Beste leden van het forum & Vodafone crew,
Ik heb sinds 07-11-2012 een iPhone 5, deze heb ik besteld bij Vodafone met bijpassend abonnement (dus een bundel). In het begin werkte het toestel naar behoren, ik heb nu echter al een flink aantal maanden 5+ last van batterijproblemen.
De problemen zijn als volgt:
Accu/telefoon valt uit bij 40% niveau, vervolgens niet meer op te starten tenzij ik de laadkabel erin doe. Dan start de telefoon op en heb ik ineens (bijv) 58% accuniveau. Deze problemen kunnen al voorkomen in de eerste 3 uren wanneer de telefoon van de lader afkomt. Vaak is de telefoon dan nog niet eens gebruikt.
Soms blijft de telefoon hangen op 1% en kan ik nog makkelijk een uur gebruik maken van de telefoon.
Ik had verwacht dat het een softwareprobleem zou zijn en waarschijnlijk zou worden opgelost door nieuwe firmware. Nu heb ik geüpdatet naar 7.1 maar ik ondervind nog steeds dezelfde problemen. Momenteel is het zo erg dat ik de telefoon op het nachtkastje oplaad, vervolgens in de auto naar het werk en weer terug (ritten zijn 1.5 uur per rit). Vervolgens krijg ik s'avonds gewoon weer de problemen. Jullie kunnen je natuurlijk ook voorstellen dat je dit niet mag en kan verwachten van een duur en premium toestel als de iPhone 5.
Updaten hielp dus niet, het moet dus haast een hardware probleem zijn. Ik heb nog wat onderzoek gedaan via Google en kwam op de volgende twee forumtopics op "iMore" terecht waar mensen aangaven dat het om hardware problemen zou gaan. Zie:
- http://forums.imore.com/iphone-5/269551-major-battery-issues-iphone-5-7-0-3-a-2.html
- http://forums.imore.com/iphone-5/268551-iphone-5-battery-indicator-erratic.html
Graag zou ik vernemen van jullie waar ik aan kan kloppen voor garantie. Ik ben door mijn werk veel onderweg en heb amper tijd en kans om het toestel langs een winkel te brengen. De Apple store ligt helemaal niet op de route.
Ik hoor graag van jullie,
Met vriendelijke groet,
Nick