Lie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoog mb verbruik vodafone red essential

twee jaar lang heb ik een bel+sms+web van vodafone gehad waar 1 gig internet bij zat. meestal gebruikte ik max 150 mb per maand.  sinds kort heb ik de S4 mer vodafone red essential 500 mb en na 20 dagen zit ik al op 200 mb, wat dus zou betekenen dat ik al 300 mb verbruikt zou hebben. echter  heb ik twee weken vakantie gehad dus thuis op de WIFI en als ik dan op mijn 3g netwerk zat dan was het alleen whatsapp gebruik. hoe kan dit MB gebruik opeens zo gestegen zijn???
 
6 Reacties 6
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Lie,

Weet je zeker dat je al 300MB verbruikt hebt? Als je een abonnement verlengt gedrurende de maand, dan krijg je een bundel naar rato. De bundel begint namelijk altijd op de 1e dag van de maand, ongeacht wanneer het abonnement afgesloten is. Wij kunnen in elk geval niet controleren waaraan de mb's verbruikt zijn. Mijn collega's van de klantenservice kunnen eventueel wel voor je controleren hoeveel er precies verbruikt is en wanneer dit gebeurd is. Je kunt dit ook na laten kijken via Twitter of Facebook 🙂
Lie
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja helaas, ik weet zeker dat ik dat verbruikt heb. zit tegen de 400 aan en heb nog 1 dag voor mijn abo,
dit was de eerste volledige maand vandaar dat ik het ook zo raar vind dat ik zoveel mb's verbruik. ik zit veel op wifi, en iets anders dan whatsappen of het nieuws of weer bekijken doe ik niet :-s. ik kan de klantenservice hier gewoon voor bellen?
 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Lie,

Tip! Download via Google Play een app die je verbruik bijhoudt. Er zijn apps die dit per app kunnen bijhouden. Een van deze apps is My Data Manager

Groeten!
kadir0vic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Lie,

Ik heb het zelfde probleem, ik vind dat mijn data veelste snel opgaat maar ik denk dat het komt door de downloadsnelheid. Mijn vorige abonnement was ook bel+sms+web 1 gb maar snelheid was dus 3,6 Mbps en in 30 dagen tijd had ik niet eens 500 mb gebruikt. Nou heb ik mijn abonnement verlengd met Vodafone Red Essential waar je helaas maar 500 mb aan data krijgt, opvallend is dat je downloadsnelheid wel 14.4 Mbps is. Ik dacht dat ik daarmee rond kon komen omdat ik ook meestal op wifi zit met mijn toestel, maar dat bleek dus niet te zijn maar ik denk dus dat het aan de downloadsnelheid ligt, raakt sneller op ! Maar las vorige week dat vodafone datalimiet van Red-abonnoment verhoogt van 1 gb naar 2 gb, ik hoop dat wij als essentials gebruikers ook het dubbele dataverbruik kunnen krijgen. Dus inplaats van 500 mb 1 gb.
Faith

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag lees ik dat er miv 6 januari veranderingen in abo's komen. Het Red essential abo zou ivm deze hiergenoemde klachten veranderen naar 1Gb ipv 500 Mb. De prijs blijft hetzelfde. Ik lees dat dit geldt voor de nieuwe abo's. Zou dit ook voor de bestaande abo's gelden? Dat zou wel heel netjes zijn van Vodafone. Ben heel benieuwd! Grt, Faith
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Faith

Deze verandering is alleen voor nieuwe abonnementen aangezien we bestaande abbonnementen niet eenzijdig mogen aanpassen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic