Atil023

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[iPhone 3] Prepaid

Goedeavond,

Ik had een vraagje,
Mijn schoonbroertje heeft mij zijn oude iPhone 3 gegeven, maar ik wil daar geen abonnement voor kopen.
Ik heb een Vodafone prepaid simkaartje, kan ik daarmee een bepaalde Blox aanzetten om te kunnen Whatsappen/Interenetten op die iPhone?
Zo ja, welke Blox is dat en mag ik daar een beetje uitleg over?

Met vriendelijke groet,

Atil
7 Reacties 7
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Atil,

Welkom op ons forum.

Als je al een prepaid simkaart van ons hebt, kun je inloggen op My Vodafone. Daar kun je bij BloX kijken welke internet bundels gelden. Hierbij staat ook de uitleg en de maandelijkse prijs.

Hoop je ermee te hebben geholpen.

Groetjes,
Atil023
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan dus niet vinden of iets ook op de iPhone kan of niet.
Ik deed net mijn simkaartje erin met Blackberry Blox & toen deed hij het niet.
Stond er iets van dat hij geen Internet database ofzo heeft om te internetten.
Welke blox zou ik dan moeten activeren?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Met Blackberry BloX kan je gewoon op de iPhone internetten.
 
Je zult echter wel de APN-instellingen handmatig in je telefoon moeten zetten.
 
Hoe je dat doet kan je op deze pagina lezen.
 
Mocht het nog niet direct werken daarna, controleer dan eerst of de software op je iPhone up to date is, update hem indien nodig en zet daarna de iPhone een keer helemaal uit en weer aan.
Laatste optie is om via Instellingen - Algemeen - Stel Opnieuw In - Herstel Netwerkinstelingen het toestel zich helemaal opnieuw aan te laten melden en de netwerkinstellingen totaal te vernieuwen.
 
Laat je nog even weten of het gelukt is?
 
Succes.
Atil023
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Martin,
 
Ik kan nu inderdaad internetten, 10-05-2012 verloopt mijn Blackberry Blox, is het dan handiger om daarna de Blox aan te sluiten van Web, die van € 9.50?
Is me internet dan sneller erop?

En nog 1 vraagje, ik heb nu dus Blackberry Blox op mijn iPhone.
Ik ga morgen naar Duitsland, als ik morgen gewoon internet op reis aanzet, die van 2 euro voor 1 dag.
heb ik dan ook gewoon internet in Duitsland? ja toch?
 
Groet,

Atil
wilsen

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is handiger om de web blox aan te sluiten, want dan betaal je ook niet voor de blackberry service. Als je deze nu aan sluit krijg je volgens mij 200 mb. Bij de blackberry blox krijg je 250 mb. Het internet hoeft dan niet per se sneller op te zijn, ligt er gewoon aan wat je er mee doet.
 
De internet op reis kun je volgens mij niet aan sluiten meer nu. Ik heb gehoord dat dit nu een soort van pakket wordt i.c.m. Vodafone passport. Ik zou even bellen met de klantenservice om te vragen wat je het beste kunt doen wanneer je gebruik wilt maken van het internet in het buitenland.
 
Gr,
Wilsen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hoi Atil,
 
bij die BloX van 9,50 heb je 100 Mb. 
Bij je Blackberry Blox heb je 250 Mb.
Bij de BloX van 14, 50 heb je ook 250 Mb, plus ook nog eens 500 smsjes.
 
Die laatste lijkt me in jouw geval dus de beste en uiteindelijk ook voordeligste keuze. Als je niet via je iPhone naar YouTube of soortgelijke filmpjes kijkt en ook geen muziek streamt (Spotify en dergelijke) kom je over het algemeen met 250 Mb prima uit. Voordeel is ook nog eens dat de smsjes die je nog stuurt, niet meer uit je bundel gaan, je kunt je bundel dus puur voor belminuten gebruiken.
 
En je redenatie voor Internet op Reis klopt volgens mij inerdaad, hoewel ik toe moet geven niet 100% zeker te zijn.
Misschien dat iemand anders dat nog kan bevestigen, zoniet, bel dan morgenochtend snel nog even met de helpdesk om het 100% zeker te weten.
 
Goede reis alvast!
JelleK

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nog even een toevoeging op het antwoord van Martin.
Tot en met 1 september krijg dubbel de MB's. Dus de bundel van 100 mb is 200 en de bundel van 250 is 500 mb.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic