davida

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen service / slecht bereik 1115AP (Duivendrecht)

Ik heb al jaren een slecht bereik in en rondom mijn huis in Duivendrecht (slechts 1 of 2 streepjes op de telefoon). Ik kon gelukkig wel altijd bellen/gebeld worden, maar internet is echt bedroevend traag.
De laatste dagen echter heb ik met enige regelmaat de melding "geen service" in beeld, en kan ik zelfs niet meer bellen/gebeld worden. Ik heb daarom 2 vragen aan Vodafone:
1. is er een storing bekend in mijn postcodegebied (1115AP) of wordt er hier momenteel gewerkt aan het netwerk?
2. aangezien met name het 3G bereik hier al jaren slecht is; is het mogelijk dat er eens gekeken wordt naar de (ver)plaatsing van een zendmast? Op internet heb ik een kaart gevonden waarop alle zendmasten in de omgeving staan, en er zou eentje staan bij station Duivendrecht (200m van mijn huis), maar die staat volgens mij aan de andere zijde van het station en erg laag (3m hoogte), waardoor het signaal niet door/over de spoordijk komt. Dit is waarschijnlijk de reden van het slechte signaal in vrijwel heel Duivendrecht. Zou mooi zijn als hier iets aan gedaan kon worden!
 
Alvast bedankt voor een reactie.
Met vriendelijke groet,
 
David
Duivendrecht
7 Reacties 7
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo David,

Allerseerst wens ik je een hartelijk welkom op het Vodafone Forum.

Ik heb de netwerkdekking er erven bij genomen. Ik zie inderdaad een mast in de buurt van het station. Als dat aan de overkant van het spoor is kan het zijn dat de electriciteitskabels het signaal verstoren.
Het 3G-netwerk op jouw adres is inderdaad niet optimaal. Stel je toestel eens in op 2G, herstart het, en probeer het dan nog eens. Kun je dan wel weer bellen?

We werken regelmatig aan ons netwerk. Bovendien zijn we bezig om ons netwerk in het hele land te verbeteren. Je kunt de werkzaamheden in de gaten houden via dit forum. Je vindt ze hier.
davida
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Astrid,
 
Bedankt voor je reactie.
Het uitzetten van 3G lijkt inderdaad te leiden tot een betere receptie (ik heb nu 5 streepjes ipv 1), maar ik hoop toch niet dat dit als een structurele oplossing is bedoeld. Dan zou ik iedere dag als ik van huis ga dus de 3G weer moeten aanzetten (wil ik een beetje de internetsnelheid van mijn abonnement halen op andere plekken) en hem dan weer uitzetten als ik weer thuis kom? Dat lijkt me nogal omslachtig.
 
Ben overigens blij dat je aangeeft dat er in mijn postcode inderdaad slecht 3G bereik is, maar ik zou het natuurlijk nog mooier vinden als jullie daar wellicht iets aan kunnen doen. Is het niet mogelijk de zendmast op een betere plek te plaatsen? Ik denk aan: bovenop het dak van het station (minimaal 15m hoog), of desnoods in/op de kerk die pal naast het station staat? Ik denk dat heel veel inwoners van Duivendrecht daar erg bij gebaat zouden zijn.
 
Wellicht dat je een dergelijk verzoek ergens in jullie systeem kan zetten? (al was het in eerste instantie maar om het goed uit te zoeken / na te meten).
 
Alvast bedankt, vriendelijke groet,
 
David  Duivendrecht (1115AP)
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Davida, ik begrijp dat het vervelend en het omzetten naar 2G is geen structurele oplossing maar een tijdelijke. Ik heb je vraag genoteerd en ik zal een mail sturen naar de betreffende afdeling. Hopelijke kunnen zij voor mij nakijken of er een mogelijkheid om het netwerk te verbeteringen en op welke termijn dit gebeuren kan. Helaas zal dit binnen een week gerealiseerd zijn maar ik denk dat je daar wel begrip voor hebt 🙂
davida
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maurice,

Dank voor je reactie; ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET binnen een week geregeld is 😉 en natuurlijk heb ik daar begrip voor. Ik ben al heel blij met jullie goede en serieuze reacties en dat er echt naar gekeken gaat worden. Heb nu een beetje spijt dat ik bijna 5 jaar heb gewacht om het probleem te melden 😉

Denk je dat ik er zelf nog iets over ga horen? (bijv via een reactie op dit forum of via de mail?) of moet ik over een paar weken de stand van zaken zelf nog eens nagaan?

Met vriendelijke groet,
David, Duivendrecht
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey davida,

Maurice zal inderdaad bedoelen dat het niet binnen week geregeld zal zijn. Sorry!

Hij heeft gevraagd voor meer info bij onze collega's van de verantwoordelijke afdeling. Via dit topic zullen wij je direct op de hoogte stellen als we meer weten. Je hoeft zelf eventjes niks te doen 🙂
davida
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone, Het is inmiddels 5 maanden na mijn oorspronkelijke bericht, ik heb nog steeds een beroerde internet-dekking in en om mijn huis (1115AP). Is er al meer bekend over de mogelijke oorzaak, en of er op afzienbare termijn iets aan gedaan kan worden? Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Met vriendelijke groet, David Aulman Duivendrecht
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Davida,

Ik heb de actuele dekking voor je nagekeken. 3G is op deze locatie niet optimaal. Ook zie ik dat je in de buurt woont bij een kruising van spoorwegen. De constructie hiervan kan zorgen dat het signaal verstoord wordt. Ik durf je niet te zeggen op welke termijn er extra bereik bij zal komen. Ik weet dat het al is aangegeven, maar wil je toch adviseren om over te schakelen op 2G. Deze is wel optimaal op jouw loactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic