Smokesausage schreef:Dat zijn heel heldere vragen, die ik bovendien kan beantwoorden 🙂
"Wat zouden jullie doen als je Vodafone was?"
1. De waarheid vertellen over snelheden van internetverbindingen.
2. Netwerkverbeteringen doorvoeren.
3. Commitment afgeven aan de klant. Bijvoorbeeld doorde prijs van het abonnement af te stemmen op de daadwerkelijke snelheid die ik als gebruiker ervaar. Dus als ik een maand een gemiddelde snelheid ervaar die lager is dan de snelheid die mijn abonnement eigenlijk zou moeten hebben, dan krijg ik korting op mijn abonnement.
arnaud schreef:Wederom, een redelijk betoog en informatie waar ik wat mee kan.
Hallo Bas,
Dat er geen garantie is voor een snelheid, snap ik wel, en bijna iedereen hier zal het ook begrijpen. Het enige wat ik eigenlijk vreemd vind is dat gebieden waar het altijd goed ging, nu echt slecht bereik hebben.
....
Dus hier wat ik zelf denk :
- Dit probleem ligt niet aan een incidentele storing (kranen) omdat ik op heel veel locaties in Amsterdam West heb getest, het bleef gewoon slecht, maak niet uit waar.
- Het ligt niet aan mijn Iphone 5 of aan de IOS aangezien ik wel een hele snele verbinding kan halen vanochtend onderweg naar mijn werk (Amsterdam zuid-oost had ik bijna 12Mbps) en op de A1 richting Hilversum had ik tussen 4Mbps en 10Mbps, waarschijnlijk dankzij de nieuwe 28Mbps verbinding.
- Gebieden waar het vroeger goed ging (4Mbps) heb ik nu 0.1Mbps, dit kan niet liggen aan de afstand tot de zendmast
- gebieden waar ik een hele slechte bereik had (Centraal Station en Muziekgebouw / Moevenpick Hotel langs de Ij) zijn nu juist heel goed (misschien zijn er tijdelijke extra zendmasten geplaatst in verband met koninginnedag).
Dus Bas, ik snap wel dat jullie er alles aan doen om diensten te vernieuwen en te verbeteren (bijvoorbeeld de upgrade van 14Mbps naar 28Mbps), je zult niet van mij alleen de negatieve kanten horen, maar je zult ook begrijpen dat veel mensen hier gefrustreerd raken, dit terwijl we allemaal in de hoofdstad van Nederland wonen...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.