ik heb een nieuwe iPad met een prepaid mobiel internet SIM. mobiel internet werkt met deze SIM in Nederland.de APN instellingen kloppen dus.
deze week was ik in het buitenland (UK) en wilde gebruik maken van het mobiele internet daar, maar het was onmogelijk om een verbinding te krijgen.
van tevoren had ik naar de klantenservice gebeld om de BLOX aan te zetten (Data Dagbundel op Reis). dat bleek niet te werken. daarna geprobeerd om via een mobiele telefoon met mobiel internet (van T-Mobile!) de BLOX aan te zetten, maar dat bleek ook niet te werken: op de website was er wel een bevestiging, maar ik ontving nooit een SMS (op de iPad, ha ha !!!) en bij het herladen van de web pagina op de telefoon bleek de BLOX weer uitgezet te zijn. ik heb wel meer dan €20 aan beltegoed verbruikt met deze pogingen, maar geen seconde verbinding gehad via Vodafone prepaid mobiel internet!!! zelfs toen ik verbinding had met verschillende providers (waaronder Vodafone UK, dat stond tenminste boven links in de statusbalk) kon geen enkele app verbinding maken met mobile internet. gewoon waardeloos.
wat is er hier aan de hand en wat kan er worden gedaan? wanneer komt er een manier om diensten op de iPad aan en uit te zetten zonder dat je SMS nodig hebt? dit kan toch niet waar zijn!!!