mgear

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

iPhone 15 Pro Max op voorraad in alle kleuren

Goed nieuws volgens Vodafone zijn alle kleuren en capaciteiten iPhone 15 pro Max op voorraad. Nu maar eens zien wanneer wij als klant deze gaan ontvangen. De beloofde sms van uiterlijk 27 september heb ik zelf niet mogen ontvangen..

28 Reacties 28
AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Optimistisch gedacht helaas is mijn ervaring dat de informatie op de site van Vodafone in de nacht niet klopt, pas vanaf een uur of 8.30 is de informatie bijgewerkt...

 

Overigens zelf ook geen sms gehad. Pre order gedaan op de 15e maar geen idee wanneer ik hem krijg. Vind de info op de site ook niet duidelijk. Bedoelen ze nu met bestellingen op. De 15e 2-3 wekeb levertijd vanaf de 15e gerekend of vanaf de dag dat de update is geplaatst (afgelopen dinsdag)...

mgear
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Geen sms, als je Vodafone belt geen informatie bekend,, vinden het heel normaal blijkbaar.

toch ondanks wat je zegt voor nieuwe bestellingen is het toestel gewoon op voorradig. Ook om 9.12 uur 

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Maar bij zakelijk staat wel langere levertijd... Zelfde toestel.

Ze zijn in ieder geval aan het prutsen daar.

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Vandaag weer een sms dat ze geen idee hebben wanneer ze überhaupt iets kunnen zeggen over een leverdatum

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Klopt helemaal @AleItalia 
Als je het internet bekijkt dan zie je dat iedereen hier problemen mee heeft. Zelfs Apple kan het toestel niet sneller leveren dan tussen 27 oktober en 3 november. We kunnen allemaal wel tegelijk een nieuw toestel willen hebben maar dat kan nu eenmaal niet. Ook Vodafone weet niet wanneer er nieuwe toestellen binnen komen en welke. 

En ik weet, bij de ene site staat het wel en bij de andere site, en het allemaal Vodafone, niet. 
Er is wel op internet ergens een lijstje met levertijden, maar ook daar kan je je niet aan vast binden.

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Ik ga er met mijn geluk van uit dat ook 3 weken onrealistisch is. Ik reken persoonlijk op ergens in december dan is het alleen maar fijn als het toestel er eerder is... Heb wel de 15e besteld maar ik ving ergens op dat particuliere klanten tegenwoordig voorop gaan en zakelijke klanten achteraan de wachtrij gezet worden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, broodje aap verhalen!
Een ieder die een bestelling heeft geplaatst komt gewoon in een wachtrij, of je nu zakelijk of particulier bent. Dus het maakt echt niets uit, niemand piept voor en zetten ze achteraan in de rij 🙂 

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Zoon van collega werkt in een VF winkel en hij heeft meerdere particuliere klanten die later besteld hebben hetzelfde toestel eerder zien krijgen dan zakelijke klanten...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik zal het eens aan een Vodafone medewerker vragen in de winkel. 
Ken er ook voldoende om daarin te zien of het ook klopt, ben wel benieuwd. 

Marcello__1984

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb helaas net nog een keer met Vodafone en daarna met global transport aan de lijn gehangen en mijn telefoon is nog nergens te bekennen. Bij Vodafone staat mijn order nog steeds op back order, dus vrees dat het allemaal nog wel een tijdje gaat duren  vrees ik. 

 
3 minuten geleden
AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Ga er maar vanuit dat het in de loop van november wordt. Dan kan het enkel meevallen

mgear
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vodafone. Walt echter van de communicatie een ramp. Het is vrij grote blunder door te sms’en uiterlijk 27 september opheldering. Dan komt er niets. Dan komt er we weten niets. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze echt geen enkel idee hebben. De communicatie en transparantie kan echt beter!

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Het schijnt dat klanten van KPN, Odido en Amac helemaal geen communicatie krijgen... 

Tweakers forum staat er vol mee. Geen enkele winkel heeft enig idee wat er wanneer binnenkomt. Ik werkte in de tijd van de release van de iPhone 6 bij Vodafone op de status order desk als Teamleider toen kregen we ook pas na 4 weken een update van hoe het een beetje zat en ook toen was het duizenden orders vs enkele honderden per week die er binnen kwamen. Zal nu niet anders zijn. Uit die tijd weet ik zelfs nog een communicatie van Apple dat ze besloten hadden om een aantal aan Vodafone toegewezen pallets met iPhones alsnog in de eigen apple store voorraad te nemen. Apple bepaalt zelfs op het allerlaatste moment nog dat het anders verdeeld wordt helaas.

 

 

Marcello__1984

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kan kloppen wat je zegt. Dat zei die behulpzame VF medewerker een dinsdag ook tegen me. Er waren er 3200 besteld voor nalevering en er komen er 2x per week 230 binnen

mgear
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Kijk dat is concrete info. Als ze dat nu gewoon transparant maken. In dat tempo ben ik wel bang dat de 2 a 3 weken wel heel erg optimistisch zijn….

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Dat is als Apple zo vriendelijk is die daadwerkelijk te leveren... Kunnen er net zo goed 23 twee x per week zijn of 2300

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Ligt maar net aan je plekje in de wachtrij... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik heb inmiddels contact gehad en er is geen voorrang verschil met particulieren en/of zakelijke klanten. Heel misschien dat winkel a belangrijker is dan winkel b, en dat winkel a dan daarom sneller een controle kan doen en met een toestel naar buiten loopt. Maar zelfs dat is niet helemaal zeker. 

Uit eerste hand verkopers krijg ik dezelfde informatie. Misschien hebben andere iets anders vernomen. Maar de info die ik krijg kan ik wel vertrouwen. Zou zeggen, laten we elkaar niet gek maken, we staan allemaal in 1 rij! 

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

Ik vind het niet gek hoor als het onderscheid er wel zou zijn, zoals je kan lezen heb ik ten tijde van de iPhone 6 en 6s als o.a. teamleider bij de klantenservice gewerkt en we maakten wel degelijk onderscheid in wie voorrang kreeg... Je had toendertijd VIC's en Super VIC's dit waren klanten die doorgaans 150 euro of meer per maand betaalden voor hun abonnement(en). Die klanten kregen op pre-order dag zelfs 10 minuten eerder de mogelijkheid een speciaal nummer te bellen zodat de bestelling vrijwel gegarandeerd de week erna kwam. De allergrootste particuliere 'sponsoren' die bij ons iPhones bestelde kreeg zelfs proactief een telefoontje om 14.00 stipt. En die medewerker kon gewoon garanderen dat de klant het toestel de week erna hadden onder voorbehoud van het niet falen van PostNL.

Deze klanten waren overigens niet per se BN'ers of andere bekende mensen. 

 

Volgens mij bestaat het VIC programma niet meer maar you never know... 1 ding weet ik wel zeker die wachtrij is niet 100% first come first serve, zowel bij Vodafone als elk ander verkooppunt. Toen ik een aantal jaar later in de kpn winkel werkte legden we ook altijd de iPhones voor onze favoriete klanten al meteen apart... En de vervelende mensen kregen van ons gewoon te horen dat modellen niet op voorraad waren en het een thuislevering werd een paar weken later 😉

 

Maargoed de conclusie is, is dat dit weer een goede oefening is in geduld hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic