ctjacobs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hollandsnieuwe of HOT mobile bij provider overzicht tijdens het instellen van de telefoon

Ik heb een prepaid kaartje van Vodafone. Toen ik dat installeerde kreeg ik de keuze tussen hollandsnieuwe profiel of HOT mobile profiel. Kan later nog wijzigen. Wat is het verschil tussen deze twee keuzes en welke is beter?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zou zeggen, als die gewoon Vodafone NL geeft en je kan gewoon bellen en gebeld worden en internetten, dan is het goed en houden zo. Die profiel keuze herken ik niet maar heb ook geen Lumia 550. Misschien dat een medewerker van Vodafone je nog kan helpen. Die komen hier ook op de community kijken en als die kunnen helpen dan zullen ze je wel berichten. 

Snap je het helemaal niet en kom je er niet uit, je kan ook langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen ze je natuurlijk ook helpen. En anders even wachten tot er hier iemand komt die er meer over weet. (dit is een klanten helpen klanten community, misschien is er wel iemand die het wel kent).

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ctjacobs 
Dit is iets wat ik nog niet ken en ook nog nooit van heb gehoord.
Wat bedoel je met het installeren? Als je toch gewoon de SIMkaart in je toestel stopt dan krijg je gewoon Vodafone in beeld. Hij zal dan ook gewoon contact maken met het Vodafone netwerk, dat lijkt me niet zo moeilijk en dan hoeft er ook geen keuze gemaakt te worden.

Heb je wel een prepaid van Vodafone en heb je geen prepaid van Holland Nieuwe? (als deze bestaat)
In wat voor toestel stop je deze? Het is mij echt niet duidelijk hoe je daar nu aan komt. Misschien kan je iets meer vertellen.

ctjacobs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met installeren bedoel ik gewoon in mijn toestel stoppen en dan de instructies van het toestel volgen. De prepaid sim is van Vodafone. Het toestel is een Lumia 550. Ongeacht welk profiel ik kies krijg ik altijd verbinding met het Vodafone NL netwerk.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zou zeggen, als die gewoon Vodafone NL geeft en je kan gewoon bellen en gebeld worden en internetten, dan is het goed en houden zo. Die profiel keuze herken ik niet maar heb ook geen Lumia 550. Misschien dat een medewerker van Vodafone je nog kan helpen. Die komen hier ook op de community kijken en als die kunnen helpen dan zullen ze je wel berichten. 

Snap je het helemaal niet en kom je er niet uit, je kan ook langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen ze je natuurlijk ook helpen. En anders even wachten tot er hier iemand komt die er meer over weet. (dit is een klanten helpen klanten community, misschien is er wel iemand die het wel kent).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is apart @ctjacobs 

Normaal gesproken zou je dan Vodafone NL in beeld moeten krijgen tussen de opties. 
Heb je een nummer bij ons of bij Hollandsnieuwe?  Indien het Hollandsnieuwe is, mag je Hollandsnieuwe aanklikken. 

Hollandsnieuwe maakt gebruik van het netwerk van Vodafone. Dit kan ook de reden zijn waarom je daarna bij het netwerk VodafoneNL ziet.

ctjacobs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een nummer bij Vodafone. Net twee test sms verzonden en als ik hollandsnieuwe kies dan werkt het gewoon. Als ik Hot mobile aanklik dan werkt het _ook_ gewoon. Dat verbaast mij want volgens Google zit HOT mobile in Israel.

Chris

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik durf je niet te zeggen waarom dat gebeurt. Dit zou eigenlijk niet mogen. VodafoneNL zou er tussenin moeten staan. Maar het werkt in ieder geval.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic