik vernemen van jullie waar ik aan kan kloppen voor garantie. Ik ben door mijn werk veel onderweg en heb amper tijd en kans om het toestel langs een winkel te brengen. De Apple store ligt helemaal niet op de route.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,

Nick
3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @NickBa

Je kunt als je de Vervangend Toestel Service in je abonnement hebt, ook je toestel thuis laten ophalen:
https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @NickBa ,

U hoeft de telefoon ook niet bij de apple store langs te brengen, maar bij een vodafone winkel.
Ligt die wel op de route?


Mandyvb96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ging op dit Forum kijken, omdat ik dus echt al een jaar van mijn 2-jarige contract met hetzelfde probleem met mijn iPhone 5 loop. Hij werkt misschien 2 uurtjes op een dag, hij valt binnen no-time uit bij inderdaad rond de 40 of 50%, maar soms houdt hij het met 1% nog langer vol. Ik loop de hele dag met mijn helderheid op 0 en het helpt niks. Ik betaal wel gewoon 64 euro per maand, voor een toestel waar ik niet eens wat aan heb eigenlijk. Hij valt vaak 's ochtends of rond een uurtje of 2 's middags al uit en als ik hem dan meteen in de oplader doe, mag ik blij zijn als hij 's avonds na het eten (7-8 uur) weer aangaat. (Dat is dus met mazzel.) iPhone is voor mij einde verhaal nu. Mag eind deze maand een nieuwe en wat ben ik daar ontzettend blij mee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic