DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes

[iPhone 4] Instellingen

Hi all,

Ik zie dat er nog geen FAQ of Q&A is. Laat ik zelf een duit in het zakje doen 😉

EDIT1: een FAQ of Q&A kun je het niet noemen. Maar feel informed.

Snelstart Pagina iPhone 4

Helaas kun je niet van de specifieke onderdelen een link maken. Je kunt hier iig je internet en email instellen. Ook staat er een manier om je contacten over te zetten. Handig!

Verdere hulp nodig? Chat met Vodafone.


*edit Astrid* links aangepast naar nieuwe situatie*
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
En voor tips and tricks ga je naar dit onderwerp: iOS Advies en Tips

Bekijk in context

19 Reacties 19
tjitpool

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb onlangs de nieuwste versie van Itunes geinstalleerd en hiermee Icloud op mijn Iphone 4 gezet.
Sindsdien kan ik niet meer buiten Wi-Fi op internet. Ik krijg de volgende meldingen
-geen abbonnement op een mobiele dataservice
-de verbinding met de server is mislukt
-email server "imap.gmail.com" reageert niet, controleer emailinstellingen

Wat gaat er mis?
DroidGuru
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi tjitpool,
 
Wat er precies mis gaat durf ik niet te zeggen.
De melding 'geen abonnement op mobiele dataservice' duid er vaak op dat de instellingen foutief zijn.
 
De instellingen die vereist zijn om mobiel internet te kunnen gebruiken zijn als volgt:
 

  • Ga naar 'Instellingen' -> 'Algemeen' -> 'Netwerk' -> 'Mobiel Datanetwerk'

    • APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
    • Gebruikersnaam: vodafone
    • Wachtwoord: vodafone

  • Keer terug naar het beginscherm
Open nou Safari en probeer een pagina te laden.
 
Succes iig!
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Check ook even of de 3G functie en Dataverbinding aan staat (Instellingen> Algemeen> Netwerk)
 
Groet
 
WhiteWolf
Lieske

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi ,
 
Ik hoorde laatst dat je bij een Iphone altijd het toestel even uit moet zetten als je iets in de instellingen wijzigt. heb je dat al eens geprobeerd? Wie weet zijn de wonderen de deur nog niet uit. 😛
 
groetjes lieske
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Lieske schreef:
Hoi ,
 
Ik hoorde laatst dat je bij een Iphone altijd het toestel even uit moet zetten als je iets in de instellingen wijzigt. heb je dat al eens geprobeerd? Wie weet zijn de wonderen de deur nog niet uit. 😛
 
groetjes lieske
Bij een iPhone kun je dit ook doen door op vliegtuigmodus te zetten 😉 (Instellingen> Vliegtuigmodus> 1 minuut> Vliegtuigmodus uitschakelen)
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
JelleK

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Je kan ook proberen de iPhone een soft reset te geven. Dit doe je door de homebutton en aanknop tegelijk 10 sec indrukken tot je het apple logo ziet verschijnen. En anders even naar instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in -> herstel netwerk instellingen.
 
Zie je verder wel een 3G logo staan? Een andere mogelijkheid is ook om eventueel je simkaart in een andere iphone te doen om te kijken of hij het daar wel in doet. Zo niet... kom dan even naar de winkel 🙂
Salim

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat houdt dit in?
Simkaart niet geprovisioneerd?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Salim schreef:
Wat houdt dit in?
Simkaart niet geprovisioneerd?
Als je enkel een foutmelding aangeeft, maar verder geen informatie over de omstandigheden, dan moeten we gaan raden, wat altijd lastig is.
 
Maar ok, ik speel het spelletje voor 1 keer mee 😉
 
Mijn gok is: je hebt net een nieuw toestel ontvangen met daarbij een micro-SIM, of zelf een toestel gekocht en via de klantenservice een micro-SIM besteld.
 
Deze zal wel nog geactiveerd moeten worden. Dus nogmaals bellen met de klantenservice of even bij een Vodafone-winkel naar binnen stappen, met je ID-bewijs en de nieuwe SIM-kaart, dan komt het in orde.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
En voor tips and tricks ga je naar dit onderwerp: iOS Advies en Tips
mogwai

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt ook de simkaart activeren in je eigen MyVodafone account. Dat heb ik toen gedaan. Werkt snel en scheelt je weer een telefoontje. 😉
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
mogwai schreef:
Je kunt ook de simkaart activeren in je eigen MyVodafone account. Dat heb ik toen gedaan. Werkt snel en scheelt je weer een telefoontje. 😉
Ik mag hopen dat de vraagsteller het inmiddels (anderhalve maand verder) al geregeld heeft...... 😉
iphoneuser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb onlangs een iPhone 4 van mijn zoon cadeau gekregen.
Heb heden nog een duokaart (met nog libertel op de achterkant).
Een van de simkaarten heeft mijn zoon verknipt, zodat hij in de iPhone past.
Daarnaast heb ik een Internet Blox Bundel geactiveerd.
Bellen/Sms gaat prima via de iPhone, echter mobiel internet niet.
Ik heb alle instellingen nagelopen via uw site, en deze staat er juist in.
(werden ook automatisch geactiveerd na de koppeling van het toestel met iTunes).

Netwerkinstellingen ook al hersteld, er verschijnt echter geen 3G teken of Rondje naast Vodafone NL.
Mobiele data staan aan evenals 3G.

Kan dit wellicht aan het oude type simkaart liggen?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Hoop dat iemand mij verder kan helpen?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
1) Bij een Duo-SIM kan er maar 1 toestel tegelijk online zijn. Als de ander kaart dus internetverbinding heeft, zal de kaart in de iPhone dat niet kunnen hebben.
 
2) De SIM-kaart van Libertel an sich is al verouderd, en als deze dan ook nog verknipt is, zal dit niet bijdragen aan de situatie.
 
Mijn advies is om naar de Vodafone winkel te gaan met uw ID en daar een nieuwe "Combi Duo-SIM" aan te schaffen, kosten zijn 13,67 euro. U krijgt dan een gewone SIM en een Micro-SIM en alles zou dan moeten werken.
henekes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede morgen.
 
Ik zit met 2 problemen:
Ten eerste wanneer ik gebruik wil maken van mijn navigatie op mijn iphone krijg ik de mededeling geen kaart server. Hoe stel ik dit in ?
Ten tweede sinds gisteren heb ik geen server meer wanneer ik buiten beruik van mijn WiFi ben ( server niet online ),daar voor geen probleem. Ook hier de vraag hoe stel ik dit weer in.
met vriendelijk groeten
Henk Hondorp
bisschop666

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb mijn internet instellingen voor mijn iphone gereset maar nog steeds geen goeie verbinding met wifi of 3G.
heel af en toe ziet me telefoon een wifi netwerk maar dan ook verdwijnt het in eens weer.

Heeft iemand een idee?

(ik heb wel gelezen dat het ook misschien de wifi connector kan wezen)


*edit door BasT* dubbelpost, tweede post verwijderd*
*edit door AstridD* titel aangepast*
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dat is zeer vervelend!

Allereerst: heb je als eens je iPhone uit en aan gezet? Of een hard-reset (home+aan/uitknop inhouden) uitgevoerd ?

Lost dit je probleem ook niet op dan zou ik kijken bij instellingen > algemeen > software-update > of je de meest recente iOS hebt!

Probeer anders je iPhone een keer te herstellen. (maak wel eerst een back-up via iTunes of iCloud !!! )
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @bisschop666 ik heb jouw vraag even naar dit topic verplaatst. Hierin staan een aantal goede tips. Hopelijk kunnen ze jou ook helpen 😄
bisschop666

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt!! ik ga het effe uit proberen.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic