Michele66

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

gesprekken vanuit UK naar nederland lukt niet

Goedemiddag

 

Ik woon tijdelijk in de UK.  Ik kan prima internetten en gebeld worden en zelf bellen binnen de UK.

Maar zodra ik naar Nederland bel (gewoon via het Vodafoon netwerk, met roaming aan ) wordt het gesprek na +/- 1 minuut afgebroken.

Ik heb alle instellingen gereset. Zit op het vodafoon netwerk. Alle vragen over dit onderwerk gelezen (ook van andere providers )

Enig idee hoe dit aan te pakken ?

Ik heb een  Samsung A53. En een Red unlimited abonnement.

In de hoop dat jullie het :"Ei van Columbus" te voorschijn toveren, verlijf ik met vriendelijke groet

Michele

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3561Posts
  • 1083Oplossingen
  • 1172Likes

Hi @Michele66, goedemorgen en welkom hier. 

Dit is zeker een bijzonder mysterie! Doordat je wel kan bellen en internetten in de UK lijkt het probleem in ieder geval niet veroorzaakt te worden door foutieve APN instellingen. Ook hier heb ik je gegevens er bijgepakt en ben ik nog even de instellingen ingedoken. Hier staat ook alles correct voor gebruik in het buitenland. 

Het gekke is dus dat er wel een gesprek tot stand komt als je een Nederlands mobiel nummer belt, maar dat dit gesprek steeds wordt afgebroken. Klopt het dat het om meerdere nummers gaat? Of is het echt één specifiek nummer waarbij je hier tegenaan loopt? 

Heb je voor de zekerheid ook een kruistest gedaan? Dat wil zeggen dat je jouw simkaart in een ander toestel test en een andere simkaart in jouw Samsung A53 test. Zo kun je eventueel een specifieke instelling in jouw mobiele telefoon uitsluiten als mogelijke boosdoener. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan wil ik je aanraden om dat eens te testen. 

Verder geef je ook aan dat je steeds bent verbonden met het Vodafone netwerk in de UK. Door middel van roaming kun je je mobiele abonnement gebruiken op het netwerk van andere providers in het buitenland. Het Vodafone netwerk in de UK is dus zeker niet hetzelfde als het Vodafone netwerk hier. Wat gebeurt er als je een ander netwerk selecteert? 

Mocht uit bovenstaande geen oplossing komen, dan wil ik je vragen om onze netwerk check te doorlopen vanaf dit punt. Aan het einde wordt een case aangemaakt voor onze technische dienst die jouw verbinding onder de loep gaat nemen. Probeer zoveel mogelijke concrete informatie hierin te vermelden en ook wat je allemaal al hebt getest. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3561Posts
  • 1083Oplossingen
  • 1172Likes

Hi @Michele66, goedemorgen en welkom hier. 

Dit is zeker een bijzonder mysterie! Doordat je wel kan bellen en internetten in de UK lijkt het probleem in ieder geval niet veroorzaakt te worden door foutieve APN instellingen. Ook hier heb ik je gegevens er bijgepakt en ben ik nog even de instellingen ingedoken. Hier staat ook alles correct voor gebruik in het buitenland. 

Het gekke is dus dat er wel een gesprek tot stand komt als je een Nederlands mobiel nummer belt, maar dat dit gesprek steeds wordt afgebroken. Klopt het dat het om meerdere nummers gaat? Of is het echt één specifiek nummer waarbij je hier tegenaan loopt? 

Heb je voor de zekerheid ook een kruistest gedaan? Dat wil zeggen dat je jouw simkaart in een ander toestel test en een andere simkaart in jouw Samsung A53 test. Zo kun je eventueel een specifieke instelling in jouw mobiele telefoon uitsluiten als mogelijke boosdoener. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan wil ik je aanraden om dat eens te testen. 

Verder geef je ook aan dat je steeds bent verbonden met het Vodafone netwerk in de UK. Door middel van roaming kun je je mobiele abonnement gebruiken op het netwerk van andere providers in het buitenland. Het Vodafone netwerk in de UK is dus zeker niet hetzelfde als het Vodafone netwerk hier. Wat gebeurt er als je een ander netwerk selecteert? 

Mocht uit bovenstaande geen oplossing komen, dan wil ik je vragen om onze netwerk check te doorlopen vanaf dit punt. Aan het einde wordt een case aangemaakt voor onze technische dienst die jouw verbinding onder de loep gaat nemen. Probeer zoveel mogelijke concrete informatie hierin te vermelden en ook wat je allemaal al hebt getest. 

Michele66
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor de reactie . ga nu alles wat je als eventuele oplossing ziet uitproberen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic