Hallo Chris,
01) Je kunt klagen bij de aanbieders van die sms-diensten. En hen sommeren om jouw klacht door te zetten naar de Commissie Handhaving van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Dat moeten zij op jouw sommatie doen.
02) Je kunt klagen bij Vodafone door middel van het online klachten-formulier. En Vodafone sommeren om jouw klacht door te zetten naar de Commissie Handhaving van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Dat moet Vodafone op jouw sommatie doen. Eis dat Vodafone niet zelf jouw klacht gaat afhandelen. Maar eis een uitspraak van die Commissie Handhaving van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.
03) Je kunt een klachtenprocedure beginnen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag. Let op: eerst moet je een klacht hebben ingediend bij de aanbieders van die sms-diensten.
04) Je kunt een klacht indienen via de klachten-website:
http://www.klacht.nl 05) Als ouder met wettelijk gezag over jouw minderjarige kind kun je bij De Rechtbank de rechtshandeling van je minderjarige kind laten vernietigen. Dat is dus helemaal ongedaan laten maken. Daarvoor moet de Rechter wel een bindende uitspraak doen. Dat is geregeld in het consumentenrecht van het Burgerlijk Wetboek. Bij deze optie, adviseer ik je om je te laten adviseren door een advocaat gespecialiseerd in het Consumentenrecht. Dat kan zelfs als een minderjarige een button heeft aangeklikt waarmee hij/zij accoord is gegaan met bepaalde voorwaarden. Of toestemming heeft gegeven om bedragen te incasseren middels de Vodafone factuur.
Blijf strijden om je geld terug te krijgen. Vodafone heeft in het verleden aangekondigd keihard op te zullen treden tegen malafide sms-diensten-aanbieders. Je moet Vodafone aan die aankondiging houden. Vodafone heeft ook een verantwoordelijkheid. En die heeft Vodafone in het verleden ruiterlijk erkend.
Succes!
Netwerker