Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

iOS 7 informatie

Hi all,

De nieuwe iOS 7 update van Apple is gelanceerd.
Los van het compleet nieuw ontwerp - gewaagde interface - is het hierdoor ook mogelijk om het Vodafone 4G netwerk te gebruiken.

Voordat je de update installeert, raad ik je aan een backup te maken van je toestel en gegevens. Dit doe je door je toestel met je PC/laptop te verbinden en via iTunes op 'Maak een backup' te klikken. Mocht er tijdens de update onverwacht iets misgaan, kun je altijd je gegevens herstellen door de backup terug te zetten.

Er zijn twee manieren om je iDevice te updaten naar iOS 7: Via een bekabelde verbinding (iTunes) of via een draadloze verbinding:

Mijn advies is om de update via iTunes te installeren. Dit is ten eerste sneller dan een draadloze verbinding en daarnaast betrouwbaarder. Je moet dan eerst het betreffende apparaat aan je computer koppelen, deze in iTunes selecteren en klikken op de knop 'Zoek naar update'.

Als je toch de update via een draadloze verbinding wilt installeren raad ik je aan dit via een Wi-Fi verbinding te doen. Bij Instellingen > Algemeen > Software-update zal de update automatisch komen te staan, waarna je de stappen op het scherm kunt volgen om je iDevice te installeren. Let op! Zorg er tijdens een firmware-update altijd voor dat je iDevice aan een stroombron hangt.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Troubleshoot:

- Krijg je een foutmelding of lukt het downloaden niet? Dit kan te maken hebben met de drukte op de servers. Probeer het dan op een later moment opnieuw. (Dit zal de eerste uren/dagen de reden van een foutmelding kunnen zijn. Als je daarna nog steeds een foutmelding krijgt kan dit een andere oorzaak hebben.)


- Indien je na de update geen verbinding hebt met het 4G netwerk (4G dekking noodzakelijk), kun je voor de zekerheid handmatig een netwerkupdate uitvoeren. Dit kun je doen door je toestel aan iTunes te koppelen of door op je toestel naar: Instellingen - Algemeen - Info te gaan. Er verschijnt een melding wanneer een update beschikbaar is. (De noodzakelijke en laatste versie is 'vf nl 15.1'. Zie hiervoor Instellingen - Algemeen - Info - Aanbieder.)

- Heb je na de update geen internetverbinding meer? Controleer dan even of de APN juist is ingesteld. Je kunt de APN als volgt instellen/wijzigen: Instellingen - Algemeen - Mobiel datanetwerk - APN. Er zijn twee APN's die door Vodafone gebruikt worden: live.vodafone.com en office.vodafone.nl. Nadat je de APN hebt ingesteld dien je nog even de vliegtuigmodus minimaal 30 seconde aan/uit te zetten.

Veel plezier met iOS 7!
3 Reacties 3
Walker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren heb ik iOS7 geïnstalleerd op mijn iPhone 4, sindsdien kan ik bijna geen berichten meer typen, het gaat wel, maar ontzettend traag en de toetsen reageren ook pas na een tijdje op m'n aanraking, daarna verschijnen ze opeens allemaal achter elkaar op het scherm, corrigeren gaat daarom moeilijk en duurt ook weer ontzettend lang. Een wachtwoord intypen is ook tricky omdat je het niet 'real time' kan checken.
Wat is het probleem hier en wat valt er tegen te doen?
 
[EDIT]: OK, inmiddels opgelost via http://www.appletips.nl/los-de-toetsenbord-vertraging-op-in-ios-7/
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo iedereen,

Zoals jullie weten is sinds kort iOS 7 gelanceerd en zijn er de nodige wijzigingen doorgevoerd.
Eén van deze wijzigingen is dat de functie 'Zoek mijn iPhone' automatisch geactiveerd is op elke iDevice die beschikt over iOS 7. Door de automatische activatie van deze functie kunnen binnengekomen toestellen niet gerepareerd worden omdat de toestellen als het ware geblokkeerd zijn.

Om deze functie uit te zetten kun je de stappen hieronder volgen:

(Let op: Maak indien mogelijk eerst een backup van je bestanden alvorens je onderstaande stappen volgt. Je kunt een backup maken door je iDevice met iTunes te koppelen.)

Uitschakelen Zoek mijn iPhone

  • Ga naar Instellingen -> iCloud -> schakel 'Zoek mijn iPhone uit'.
  • Dit dient bevestigd te worden door de Apple ID in te voeren.

Uitloggen iCloud

  • Ga naar Instellingen -> iCloud -> Onderaan -> ‘Verwijder account’.
  • Dit dient bevestigd te worden door de Apple ID in te voeren.

Verwijder alle gegevens en instellingen

  • Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen
  • Dit dient bevestigd te worden door de Apple ID in te voeren.

Verwijder het toestel van het account op iCloud.com

  • Log in op www.icloud.com/find met je Apple ID
  • Selecteer het toestel dat verwijderd moet worden van het account
  • Als het toestel offline is, klik dan op 'Verwijder van Account' (Remove from Account)
  • Als het toestel online is, klik dan op Wis. Wanneer het wissen is voltooid, klik dan op 'Verwijder van Account'.
  • Het online verwijderen van de 'Zoek mijn iPhone' functie zal ook gebruikt moeten worden wanneer het toestel niet meer opstart, ook niet na het laden van het toestel.

Apple ID wachtwoord vergeten

  • Indien je je Apple ID wachtwoord bent vergeten kun je naar de My Apple ID website (appleid.apple.com) gaan om het wachtwoord te resetten.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic