Henny Smetsers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een abonnement van 150 belminuten en 500 gig. Als dit op is krijg ik 500 extra omdat ik ook Ziggo klant ben. Ik heb meestal genoeg aan 500, omdat ik volgens mij niet zoveel gebruik en ben erg veel thuis. Hoe kan het dat het deze maand helemaal op is. Ik schrik ervan. Ik heb de wereld al uitgezet omdat ik bang ben dat het anders héél veel geld gaat kosten. Wilt u mij hierover terug bellen aub, om uitleg te geven. Ik heb het idee dat het ergens blijft hangen. 

Met vriendelijke groet,  

Henny Smetsers 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Henny Smetsers 
Heb je al eens gekeken in je My Vodafone? Daarin kan je zien waar en wanneer er data is gebruikt. Bij een iPhone kan je heel makkelijk zien waarin je data hebt verbruikt. Een Android toestel zou ik zo 123 niet weten. 

Zet je toestel eens uit en weer aan, misschien dat er iets vast loopt en sluit altijd al je apps af, als je deze niet gebruikt. Vooral webcam apps willen nog wel eens aan blijven! Ik heb wat voorbeelden hieronder geplaatst, misschien helpt het om hier eens naar te kijken. Het kan per toestel verschillen, anders even opzoeken in Google. 

Er zijn wel medewerkers van Vodafone online maar die zijn hier met deze feestdagen niet elke dag. Het kan dus even duren voor deze je topic leest en je ermee kan helpen. Zit je er nu toch mee dan kan je het best langs een Vodafone winkel gaan of een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen geen info melden wat er zoveel data gebruikt maar kunnen wel kijken wanneer dat is gebeurd (wat je zelf ook kan in je My Vodafone). 


Extra info:
Zo zie je op Android (Samsung) hoeveel data apps verbruiken

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Gegevensgebruik’.
  • Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app verbruikt.
  • Druk op ‘Op achtergrond synchroniseren’ om te zien hoeveel MB’s een app verbruikt als deze niet openstaat of als je telefoon vergrendeld is je ‘m niet gebruikt Door de slider naast de app naar links te vegen, voorkom je dat een app de volgende keer MB’s verbruikt zonder dat je zelf de opdracht geeft.


Zo zie je op iOS hoeveel data apps verbruiken

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  • Scroll naar beneden.
  • Onder het kopje ‘Mobiele data’ zie je precies hoeveel data elke app verbruikt.


Zet automatisch updaten uit: 
Automatisch updaten van apps uitzetten op Android

  • Open de ‘Play Store’-app.
  • Druk op de drie streepjes.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Selecteer bij ‘Apps automatisch updaten’ de optie ‘Alleen via wifi’.

 

Automatisch updaten van apps uitzetten op iOS

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘iTunes Store en App Store’.
  • Schuif de slider naast ‘Updates naar rechts’.
  • Schuif de slider naast ‘Gebruik mobiele data’ naar links.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Henny Smetsers wrote:

Ik heb een abonnement van 150 belminuten en 500 gig.

 

500MB zeker?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Henny Smetsers 
Heb je al eens gekeken in je My Vodafone? Daarin kan je zien waar en wanneer er data is gebruikt. Bij een iPhone kan je heel makkelijk zien waarin je data hebt verbruikt. Een Android toestel zou ik zo 123 niet weten. 

Zet je toestel eens uit en weer aan, misschien dat er iets vast loopt en sluit altijd al je apps af, als je deze niet gebruikt. Vooral webcam apps willen nog wel eens aan blijven! Ik heb wat voorbeelden hieronder geplaatst, misschien helpt het om hier eens naar te kijken. Het kan per toestel verschillen, anders even opzoeken in Google. 

Er zijn wel medewerkers van Vodafone online maar die zijn hier met deze feestdagen niet elke dag. Het kan dus even duren voor deze je topic leest en je ermee kan helpen. Zit je er nu toch mee dan kan je het best langs een Vodafone winkel gaan of een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen geen info melden wat er zoveel data gebruikt maar kunnen wel kijken wanneer dat is gebeurd (wat je zelf ook kan in je My Vodafone). 


Extra info:
Zo zie je op Android (Samsung) hoeveel data apps verbruiken

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Gegevensgebruik’.
  • Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app verbruikt.
  • Druk op ‘Op achtergrond synchroniseren’ om te zien hoeveel MB’s een app verbruikt als deze niet openstaat of als je telefoon vergrendeld is je ‘m niet gebruikt Door de slider naast de app naar links te vegen, voorkom je dat een app de volgende keer MB’s verbruikt zonder dat je zelf de opdracht geeft.


Zo zie je op iOS hoeveel data apps verbruiken

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  • Scroll naar beneden.
  • Onder het kopje ‘Mobiele data’ zie je precies hoeveel data elke app verbruikt.


Zet automatisch updaten uit: 
Automatisch updaten van apps uitzetten op Android

  • Open de ‘Play Store’-app.
  • Druk op de drie streepjes.
  • Druk op ‘Instellingen’.
  • Selecteer bij ‘Apps automatisch updaten’ de optie ‘Alleen via wifi’.

 

Automatisch updaten van apps uitzetten op iOS

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘iTunes Store en App Store’.
  • Schuif de slider naast ‘Updates naar rechts’.
  • Schuif de slider naast ‘Gebruik mobiele data’ naar links.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je kunnen achterhalen waardoor je data op is @Henny Smetsers?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen reactie komen @Henny Smetsers, dan zal het topic binnenkort gesloten worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic