Henk Ehbel
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@home mail versturen via Vodafone

Er is reeds heel veel geschreven over dit topic, maar ik kan het juiste antwoord nog niet vinden. Op mijn mobiele telefoon gebruik ik de gmail app voor het beheer van diverse mail adressen. Eén van deze mail adressen betreft mijn @home adres van Ziggo. Het ontvangen van mails gaat prima, echter het versturen sinds een tijd niet meer.

Dit heeft in het verleden altijd prima gewerkt. Bij de uitgaande server in de app heb ik het volgende ingevuld staan:

  • Inloggen vereist staat ingeschakeld
  • Gebruikersnaam mijn mail adres waarmee ik inlog op my vodafone
  • Wachtwoord het wachtwoord wat ik gebruik om in te loggen op my vodafone
  • SMTP server authsmtp.vodafone.nl
  • Poort 465
  • Beveiligingstype SSL/TLS

Als ik dit zo instel krijg ik geen foutmelding dat er iets verkeerd staat. Bij het versturen van mails gaat het echter fout en krijg ik de volgende melding.

This is the mail system at host authsmtp.vodafone.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<henk.ehbel@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[108.177.126.26] said:
550-5.7.26 Unauthenticated email from home.nl is not accepted due to
domain's 550-5.7.26 DMARC policy. Please contact the administrator of
home.nl domain if 550-5.7.26 this was a legitimate mail. Please visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about
the 550 5.7.26 DMARC initiative. c23si10841856eja.371 - gsmtp (in reply to
end of DATA command)

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8998Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1922Likes

Hoi @Henk Ehbel 
Gekke vraag misschien, maar waarom gebruik je niet gewoon de SMTP van @Home zelf?
Zelf heb ik een Ziggo mail adres en gebruik bij het versturen, en ontvangen, gewoon de gegevens van Ziggo en dat gaat prima. Nooit problemen met 4G versturen of ontvangen. 

Zou je eens willen kijken, mocht je dit nog niet hebben gedaan (hier staan de instellingen):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Laat nog even weten weten of het is gelukt of niet. Ik gebruik gewoon deze info en het werkt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8998Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1922Likes

Hoi @Henk Ehbel 
Gekke vraag misschien, maar waarom gebruik je niet gewoon de SMTP van @Home zelf?
Zelf heb ik een Ziggo mail adres en gebruik bij het versturen, en ontvangen, gewoon de gegevens van Ziggo en dat gaat prima. Nooit problemen met 4G versturen of ontvangen. 

Zou je eens willen kijken, mocht je dit nog niet hebben gedaan (hier staan de instellingen):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Laat nog even weten weten of het is gelukt of niet. Ik gebruik gewoon deze info en het werkt.

Bekijk in context

Henk Ehbel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de door jou genoemde gegevens ingevuld en het versturen via SMTP van Ziggo lijkt gewoon te werken.

Top!

In het verleden werkte dit niet, maar wellicht dat dit door tussentijdse aanpassingen nu wel werkt.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8998Reacties
  • 2885Oplossingen
  • 1922Likes

Mooi, fijn om te horen. 
Succes in ieder geval 🙂

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10859Reacties
  • 1632Oplossingen
  • 1946Likes

Topic gesloten.

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone