Niek77

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone-2 Altijd 42,50 - wijzigingskosten eenzijdig aangepast door Vodafone

Ik heb een iPhone-2 Altijd 42,50 abonnement en heb vorige week met de klantenservice gebeld om dat te verlagen naar een lager tariefplan. Dat kon werd mij verteld, dat zou dan het Bel+SMS+Web 200 abonnement worden voor 32,50 per maand. Ik raak dan wel de korting van 25% kwijt (waar ik tot het einde van het eerste jaar recht op heb). Daar kan ik mee leven en wilde dat wel doen. Toen werd mij echter verteld dat de kosten voor het wijzigen 50 EUR bedragen, terwijl er toch echt 20,34 EUR in de tarieven staat die op mij van toepassing zijn.

Waarom worden nu hogere kosten in rekening gebracht? Dat kan toch helemaal niet? Ik ben er dan ook niet mee akkoord gegaan, maar wil toch echt mijn abonnement aanpassen. Ik kom bij lange na niet in de buurt van de data en het aantal belminuten in mijn abonnement.:)
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Niek, je hebt gelijk dat er in de tarievenfolder bij je abonnement een ander bedrag staat en ik begrijp de verwarring. Er is echter sprake van twee verschillende situaties met twee verschillende prijzen.

De eerste situatie is de situatie die in de tarievenfolder staat. Deze is: binnen het huidige abonnementstype dat je hebt een stap omlaag gaan. Dus bv van iPhone Regelmatig €65 naar iPhone Regelmatig €55.
De kosten daarvoor zijn zoals de tarievenfolder zegt € 20,34

De andere situatie is wijzigen naar een ander type abonnement dan je op dat moment hebt. Bv van iPhone Regelmatig naar een nieuwe variant Bel+SMS+Web of bv naar een RED abonnement.
Dat is de situatie waar hier sprake van is en daarvoor worden andere kosten in rekening gebracht, namelijk de 50 euro die mijn collega genoemd heeft.

Beantwoord dat je vraag?
Niek77
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas, de eerste situatie die je schetst is niet juist: de tarievenfolder spreekt duidelijk over een aanpassing naar een abonnement dat op dat moment commercieel wordt aangeboden. Dat impliceert geen beperking van de aanpassingsmogelijkheden. Ik ben destijds akkoord gegaan met de op dat moment geldende voorwaarden en de daarbij behorende tarieven. Ik houd me daaraan, ik verwacht van Vodafone dan ook dat zij zich daar aan houdt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic