Vandaag al het nodige aan contact gehad met vodafone via twitter want ik heb een probleem met mijn multisim.
Ik zal proberen om de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen.
Telefoon: Samsung Galaxy S3 - Normale abonnement SIM
Tablet: iPad Retina met IOS7 - Eerste multisim
Sinds korte tijd (vermoedelijk na installatie IOS7) is het internet op mijn iPad ontzettend traag, gemeten met netwerkradar kom ik uit op snelheden (via 3G op 56kbps downstream en 67kbps upstream en lager en via 4G kom ik niet verder dan 231kbps downstream en 67 kbps upstream). Via mijn telefoon krijg ik een stuk betere snelheden (hoewel ik mij afvraag of deze wel helemaal zijn zoals ze zouden moeten zijn, maar deze iriteren in ieder geval een stuk minder) 2 Mbps downstream en 1,2 Mbps upstream.
vanmorgen heb ik hierover contact gehad met de medewerkers van vodafone en van hen moest ik even een cross check doen met de sim van mijn ipad in mijn telefoon, dit heb ik gedaan maar de snelheden waren alsnog dezelfde bedroevend slechte snelheden. Vervolgens werd mij verteld dat ik de SIM moest gaan omruilen in de vodafone winkel.
Direct vanmiddag naar de VF winkel in Delft geweest. Hier het verhaal uitgelegd en de medewerker vertelde mij dat het niet aan de SIM kon liggen. Uiteindelijk heb ik er toch op aangedrongen om een nieuwe SIM te plaatsen (baat het niet dan schaad het niet) en dan hadden we in ieder geval uitgesloten dat het niet aan de SIM ligt. Zo gezegd zo gedaan.... Helaas ook zonder effect. De medewerker vertelde wel dat er mogelijk wat problemen waren met IOS 7, de zgn kinderziektes. Hij raadde mij aan om langs de apple store te gaan... (hier zag ik geen nut van in aangezien ik het probleem ook had op mijn samsung en deze heeft nou eenmaal niets te maken met IOS kinderziektes.
Ik direct door naar de apple store. Hier wisten ze echter niets over een probleem met IOS 7 in combinatie met de netwerkproblemen en konden me hier dan ook niet verder mee helpen.
Ik ben thuis gekomen en heb een tweede ipad erbij gepakt, deze is nog niet geupdate naar IOS 7, dus dat was een bijkomend voordeel 😉 Ook in deze kwamen de snelheden niet (ver) boven de hierboven genoemde.
Ook deze bevindingen teruggekoppeld via Twitter aan de medewerkers van Vodafone en deze raadde mij aan om mijn casus hier op het forum te posten omdat misschien iemand hier bekend was met de problemen en mogelijk een oplossing weet....
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bedankt alvast!