Niet van toepassing

health academy sms dienst

Ik was op een beurs in belgië op zaterdag 27 september 2018, had mijn telefoon niet in gebruik en lag aan de lader. Toen ik naar mijn telefoon keek, zag ik opeens dat ik was aangemeld voor " health academy sms dienst " en dat 2x achter elkaar voor 5 euro een week, dus totaal 10 euro.

De 2 sms berichten waren op het zelfde tijdstip binnengekomen. Wat hier niet klopt .. ik had tijdens de beurs mijn telefoon niet in gebruik, dus heb ik mij nergens voor aangemeld, anders zou ik 1 of 2 minuten voordat ik die SMSjes kreeg mij ergens moeten hebben aangemeld.. dat is dus niet het geval.

Direct heb ik op www.payinfo.nl ingelogd, daar zag ik 2 diensten open staan die zojuist op dat tijdstip actief waren gezet. Ik heb beide afgemeld bij de optie afmelden.

Daarna heb de optie 'afmelden voor alle smsdiensten' geactiveerd, dus daar ben ik van af. In de toekomst kan smsdiensten op mijn telefoonnummer niet geactiveerd worden. In mijn geval ben ik dus nog geen uur lid geweest van deze SMSdienst door het afmelden.

Ik lees her en der dat zoekmachines naar actieve nummers zoeken en deze gebruiken om illegaal health academy sms dienst op je nummer te activeren.

Ik wil lezers voor het volgende waarschuwen;

Ik ben twee maanden lang geregeld gestalkt door 06-847400##. Personen van Marokkaanse afkomst zitten achter dit nummer. Wat was er gaande... ik kreeg 2 maanden lang elke keer een sms met 1 letter of 2 cijfers, vaag gebeuren. Heb hierover beklag gedaan bij Vodafone. Ik heb toen dat nummer gebeld. Een man met een Marokkaanse accent nam op en zij dat zijn kinderen geregeld met zijn telefoon spelen.

Na dat gesprek, want ik belde die persoon met mijn eigen telefoonnummer, ben ik opeens 1 of 2 dagen later aangemeld voor Health Academy. Het is mogelijk dat achter dat nummer een criminele organisatie zit. Die mij illegaal in het systeem hebben gezet.

Ik lees alleen de krant, gebruik whatsapp en bel geregeld. Verder heb ik geen vage apps op mijn toestel. Als ik mij ergens aanmeld op internet waar men mijn telefoonnummer wil hebben, dan vermeld ik daar altijd mijn prepaid nummer (kaartje kan je zo weggooien) en nooit mijn 06 nummer waarvan ik een contract heb zakelijk bij Vodafone. Ben benieuwd of er mensen zijn die ook vage smsjes ontvangen van een bepaald nummer?!

Ben je aangemeld voor deze dienst, geen paniek, Afmelden via payinfo en direct betaaldiensten blokkeren.

In dit geval stuur ik een aangetekende brief naar vodafone met de eis dat men deze kosten van mijn rekening gaat halen. VODAFONE moet kunnen aantonen dat ik doormiddel van een code of een sms, dat ik deze dienst geactiveerd heb. Kan VODAFONE dat niet aantonen, dan kan het bedrijf deze kosten niet aan mij door berekenen.

Doormiddel van data-onderzoek is het te achterhalen als iemand zich aan heeft gemeld. In dit geval is dat niet van toepassing. Ik ben door dat tuig illegaal in het systeem gezet. Natuurlijk heb ik ook een beklag gedaan online.

Diverse vrienden van mij heb ik inmiddels bij PAYINFO afgemeld voor betaaldiensten, om te voorkomen wat ik en u meemaken.


Een tweede verdachte situatie is waardoor wij deze smsdiensten op ons toestel krijgen;


OPVALLEND IS DAT HET VOORAL VEEL KLANTEN VAN VODAFONE BETREFT DIE VOOR DEZE SMSDIENST OPEENS WORDEN AANGEMELD ALS IK VIA GOOGLE ZOEK NAAR SLACHTOFFERS. LIJKT WEL OF ER BIJ VODAFONE EEN DATA LEK IS GEWEEST OF DE SERVERS ZIJN GEHAD. DAT LIJKT MIJ ZEKER MOGELIJK GEZIEN VODAFONE VAAK PROBLEMEN HEEFT MET ZOGENAAMDE STORINGEN VOOR KORTE OF LANGERE TIJD (AANTAL DAGEN) MET HUN SYSTEMEN.


Verder kwam ik tegen op televisie: Bij Kassa of Radar betreffende colportage via internet, telefoon en aan de deur. Hierin werd gesteld dat een lidmaatschap of abonnement o.i.d pas rechtsgeldig is wanneer de klant een op schrift gestelde overeenkomst krijgt en hij deze bevestigd. Los daarvan bestaat er ook nog het recht binnen een bepaalde periode de overeenkomst achteraf op te zeggen, zonder kosten.



En nog iets leuks....

En VODAFONE ... ik heb NOG IETS LEUKS VOOR JULLIE, WAAR ALLE KLANTEN IETS AAN HEBBEN;

Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. Een telefoonaanbieder mag u dan niet afsluiten.


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten


Aangezien ik geen duidelijke informatie heb gehad (jullie beschuldigen klanten van het zelf activeren van een smsdienst.. terwijl de klanten geen benul hebben dat men iets actief zou zetten...), juridisch gezien zijn wij als klant helemaal niet goed geïnformeerd wat de smsdienst kost of de inhoud daarvan. Dus is bovenstaande regel van toepassing en VODAFONE MAG ONS NIET AFSLUITEN en moet de klant schadeloos stellen!!
1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Er loopt al een topic hier over. Ik zal deze dan ook sluiten. Daarnaast wil ik je wel wijzen op honze huisregels (typen in hoofdletters). Dit is helaas niet toe gestaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic