apverbeek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[iPhone 4S] pdp identiteit niet geaccepteerd?

stel even een vraag voor vriendin die nu in buitenland op vakantie is.
ze heeft sinds twee dagen geen internetverbinding meer en geeft aan dat haar dpd identieit niet wordt geaccepteerd?

weet iemand hoe we dit kunnen op lossen

ze heeft nieuwe iphone 4s met VF abonnenment

alvast bedankt
16 Reacties 16
JanB

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste apverbeek,
 
Uw vriendin zou kunnen proberen om de standaard netwerkgegevens te herstellen op deze manier: Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen (met dank aan WhiteWolf). Of om deze instellingen handmatig er opnieuw erin te zetten of aan te passen.
 
Als ze deze stappen volgt moet het goedkomen:
http://www.vodafone.nl/iphone/instellingen_voor_mijn_iphone/
 
Mocht dit niet helpen laat het ons weten.
 
In ieder geval succes.
 
Mvg,
 
 
Jan
 
 
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo apverbeek,

welkom op ons forum.

Deze melding kan heel wat oorzaken hebben. Is een standaard melding als de instellingen ontbreken.
Maar kan ook heel wat andere oorzaken hebben.voorals als het om het buitenland gaat.

Als het datafverkeer geblokkeerd wordt door de EU data limiet, zal ook deze melding verschijnen.
Het beste kan je vriendin dan ook contact opnemen met de klantenservice.


Groeten,

WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Jan wat je aangeeft klopt niet, je kan via Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen de standaard gegevens van Vodafone krijgen.
 
Het bovenstaande moet gedaan worden en dan via Instellingen> Algemeen> Netwerk> Roaming moet ook aan staan.
 
Groet
 
WhiteWolf
apverbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ga het doorgeven kijken of het lukt
 
thnx
Sbrouwer1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, wat een gedoe .... Gister in het buitenland nog wel internet, nu niet meer ....
Heb alle onderstaande tips uitgevoerd, maar er gebeurd niets.
Iemand nog andere tips?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Sbrouwer1 schreef:
Nou, wat een gedoe .... Gister in het buitenland nog wel internet, nu niet meer ....
Heb alle onderstaande tips uitgevoerd, maar er gebeurd niets.
Iemand nog andere tips?
Wat heb je exact staan bij : Instellingen - Algemeen - Mobiel - mobiel Datanetwerk ?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Ook al eens gekeken of het eu datalimiet uitgeschakeld is?

Groet,
Hossess78

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik zitnu in Spanje alles gechecht en ook geen internet zelfde melding PDP identiteit niet geaccepteerd en nou klantenservice bellen 
 
gr esther
Raaf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit ook in Spanje met deze foutmelding. Alle bovenstaande tips nagelopen en uitgeprobeerd maar geen verandering in te krijgen. Heb het morgen nodig. Iemand een idee?
jeroenlangereis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, Pdp foutmelding in Duitsland en Belgie. Met het iPhone smart zit je internet in passport landen binnen je bundel? Begin dit jaar in ieder geval wel in Duitsland.
Iemand al een oplossing? Ga dinsdag nl weer naar Duitsland.
Wkp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit sinds 16 juli in Spanje en heb hetzelfde probleem... Heel storend moet ik zeggen!,,
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi iedereen,

Vervelend om te lezen dat er ineens zoveel problemen zijn met jullie iPhones. Marco heeft eerder aangegeven dat de melding meerdere oorzaken kan hebben.

Ik zou graag het volgende van jullie ontvangen per Private Message.


  • Het mobiele nummer
  • De gebruikte APN ( live.vodafone.com of office.vodafone.nl
  • Het bezochte land
Mij een Private Message sturen? Klik op mijn naam en vervolgens op ' deze gebruiker een prive bericht versturen'

Thanks!
Carolien1969

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had recentelijk op vakantie in Engeland hetzelfde probleem. Eenmaal weer thuis heb ik navraag gedaan bij Vodafone.
 
De melding kwam doordat de EU datalimiet stond ingeschakeld en die had bij mijn abonnement (iPhone, Smart) uitgeschakeld moeten staan.
 
Mocht dit het probleem kunnen zijn, bel dan even met Vodafone vanaf je vakantieadres, want het moet gemakkelijk op te lossen zijn.
 
 
Fokke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit nu in Denemarken met hetzelfde probleem. 
 
Ik had het drie weken terug ook in Londen. Een paar uur correct functioneren, dan een SMS met een melding dat ik op 80% van het tegoed zit en vlak erop een SMS dat de limiet is bereikt. En dan de PDP foutmelding.
 
Bij terugkomst heb ik contact gehad met de klantenservice. Die antwoordde (na 5 dagen wachten) zoals ik vaker lees, ook op dit forum, dat de instellingen goed moeten staan. Maar die staan natuurlijk goed. Want het werkte eerst wel. In Nederland werkte het gewoon weer. Ze konden verder niks doen, wat ik niet echt geloof. 
 
Nu ben ik via Duitsland in Denemarken met weer hetzelfde probleem met precies dezelfde SMS'en en foutmelding. Het irriteerd me mateloos dat ik aangegeven heb dat er een probleem was, en dat er niks aan gedaan is. En helemaal ik nu lees dat dit niet een zeldzaam probleem is.Het wordt niet serieus genomen. 
 
Nu nog gekker, gisteren middag opeens wel normaal mobiel internet! Maar de volgende morgen weer die PDP foutmelding en is het probeem dus weer terug. Ik heb zeker geen 50MB gebruikt, wat mijn limiet is. 
 
Ik heb de instellingen opnieuw ingevuld, handmatig en automatisch, geen resultaat. Ik heb een andere provider hier geprobeerd, geen resultaat. iPhone uit/aan, geen resultaat.  Data roaming uit/aan, geen resultaat. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het probleem bij mij opgelost kan worden.
 
Ik heb een abonnement, paspoort staat aan, een limiet van €50 meen ik, maar dat kan allemaal niet het probeem zijn omdat het gisteren opeens probleemloos werkte. 
 
Het is denk ik een conflict wat er bij de provider speelt en wat gewoon opgelost moet worden want dit is bijzonder irritant. Zeker gezien het geen zeldzame storing is. Ik vind het schandalig. Tegen de tijd dat er antwoord komt van de klantenservice is de kans groot dat ik alweer in Nederland ben. Om bij mijn volgende reis vast weer opnieuw te moeten constateren dat het probleem nog steeds bestaat. Ik hoop dat mijn vrees ongegrond is.
 
En om contact te krijgen moet ik op zoek naar een WiFi of ander email punt. Waarom kan ik geen SMS sturen naar klantenservice? Of chatten? Of een gratis nummer, dus ook vanuit het buitenland gratis? Ik vind het ongepast dat als er een storing is ik voor de telefoonkosten op moet draaien. 
 
Fokke
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Uit de reacties op het forum begrijp ik dat de datalimiet zoals die is opgelegd door de EU uit moet staan. Let wel op, je kan hierdoor zeer hoge kosten krijgen wegens internet in het buitenland. Zeer kwalijk van Vodafone dat ze dit zo doen.
 
Edit: Ik heb het even opgezocht voor je.
Wilt u zich afmelden voor deze datalimiet? Stuur dan een gratis sms'je met de tekst datalimiet uit naar 5000. U kunt de limiet ook uitzetten via My Vodafone.
Markh1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb begin dit jaar last gehad van de PDP-indentiteit melding.
Heel frustrerend.
Het probleem oplossen was niet mogelijk, maar Vodafone heeft me financieel wel gecompenseerd (kreeg betaalde geld terug van de buitenland-bundel).
 
Het blijkt overigens geen typisch vodafone probleem te zijn. Zoek maar eens op google, dan zie je dat het bij alle providers voorkomt. Het is een probleem dat zich voornamelijk bij de iPhone voordoet.
Ik was met een groep op wintersport. Alleen de iPhone gebruikers hadden er last van, de overige niet.
 
Eigenlijk vind ik dat Vodafone hier een soort van waarschuwing op haar site voor moet plaatsen.
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic