Rich

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

iPhone 5 - 3G zeer traag internet amsterdam

Beste Vodafone, ik zit in het postcode gebied 1054 ES & 1097 SL in Amsterdam en heb regelmatig voldoende 3G dekking (4-5 strepen ontvangst), maar het internet is niet vooruit te branden. het toestel wil constant verbinden, moet steeds maar wachten. Bij het uitvoeren van een speedtest haal ik 0,11mbps. Ik klaag hier al weken over bij de klantenservice, kennelijk word ik daar niet serieus genomen omdat het al weken waardeloos is. Familie en collega's hebben exact dezelde problemen met hun iPhone 5. ik heb al 3 simkaarten gewisseld, toestel in fabriekinstellingen gehad. Nu lees ik op dit forum dat er netwerkverbeteringen in mijn postcode gebied zijn uitgevoerd, EN DAT HET PROBLEEM IS OPGELOST!!  voel me totaal niet serieus genomen als vodafone klant. Als de klanten een klacht melden doe er dan ook wat aan... 

geprobeerd:
nieuwe sim
fabrieksinstellingen
laatste iOS update
reset ntwk instellingen
andere APN geprobeerd
etc..

26 Reacties 26
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Rich,

Allereerst excuses dat je niet eerder bent geinformeerd over netwerkverbeteringen in de betreffende regio. Ik heb het een een en ander nagekeken en kan zien dat je op 1054 toch nog last kunt hebben van overbelasting. Ondervind je alleen problemen op de betreffende postcodes? Wellicht is het handig als je we je nummer toch nog even controleren in ons systeem. Heb je misschien een Facebook of Twitter account? Dan raad ik je aan om even via die weg contact op te nemen zodat we je nummer kunnen controleren.
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Robbie - de problemen zijn niet alleen in de 1054, het is overal in amsterdam....
Jaouad

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone,
 
Ben woonachtig in postcode gebied 1054 PL en werkzaam in postcode gebied 1098 XG in Amsterdam en heb de zelfde problemen als Rich.
Ik merk dat ik in beide postcodes gebieden zeer traag internet heb. Inmiddels heb ik diverse keren een speedtest uitgevoerd en tot mijn verbazing haal ik thuis 0.03 mbps en op mijn werk 0.33mbps.
Dit is echt veelste traag. Heb met volle verstand een iphone 5 ALTIJD abonnement aangeschaft en kom nu tot de conclusie dat ik dit nooit had moeten doen.
Tevens heb ik zojuist met een collega een speedtest uitgevoerd. Hij heeft een Iphone 4s en hij haalt hier op het werk 7mbps en ik maar 0.33mbps.
Dit vind ik echt onacceptabel.
Heb inmiddels al een 2de lijns call uitstaan waarvan ik nog geen bericht heb ontvangen.
Het probleem zit echt in mijn nr 06-11381048.
Kan er iemand zsm duidelijkheid geven waar ik aan toe ben.
Heb diverse keren met de klantenservice gebeld en steeds wordt mij verteld dat ik verplicht een kruistest moet doen.
Dit heb ik al diverse keren gedaan en het heeft niet geholpen!!!!!!!!
Ben toch maar naar de winkel gegaan en nu blijkt op de kinkerstraat dat ze hier geen zin in hebben en ook geen nano sim hebben liggen.
Het enige wat ik in de winkel krijg te horen is dat er een licht getinte mevrouw met sproeten hard tegen mij aan het praten is alsof ik de schuldige ben.
Ben een betalende klant en wens gewoon net als iedereen netjes behandeld te worden.
Waarom hebben jullie dit soort mensen in de winkel werken die totaal geen verstand hebben van telefoons en netwerken.
Het enige wat deze mevrouw kan doen is je toestel opsturen wat niet nodig is.
 
Handeling die door mijn zijn verricht:
nieuwe sim
fabrieksinstellingen reset
laatste iOS update 6.1.2.

Met Vriendelijke groet,
 
Jaouad
 
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
vodafone, ik en anderen wachten nog steeds op een reactie omtrent de netwerkproblemen, hoe ga je dit voor ons oplossen?

Ik heb het probleem kenbaar gemaakt via het forum
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo Rich, Jaouad,

Het is natuurlijk heel vreemd als jullie overal in Amsterdam problemen ondervinden met ons netwerk. Problemen als gevolg van werkzaamheden of een storing zijn tijdelijk en vaak alleen merkbaar in een bepaalde regio, of een bepaald postcodegebied. Wanneer de problemen niet locatie gebonden zijn dan moeten we het probleem toch eerder zoeken in het toestel / de sim, of misschien de aanmelding van een nummer op ons netwerk. Als andere Vodafone klanten op dezelfde locatie wél een goede verbinding hebben, dan sluiten we een netwerkprobleem al uit. Ik wil jullie beide verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice (telefonisch, per e-mail of via social media), zodat het een en ander nagekeken kan worden. Via het forum behandelen we geen individuele klachten/problemen.
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik heb bijna dagelijks contact met de klantenservice...het niveau van de klantenservice is ver onder de maat.... er is een case aangemaakt en er werd mij verteld dat er serieus nagekeken ging worden. Na dagen niks gehoord te hebben, toch maar weer gebeld......de oplossing was''meneer moet het toestel maar in 2g zetten!! al 3 simkaarten geprobeerd....kruistest in winkel.....ik heb een serieuse klacht, en er word helemaal niks aangedaan of ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn...iedere keer krijg je een nieuwe smoes...
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
overigens hebben diverse mensen in mijn vriendenkring met een iPhone 5 en iOS 6.0.1 of 6.1.1 of 6.1.2 dezeflde klachten. dus het is niet specifiek mijn toestel. het probleem is of het vodafone netwerk of de iPhone 5 (die jullie nog steeds verkopen) in het algemeen
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Buiten de stad ervaar ik overigens geen netwerkproblemen ...dus we kunnen het toestel wel afstrepen......dan blijft er nog 1 optie open, En dat is het VODAFONE netwerk!
Jaouad

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg ik nog antwoord. heb sinds dit weekend alleen nog maar 2G netwerk.
Op jullie verzoek heb ik afgelopen vrijdag speciaal een kruistest gedaan op de htc toetsel van mijn van mijn partner. En de resultaten zijn 0.10mbps dus jullie kunnen mijn toetsel al afstrepen. Waarom wordt ik niet een keer door iemand die wel verstand van dit probleem heeft gebeld ipv mensen die maar standaard uit een boekje lezen. Ik blijf niet aan te gang met steeds bellen naar de klantenservice a €0.45 overige kosten. Ik stel voor dat ik vandaag wordt gebeld anders stap ik maar over naar een andere provider. Ik stel jullie morgen schriftelijk in gebreken en laat het contract ontbinden want ik kan zo niet verder met jullie.

Met Vriendelijke groet,

Jaouad Zakhnouf
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Rich, Jaouad, helaas heb ik geen nieuwe informatie over deze omgeving. Op dit forum ben je welkom om ervaringen te delen, en tips en trucs, maar dit is niet de plaats voor klantenservice. Voor informatie over een specifieke klacht wil ik toch vragen om contact op te nemen met de Vodafone klantenservice.
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sido, Vodafone crew,

dit zijn de waardeloze ervaringen die ik op dit moment heb met vodafone - op het forum staan overigens ook andere klachten..
Trouwens in de eerste zin - erken je het probleem en geef je aan dat er nog geen nieuwe informatie beschikbaar is....daarna vraag je weer om contact te leggen met de klantenservice.....waarvoor eigenlijk? Het niveau van de klantenservice is ver onder de maat...bij het melden van een klacht word er niets meegedaan....het probleem afschuiven naar een ander, daar zijn jullie goed in 'nee meneer dat moet u naar de winkel voor een kruistest....eenmaal in de winkel aangekomen. leg het probleem voor 'nee meneer u zult toch echt de klantenservice moeten bellen....Ik heb helemaal geen zin om iedere dag de klantenservice te bellen....ik heb wel wat beters te doen
Jaouad

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sido,

Wij hebben via alle wegen ons probleem kenbaar gemaakt.
Heb zojuist weer 20minuten met de klantenservice (Michael (...)) gebeld en wat denk je die kunnen niks voor mij betekenen.
Dennis (...) is de persoon die deze case in behandeling en er is mijn verteld dat dezer meneer binnen 7 dagen dit moet oplossen cq wat van zich laten horen.
Dit alles gebeurd maar niet.
wat moet ik nou jullie aan. Iedereen wijst naar elkaar.
Zorg ernou voor dat deze meneer de moeite neemt en het fatsoen ons even te bellen al is het maar dat hij ermee bezig is.
Wij betalen niets voor niets de maandelijkse premie maar willen we kwaliteit.
Ook lees ik dat dit niet de juiste plaats is voor een klacht maar ja wat moeten we anders we weten het ook niet meer.


Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Jaouad schreef:
Beste Sido,

Wij hebben via alle wegen ons probleem kenbaar gemaakt.
Ook lees ik dat dit niet de juiste plaats is voor een klacht maar ja wat moeten we anders we weten het ook niet meer.


Rich schreef:
Sido, Vodafone crew,

dit zijn de waardeloze ervaringen die ik op dit moment heb met vodafone - op het forum staan overigens ook andere klachten..
Ik heb helemaal geen zin om iedere dag de klantenservice te bellen....ik heb wel wat beters te doen
Het is zeker erg vervelend als het mobiele netwerk in jouw omgeving niet aan jouw verwachtingen voldoet. En natuurlijk is het vervelend om daar steeds opnieuw melding van te moeten maken. Dat begrijp ik.
Jullie zijn ook van harte welkom om jullie ervaringen te delen via het Vodafone Forum. Graag zelfs.
Verwacht via deze weg alleen geen dingen die we niet waar kunnen maken. Zoals gezegd kunnen we individuele klachten niet behandelen.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie een dergelijk probleem zouden aanpakken. Wat zouden jullie doen als je Vodafone was?
Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
AstridG schreef:
Jaouad schreef:
Beste Sido,
 
Wij hebben via alle wegen ons probleem kenbaar gemaakt.
Ook lees ik dat dit niet de juiste plaats is voor een klacht maar ja wat moeten we anders we weten het ook niet meer.
 
 
Rich schreef:
Sido, Vodafone crew,

dit zijn de waardeloze ervaringen die ik op dit moment heb met vodafone - op het forum staan overigens ook andere klachten..
Ik heb helemaal geen zin om iedere dag de klantenservice te bellen....ik heb wel wat beters te doen
Het is zeker erg vervelend als het mobiele netwerk in jouw omgeving niet aan jouw verwachtingen voldoet. En natuurlijk is het vervelend om daar steeds opnieuw melding van te moeten maken. Dat begrijp ik.
Jullie zijn ook van harte welkom om jullie ervaringen te delen via het Vodafone Forum. Graag zelfs.
Verwacht via deze weg alleen geen dingen die we niet waar kunnen maken. Zoals gezegd kunnen we individuele klachten niet behandelen.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie een dergelijk probleem zouden aanpakken. Wat zouden jullie doen als je Vodafone was?
 
 
========================================================================================================

1) De helpdesk beter opleiden - vaak weet de helpdesk net zoveel als een klant met een klacht 
2) Klanten serieus nemen
3) Klantenservice stuurt je langs de winkel - winkel stuurt je weer terug
4) Waar maken wat je zegt - Klantenservice geeft aan dat ze terugbellen, ik heb nog nooit een telefoontje teruggehad
5) Netwerkproblemen adequaat oplossen 
6) via andere kanalen klachten kunnen behandelen (bijv forum..)
7) KlantenSERVICE - het woord zegt het al
😎 etc etc

Die zijn een paar ideeen om te beginnen.....overigens wacht ik nog steeds op een oplossing mbt mijn 3G? 

Rich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
altijd fijn als een reactie uitblijft van de smartphone crew van Vodafone

Smartphone CrewStanding by

De Vodafone Smartphone Crew staat klaar om al je vragen over je smartphone, tablet en mobiel internet te beantwoorden. Ze helpen je met de instellingen van internet en e-mail zodat je snel online bent. En geven je tips en tricks over alle mogelijkheden van je nieuwe smartphone.

3G is nog steeds net zo traag als gprs...
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey Rich,

We hebben al een paar keer aangegeven dat we je hier niet kunnen helpen met individuele klachten 😞 Sorry! Ik begrijp dat het vervelend is, maar er zijn veel mogelijkheden om hulp te krijgen bij jouw klacht.

Ook met de Smartphone Crew kun je op verschillende manieren contact opnemen. Kijk maar eens op http://startup.vodafone.nl/stel-je-vragen/neem-contact-op/ (beneden aan de pagina)
Wilff

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook problemen met mijn IPhone 5 en het staat vrijwel zeker vast dat het iets is in de software. Apple heeft dit via een omweg toe gegeven. Zij gaven aan hou de komende maanden de updates in de gaten.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dit klinkt alsof het misschien aan de dual carrier-functie kan liggen die Vodafone in januari heeft ingeschakeld (data tot 42 Mbps). iPhone 5 is één van de telefoons die deze functie ondersteunt. Internet zou juist sneller moeten worden maar het omgekeerde lijkt het geval.

Buiten de stad is dual carrier niet altijd aanwezig bij Vodafone, en daar werkt de iPhone weer zonder dit systeem.

Overigens betekent dat niet dat het aan Vodafone ligt; het kan ook aan de wijze liggen waarop Apple dit heeft geïmplementeerd in hun toestel en dan is het Apples schuld. In het verleden is dit ook al het geval geweest bij HTC: reboots op het Vodafone-netwerk door een fout van HTC.

Elk netwerk is weer iets anders geconfigureerd, maar dat betekent niet dat het Vodafones schuld is als iPhone 5 daar niet fatsoenlijk op werkt... Of dat Vodafone haar netwerk maar moet gaan aanpassen om de tekortkomingen van de iPhone 5 te compenseren...

Even afwachten op een reactie van Apple en/of Vodafone jammergenoeg... 😞
Wilff

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone is niet bereid om mijn contract naar voren te halen zodat ik mijn contract kan verlengen met wel een deugdelijk toestel. Men houdt vast het is dus stikken of slikken.
De IPhone 5 is een drama
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic