allac00

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPad Retina langzaam internet multisim

Vandaag al het nodige aan contact gehad met vodafone via twitter want ik heb een probleem met mijn multisim.
Ik zal proberen om de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen.
 
Telefoon: Samsung Galaxy S3 - Normale abonnement SIM
Tablet: iPad Retina met IOS7 - Eerste multisim
 
Sinds korte tijd (vermoedelijk na installatie IOS7) is het internet op mijn iPad ontzettend traag, gemeten met netwerkradar kom ik uit op snelheden (via 3G op 56kbps downstream en 67kbps upstream en lager en via 4G kom ik niet verder dan 231kbps downstream en 67 kbps upstream). Via mijn telefoon krijg ik een stuk betere snelheden (hoewel ik mij afvraag of deze wel helemaal zijn zoals ze zouden moeten zijn, maar deze iriteren in ieder geval een stuk minder) 2 Mbps downstream en 1,2 Mbps upstream.
 
vanmorgen heb ik hierover contact gehad met de medewerkers van vodafone en van hen moest ik even een cross check doen met de sim van mijn ipad in mijn telefoon, dit heb ik gedaan maar de snelheden waren alsnog dezelfde bedroevend slechte snelheden. Vervolgens werd mij verteld dat ik de SIM moest gaan omruilen in de vodafone winkel.
 
Direct vanmiddag naar de VF winkel in Delft geweest. Hier het verhaal uitgelegd en de medewerker vertelde mij dat het niet aan de SIM kon liggen. Uiteindelijk heb ik er toch op aangedrongen om een nieuwe SIM te plaatsen (baat het niet dan schaad het niet) en dan hadden we in ieder geval uitgesloten dat het niet aan de SIM ligt. Zo gezegd zo gedaan.... Helaas ook zonder effect. De medewerker vertelde wel dat er mogelijk wat problemen waren met IOS 7, de zgn kinderziektes. Hij raadde mij aan om langs de apple store te gaan... (hier zag ik geen nut van in aangezien ik het probleem ook had op mijn samsung en deze heeft nou eenmaal niets te maken met IOS kinderziektes.
 
Ik direct door naar de apple store. Hier wisten ze echter niets over een probleem met IOS 7 in combinatie met de netwerkproblemen en konden me hier dan ook niet verder mee helpen.
 
Ik ben thuis gekomen en heb een tweede ipad erbij gepakt, deze is nog niet geupdate naar IOS 7, dus dat was een bijkomend voordeel 😉 Ook in deze kwamen de snelheden niet (ver) boven de hierboven genoemde.
 
Ook deze bevindingen teruggekoppeld via Twitter aan de medewerkers van Vodafone en deze raadde mij aan om mijn casus hier op het forum te posten omdat misschien iemand hier bekend was met de problemen en mogelijk een oplossing weet....
 
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Bedankt alvast!
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allac, welkom op het forum. Ik heb al een heleboel gelezen en gehoord over iOS7, waaronder wat onvolkomenheidjes, maar netwerksnelheid is er nog niet één van.
Ik weet niet of we direct naar iOS moeten gaan kijken.

Zou je me kunnen vertellen of je de trage snelheid op specifieke locaties merkt, of overal en ook op plekken waar je normaal een prima snelheid had? Ik wil graag uitsluiten dat er een netwerk-issue is voor we toestellen gaan resetten enzo 😉
allac00
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Bedankt voor je reactie. Ik moet je zeggen dat ik zelf ook verwacht dat het niet aan IOS ligt, het is mij alleen pas op gaan vallen na installatie van IOS7.
Ik merk de snelheidsproblemen niet op een specifieke locatie, eigenlijk overal.
Wat wel opvallend is is dat wanneer ik de sim van mijn telefoon in de ipad plaats ik gewoon een goede snelheid heb (ong. 4 tot 6 mbps op mijn thuislocatie, 2624kp). Dit klopt met de verwachtingen van de dekkingskaart.
Wanneer ik de sim van mijn ipad in mijn telefoon stop (Samsung galaxy s3) is de internet snelheid even bedroevend slecht. Duidelijk is dus dat het niet aan mijn ipad of telefoon ligt. De sim is van de week al omgeruild dus die zou het ook niet moeten zijn.... Maar wat dan wel?!?!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Allac00, dat is inderdaad erg vreemd. Zou je de APN eens kunnen veranderen. Wellicht heeft dit effect. Je kunt de live.vodafone.com of de office.vodafone.nl APN testen. We horen het graag van je.
allac00
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de tests uitgevoerd door beide APN instellingen te proberen, hieronder vind je de test resultaten vanuit de netwerkradar app.

Office.vodafone.nl
122kbps / 64kbps / 47ms
31kbps / 10kbps / 1100ms
46kbps / time-out / time-out
126kbps / 17kbps / 1163ms
28kbps / 63kbps / 52ms

Live.vodafone.com:
91kbps / 47kbps / 32ms
139kbps / 28kbps / 909ms
30kbps / 12kbps / 1382ms
6kbps / 31kbps / 57ms
5kbps / 22kbps / 1120ms

Ook dit maakt volgens mij geen verschil.
allac00
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@moderators, ik zou graag geholpen willen worden met dit probleem. Zit nu al (bijna) 48 uur te wachten op response na mijn laatste testresultaten. 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als het niet aan het toestel, het netwerk en de simkaart ligt is het misschien iets aan onze kant. Neem nog eens contact op met Twitter en stuur het linkje naar het topic mee, dan weten mijn collega's wat er al getest is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic