Koniade

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[iPad] Registreren prepaid internet

Hallo, Ik heb net mijn nieuwe micro sim in de iPadngestopt en wil nu registreren voor de 12,50 euro extra tegoed en op waarderen. Wil me aanmelden zoals gevraagd en krijg dan de mededeling dat ik een tijdelijk wachtwoorde krijg per SMS. Een SMS op de iPad??? Hier gaat iets fout. Hoe registreer ik mij? Hoe waardeer ik daarna op? Waar zie ik mijn tegeod daarna? Alvast bedankt Arie
14 Reacties 14
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Koniade,

Als jij mij per PM laat weten voor welk mobiele nummer het is, en je NAW gegevens doorgeeft regel ik het wel voor je.

Groetjes,
Koniade
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Roy, Ik heb het intussen gevonden op de site maar het mag duidelijker hoor!! Deze oplossing was: steek je microsim in een mobiel van Vodafone en simlockvrj. Die dan met je tablet op de Voda site een registratiepoging en je ontvangt het sms je met tijdelijk wachtwoord op die mobiel. Wachtwoord invoeren op de tablet en aanmelden maar. Maar moet beter kunnen toch?? Sms naar een iPad?? Moet je er een pelefoon bijhalen ( waar dan net een microsim in past) Ik weet niet of er meer oplossingen zijn maar deze is in ieder geval gelukt. Bedankt voor de inzet!!
Petergx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo newbie, ik zit met hetzelfde probleem. Belachelijk en niet doordacht. Ik heb geen mobiel waar een microfilm in past dus ik ben benieuwd...
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Petergx schreef:
Hallo newbie, ik zit met hetzelfde probleem. Belachelijk en niet doordacht. Ik heb geen mobiel waar een microfilm in past dus ik ben benieuwd...
Ten eerste, wil ik aangeven dat wij er niks aan kunnen doen. Apple kiest er zelf voor om de iPad zonder sms functie te laten.

Ten tweede, wil ik de rest adviseren om met de Klantenservice te bellen, omdat je met een iPad geen sms kunt versturen of ontvangen. Hierdoor moet de Klantenservice een workaround toepassen en dan kunnen ze met jullie samen dit doorlopen en uiteindelijke registreren.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi allemaal,

Ik wil graag nog een aanvulling geven aan het bericht van Patrick. Ik zag het hierboven ook al voorbij komen maar om de micro-sim van je iPad te registreren kun je als eerste proberen om de micro-simkaart van je iPad in een (simlockvrij) toestel te stoppen. Een mobiele telefoon ontvangt namelijk wel sms'jes! 😉

Voor degenen die geen toestel hebben waar een micro-simkaart in past is er nog een andere optie. De iPad ontvangt inderdaad geen sms'jes maar wel notificatieberichten. Om een My Vodafone-account te maken, moet je de activatiecode gebruiken, en deze ontvang je in een notificatiebericht. Door de activatiecode in te voeren in het daarvoor bestemde invulvak van My Vodafone wordt je account geactiveerd. Hou er trouwens wel rekening mee dat deze notificatieberichten niet worden opgeslagen


Mochten beide mogelijkheden niet werken kun je gerust even bellen met onze klantenservice. Zoals Patrick al aangaf kunnen ze dan samen met jou de stappen doorlopen en uiteindelijk jouw My Vodafone account registreren! 😄

Groetjes

Maartje
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL




gagliardi70

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
doe voor me ook?
gagliardi70

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat is NAW en PM?
RP

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Roy,
Is uw aanbod van juli 2012 nog van kracht; de Klantenservice kan me niet helpen en ik heb geen oude telefoon waarin de minisimkaart past? (Wat is NWA?)
B.v.b. dank,RP
RP

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Re uw post van 30-8-12
Het is treurig, maar de klantenservice kan niet (meer) helpen.
Wel werd me ook gezegd, dat er op mijn iPad een pop-up (= notificatie?) te zien zou zijn na een registratie poging, maar die kwam niet.....
RP

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Re: 29-8-12
Ik ben het niet eens met uw "ten eerste". Er zijn diverse tablets op de markt en enige providers die daarvoor online faciliteiten verschaffen. iPad heeft een groot marktaandeel en de providers dienen daar rekening mee te houden.
Broederrob

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even reageren op de moderator,
Als Vodafone hebben jullie wel de knowhow om een sms app te ontwikkelen, jullie zijn zo een groot en internationaal bedrijf. Apple is een grote speler op de markt.
En zijn jullie ok wel zo groot en machtig om bij Apple enige druk uit te oefenen en een iPad open te stellen voor email lijkt me
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Bedankt voor het meedenken @Broederrob
Wist je dat we daarvoor een speciaal ideeëntopic hebben: Vodafone Pitch.
Als je nog meer goede ideeën hebt om onze service te verbeteren kun je ze daar kwijt.
123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een onhandig antwoord, PatrickJa.

Als Vodafone prepaid-kaarten op de website aanbiedt mag men best vermelden dat het gedoe is om de kaart voor een iPad te activeren. Bovendien zou het handig zijn als er instructies zouden staan in de begeleidende brief bij de kaart. Het is toch een tikkeltje eigenaardig dat de klant moet gaan zoeken in Google om er achter te komen hoe het moet. Klantenservice bellen is een ramp - daar verdwaal je in de keuzemenu's. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg heeft hij mij verkeerd doorverbonden en kwam ik weer in een keuzemenu terecht.

Gelukkig was men bij Apple wel vriendelijk en behulpzaam en is mijn kaart inmiddels geactiveerd. 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic