atomax

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

[iPad] geen prepaid mobiel internet in het buitenland

ik heb een nieuwe iPad met een prepaid mobiel internet SIM. mobiel internet werkt met deze SIM in Nederland.de APN instellingen kloppen dus.

deze week was ik in het buitenland (UK) en wilde gebruik maken van het mobiele internet daar, maar het was onmogelijk om een verbinding te krijgen.

van tevoren had ik naar de klantenservice gebeld om de BLOX aan te zetten (Data Dagbundel op Reis). dat bleek niet te werken. daarna geprobeerd om via een mobiele telefoon met mobiel internet (van T-Mobile!) de BLOX aan te zetten, maar dat bleek ook niet te werken: op de website was er wel een bevestiging, maar ik ontving nooit een SMS (op de iPad, ha ha !!!) en bij het herladen van de web pagina op de telefoon bleek de BLOX weer uitgezet te zijn. ik heb wel meer dan €20 aan beltegoed verbruikt met deze pogingen, maar geen seconde verbinding gehad via Vodafone prepaid mobiel internet!!! zelfs toen ik verbinding had met verschillende providers (waaronder Vodafone UK, dat stond tenminste boven links in de statusbalk) kon geen enkele app verbinding maken met mobile internet. gewoon waardeloos.

wat is er hier aan de hand en wat kan er worden gedaan? wanneer komt er een manier om diensten op de iPad aan en uit te zetten zonder dat je SMS nodig hebt? dit kan toch niet waar zijn!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
atomax
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
het heeft wel even geduurd, maar dan heb je ook wat!

ik heb inderdaad een antwoord gekregen van de klantenservice en ben weer helemaal blij 😉

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u geen gebruik heeft kunnen maken van mobiel internet in het buitenland. U heeft wel een aantal keren de Data Dagbundel op Reis aangezet, waardoor u wel kosten heeft gemaakt.

Ik vind het vervelend dat verbinding niet mogelijk bleek. Ik heb het nagekeken en kan u aangeven waardoor dit komt. U heeft momenteel een datalimiet aanstaan voor het buitenland. Deze staat nu op € 1,19. Voor gebruik in de toekomst raad ik u aan dit aan te passen. U kunt dit zelf aanpassen via My Vodafone. U gaat dan naar Toestel en instelingen en dan naar Instellingen. Hier vind u 'Datalimiet buitenland'. Ik raad u aan hier het bedrag te verhogen.

Daar ik inderdaad zie dat u er verder geen gebruik van heeft kunnen maken, zal ik de gemaakte kosten terugstorten als tegoed. Het gaat hier om € 24,98.

Bekijk in context

9 Reacties 9
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Atumax,

Het is natuurlijk wel erg balen dat dit gebeurd. Heb je al eens contact opgenomen met de Smart Phone Crew? 
Deze mensen kunnen het voor je nakijken wat er precies gebeurd is. Kan zomaar zijn dat er een blokkade staat op je internet voor het buitenland.

Grtzzz
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Atumax,

Het probleem ligt denk ik niet bij Vodafone, want je geeft al zelf aan dat het via Tmobile ook niet werkt. Ik heb zo flauw vermoeden dat je Dataroaming uit staat 😉 Kijk het even na via de volgende methode:

• Instellingen> Algemeen> Netwerk> Dataroaming aan schuiven.
Met vriendelijke groet

WhiteWolf
atomax
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hoi WhiteWolf

bedankt voor je antwoord. data roaming stond wel aan en ik had ook verbinding op de iPad met verschillende providers, zelf Vodafone UK 3G, maar geen enkele app kon internet gebruiken op deze verbindingen. met T-Mobile werkte het wel (op mijn Android telefoon 😉 ) en ik heb vanaf deze verbinding kunnen inloggen op de My Vodafone.nl site. het is echter niet gelukt om een BLOX aan te zetten - alleen ervoor betalen! ik kreeg een bericht met de mededeling dat er een SMS naar de iPad zou worden gestuurd, die uiteraard nooit aankwam. bij de volgende update van de My Vodafone site was de BLOX toch niet aangezet. omdat ik in NL wel met dezelfde SIM kaart kan internetten lijkt het me dat de instellingen kloppen.

heeft iemand anders al kunnen internetten op de iPad met een Vodafone prepaid SIM-kaart? met of zonder BLOX?

ben benieuwd wat er mis is...

beste dank alvast
André
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey,

Je moet even goed een blox hebben anders gaat je beltegoed eraan, maar het is inderdaad vreemd dat de iPad niet online kan komen. btw een Android is niet te vergelijken (nee ook niet met een Samsung) met een iOS toestel 😛 Ik zou even met klantenservice bellen en navragen wat de mogelijkheden van dit konden zijn.

Wil nog wel graag een antwoord weten wat het probleem nouw was =O

Met vriendelijke groet

WhiteWolf
atomax
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het hele verhaal naar de helpdesk gestuurd, maar ze reageren er niet op! flauw.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Misschien heb je wel een blokkade op het nummer staan die het internet blokkeert om hogekosten te voorkomen.
Je kunt altijd bellen met de telefonische klantenservice om dit te laten controleren: http://www.vodafone.nl/klantenservice/

Grt, 
atomax
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
het heeft wel even geduurd, maar dan heb je ook wat!

ik heb inderdaad een antwoord gekregen van de klantenservice en ben weer helemaal blij 😉

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u geen gebruik heeft kunnen maken van mobiel internet in het buitenland. U heeft wel een aantal keren de Data Dagbundel op Reis aangezet, waardoor u wel kosten heeft gemaakt.

Ik vind het vervelend dat verbinding niet mogelijk bleek. Ik heb het nagekeken en kan u aangeven waardoor dit komt. U heeft momenteel een datalimiet aanstaan voor het buitenland. Deze staat nu op € 1,19. Voor gebruik in de toekomst raad ik u aan dit aan te passen. U kunt dit zelf aanpassen via My Vodafone. U gaat dan naar Toestel en instelingen en dan naar Instellingen. Hier vind u 'Datalimiet buitenland'. Ik raad u aan hier het bedrag te verhogen.

Daar ik inderdaad zie dat u er verder geen gebruik van heeft kunnen maken, zal ik de gemaakte kosten terugstorten als tegoed. Het gaat hier om € 24,98.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi atomax,

Goed om te horen dat alles is opgelost en werkzaam is.
Veel plezier met je iPad in het buitenland.

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,

atomax
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik zal het volgende keer uitproberen 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic