squit

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[iPhone 4S] problemen met verbinding

Ik heb sinds enkele maanden een Iphone 4s met VF Smart abo.

Daarnaast heb ik van mijn werk ook een Nokia met KPN abo.

Op precies dezelfde locatie bel ik vanaf mijn KPN abo zonder problemen, waarbij het VF abo constant weg valt.

Graag uw oplossing, want u kunt zich voorstellen dat ik hier niet helemaal blij van word.
16 Reacties 16
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Squit,

Vervelend dat je slecht bereik hebt. Kun je eens de postcode vermelden waar het probleem zich voor doet? Met de informatie die je nu geeft is het moeilijk uit te zoeken wat er aan de hand is.
squit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6422 Heerlen
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de postcode Squit. De dekking zou het op die postcode toch gewoon mogelijk moeten maken te bellen. Heb je al eens je simkaart in een ander toestel geprobeerd? Weet je of meer mensen met een Vodafone abonnement klagen over de dekking? Ik adviseer eens een simwissel in de winkel te laten doen. Vaak verhelpt een nieuwe simkaart deze problemen.
squit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je al eens je simkaart in een ander toestel geprobeerd? Nee, want is een microsim die niet zomaar in andere toestellen kan, maar ik ga er zomaar vanuit dat je daar ook aan gedacht had?!??!
 
Weet je of meer mensen met een Vodafone abonnement klagen over de dekking? Nee, ik ken geen anderen met een VF abo.
 
Ik adviseer eens een simwissel in de winkel te laten doen. Vaak verhelpt een nieuwe simkaart deze problemen. Dit heb ik reeds gedaan en uiteindelijk blijft de dekking gewoon slecht.
 
Dus........graag een andere oplossing.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Ken je niemand anders met een Iphone en een andere provider?
Zo ja, probeer zijn/haar simkaart eens, dan kun je testen of het aan de provider ligt of aan het toestel.
 
Ik heb hetzelfde ongeveer, heb een Blackberry en Iphone, allebei van Vodafone.
Op kantoor doet mijn Blackberry het prima, geen gestotter of niks, de Iphone echter heeft veel slechter bereik en een slechtere verbinding.
Dus misschien kan het aan je toestel liggen.
 
Proberen waard denk ik zo.
squit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@steef86

Dank voor het meedenken. Helaas ben ik de enige apple freak in mijn nabije omgeving.

Dus......VF hoe gaan we dit oplossen?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Wat je ook kunt doen, je hebt tegenwoordig een soort " adapters" voor je microsim, daar stop je de microsim in en dan maak je hem weer even groot als een normale simkaart. (Zoals je met een micro sd hebt en deze in een adapter kunt stoppen en dan is het een mini sd.)
 
Met zo een dingetje kun je je simkaart in een "normaal" toestel proberen.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Squit,
 
Ik vind je reactie op de suggesties van Mod Selly wel een beetje overdreven. Helemaal onzinnig waren haar vragen zeker niet.Tegenwoordig zijn  er zat mensen die ook en eerdere generatie Iphone hebben en dus wel kunnen testen ook al is het een microsimkaart.
 
Maar goed dat is verder het issue niet. Als de dekking goed is en je weet niet of anderen ook problemen hebben waarom zou Vodafone dan met een oplossing moeten kunnen komen. Als de dekking slecht is kunnen zij daaraan wellicht iets doen. Als de aansluiting goed is en de dekking goed is , er geen bekende storingen zijn, hoe zou je zelf dan voorstellen dit op te lossen.?
 
Ik denk dat ik zelf dan ook maar eens mijn simkaart en toestel zou laten nakijken.
 
greetz Ziza-ke
squit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom ga ik mij nu verdedigen eigenlijk?!? Maar ik wil even toelichten dat VF mij een toestel icm abonnement verkocht heeft. Ze zijn dus verantwoordelijk voor de totaaloplossing en kunnen zeker niet er langs komen door te zeggen 'dekking is goed in uw gebied'. Simkaartwissel heeft al plaatsgevonden, dus daarom vraag ik aan Vodafone "Wat is de oplossing?". Ik heb verder ook geen zin in discussie of ik goed of fout zit. Ik verwacht een oplossing van VF. Tot nu toe heb ik nog niks gezien. De eerste reactie kwam heel snel; daarna lees ik niks meer.
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Squit,

Ik wil eerst zeggen dat k het zeker vervelend vind dat je problemen hebt. Het testen van de simkaart is een ding dat de winkel kan doen. De klantenservice kan verder nakijken of er andere oorzaken voor je probleem zijn aan de hand van de gegevens van je aansluiting. Het is niet zo eenvoudig om meteen een oplossing aan te dragen met de informatie die je hier kunt verstrekken.
Dat wil gelukkig ook niet zeggen dat we dan niets kunnen of willen doen. Alleen is het forum niet bedoelt om persoonlijke gegevens te verstrekken aan ons zodat we dingen kunnen nakijken. Het is immers openbaar wat betekent dat iedereen dan ook die gegevens kan lezen. dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik snap je frustraties en adviseer je daarom per e-mail of telefonisch contact met de Smartphone Crew op te nemen. Dan kunnen we alles voor je nakijken en eventueel verdere stappen nemen.
squit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Selly,

dank voor je keurige antwoord. Ik heb inmiddels een mail verstuurd naar Smartphone Crew. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Groeten,
Maurice
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi maurice,

Ik hoop dat er snel een oplossing is.

johnsteh

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds gisteren een nieuw Vodafone abonnement in mijn iPhone 4s. Daarvoor had ik er de sim van mijn werk in zitten, ook van Vodafone, maar dan een zakelijk abonnement. Mijn particuliere sim geeft hier (postcode 5081) geen enkele dekking. Alleen bellen lukt maar. Zet ik de zakelijke sim er in dan heb ik verbinding, zij het vrij zwak, maar die mag ik alleen gebruiken voor telefoon en mail. Het ligt dus niet aan het toestel. Ik heb de iPhone 4s mét Vodafone abonnement juist gekocht voor het loggen van wandelingen en fietstochten hier in de buurt en onderweg dingen opzoeken. Dat kan ik dus mooi vergeten. Ik had dus beter KPN kunnen nemen. 
Vraag aan Vodafone: gebeurt hier nog iets aan en klokpt het dat zakelijke abonnementen voorrang krijgen boven particuliere?
johnsteh

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels heb ik geen enkel probleem meer met mijn iPhone en de internetverbinding. Hoewel, ik heb wel een financieel probleem, maar geen internetprobleem meer. Wat heb ik gedaan: ik heb een proefje gedaan en een prepaid simkaartje van KPN besteld. Vandag ontvangen. Toestel ingesteld en meteen internetten als een zonnetje. Gewoon 3G en lekker snel, ook hier op postcode 5081, waar Vodafone geen internetverbinding heeft of alleen in minidruppeltjes binnenkomt. Financieel probleempje dat overblijft is dat ik nog 360 dagen moet betalen aan een Vodafone abonnement dat mij absoluut niet brengt wat ik verwacht had. Maar goed, volgens de voorwaarden zit ik er aan vast. 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
John,

Selly heeft het ook al doorgegeven. Contact met Vodafone opnemen.

Als je echt géén dekking hebt, zou het contract mijns inziens geannuleerd moeten worden.

Wat je eens kunt proberen is een brief sturen naar de schriftelijke klachten afhandeling..
Vodafone heeft hier een aparte afdeling voor genaamd SSV.

Ik heb ook ooit een klacht gehad over kosten die ik zou moeten betalen. Een brief naar SSV was voldoende om Vodafone te doen besluiten dat die kosten niet betaald hoefden te worden.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Toch?
 
EDIT
 
Adres:
 
Vodafone
Postbus 1500
6201 BM MAASTRICHT
TAV Afdeling SSV
 
johnsteh

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor de tip DroidGuru. Ik zal een brief sturen. Ik ben best bereid om te betalen voor een abonnement, maar dat moet dan inderdaad goed werken op de plaatsen waar ik het het hardst nodig heb. Ik had dat echt verwacht van Vodafone, maar helaas.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic