Patrick04

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hotspot buitenland

Hallo,

In Ned wert hotspot bi mij maar nu in t buitenland niet. Ik zie dat dit wel eens meer voorkomt. Ik heb gekeken naar de lossingen die aan anderen werden aangereikt. Zo heb ik in mijn mobiel de APN en bijbehorend gebruiksnaam en wachtwoord gecondoleerd en ondanks dat deze kloppen lukt het niet om mijn laptop de verbinden met mijn mobiel netwerk.

Bij 'instellingen' en "persoonlijke hotspot' staat 'configureer persoonlijk hotspot' en 'Om de persoonlijke hotspot voor deze account te activeren, neem contact op met vf nl'.  Dat laatste is nogal lastig gezien jullie / Vodafone na allerlei menu's de telefoonlijn gewoon verbreken.

Wat nu? Wat is er aan de hand? 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Patrick04 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend zeg, ik heb net een bericht verzonden en weg is die. Dan doen we hem maar opnieuw.
Uiteraard lastig dat je in het buitenland geen hotspot kan gebruiken en dit kan liggen aan de provider, aldaar, omdat die het niet toelaat of er is iets mis met het registeren van je mobiel op het netwerk. Wat je kan doen is handmatig een ander netwerk kiezen en kijken of het dan wel lukt, en dan weer terug zetten naar de provider die je nu hebt. Als dat niet lukt dan kan je vragen aan de klantenservice van Vodafone of ze je een reset kunnen geven zodat je daar opnieuw aangemeld bent op het netwerk. Bellen heeft, dat is natuurlijk ook vervelend, geen zin, lees ik. Daarom adviseer ik je dan om een chat te starten met de klantenservice van Vodafone. Die mensen kunnen je wel helpen.

Dit is een klanten helpen klanten community en als de oplossingen, die al zijn aangeboden op andere topics, niet meer helpen dan is het voor ons als klanten ook niets meer te bedenken. Het beste is dan met de klantenservice een chat te starten of anders via Twitter en/of Facebook een privé bericht te sturen (daar zal je op volgorde van binnenkomst worden geholpen, dus het kan even duren voor je antwoord terug krijgt). Ik hoop dat het lukt, laat nog even weten of het gelukt is of niet.

Bekijk in context

Patrick04
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee speelt niet meer.  Ik had mijn vraag reeds gemarkeerd als opgelost.   
de apn persoonlijke hotspot gegevens waren niet in orde.  Wie dat heeft gedaan?? Ik heb daar nooit aangezeten.      Stonden allerlei letters achter.     Bij ANP mobiele data eens gelijke.  Daar heb ik de extra letters ook weggehaald.  Hen ik daar goed aangedaan?  

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat heb je goed gedaan. De APN kan automatisch aangepast worden door de provider doordat je verbinding maakt met het netwerk.
Zodra je merkt dat er geen verbinding meer is, kun je het beste altijd even de APN controleren en aanpassen waar nodig @Patrick04

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Patrick04 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend zeg, ik heb net een bericht verzonden en weg is die. Dan doen we hem maar opnieuw.
Uiteraard lastig dat je in het buitenland geen hotspot kan gebruiken en dit kan liggen aan de provider, aldaar, omdat die het niet toelaat of er is iets mis met het registeren van je mobiel op het netwerk. Wat je kan doen is handmatig een ander netwerk kiezen en kijken of het dan wel lukt, en dan weer terug zetten naar de provider die je nu hebt. Als dat niet lukt dan kan je vragen aan de klantenservice van Vodafone of ze je een reset kunnen geven zodat je daar opnieuw aangemeld bent op het netwerk. Bellen heeft, dat is natuurlijk ook vervelend, geen zin, lees ik. Daarom adviseer ik je dan om een chat te starten met de klantenservice van Vodafone. Die mensen kunnen je wel helpen.

Dit is een klanten helpen klanten community en als de oplossingen, die al zijn aangeboden op andere topics, niet meer helpen dan is het voor ons als klanten ook niets meer te bedenken. Het beste is dan met de klantenservice een chat te starten of anders via Twitter en/of Facebook een privé bericht te sturen (daar zal je op volgorde van binnenkomst worden geholpen, dus het kan even duren voor je antwoord terug krijgt). Ik hoop dat het lukt, laat nog even weten of het gelukt is of niet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Patrick04,

Welkom op de Community van Vodafone.
Waarom een hotspot niet werkt, is afhankelijk van verschillende factoren.

Als eerste moet natuurlijk de APN correct ingesteld zijn, moet je kunnen internetten in het buitenland (roaming en mobiele data moet hiervoor aanstaan).
Om wat voor een toestel gaat het en speelt het issue nog? 

Patrick04
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee speelt niet meer.  Ik had mijn vraag reeds gemarkeerd als opgelost.   
de apn persoonlijke hotspot gegevens waren niet in orde.  Wie dat heeft gedaan?? Ik heb daar nooit aangezeten.      Stonden allerlei letters achter.     Bij ANP mobiele data eens gelijke.  Daar heb ik de extra letters ook weggehaald.  Hen ik daar goed aangedaan?  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat heb je goed gedaan. De APN kan automatisch aangepast worden door de provider doordat je verbinding maakt met het netwerk.
Zodra je merkt dat er geen verbinding meer is, kun je het beste altijd even de APN controleren en aanpassen waar nodig @Patrick04

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic