MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

geen" overgangs toon" bij bellen naar sommige vaste nummers met Iphone 6s?

Sinds vorige week hoor ik bij bellen naar diverse vast nummers geen "overgaan-toon " meer.
Ik krijg wel contact op moment dat er is opgenomen of de voicemail aangaat.
Bellen naar mobiele nummers geeft geen problemen en bij vaste nummers is het incidenteel (wel steeds
bij dezelfde nummers)
Inmiddels 3 x bij de Vodafonewinkel geweest voor advies, naar de Apple-store geweest voor controle
van mijn toestel ( nieuwste software en alle instellingen zijn ok)
Inmiddels is ook de simcard vervangen waarna het "even" werkt maar na een aantal uren
is het weer het zelfde probleem??
Heeft iemand ervaring hiermee? Bedankt alvast voor de reacties.

update 1: Vanmorgen mijn Iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Probleem
blijft. Met mijn 2e telefoon ( duo-card) een Samsung heb ik het probleem niet....
telefoon gaat gewoon over? En nog vreemder, wanneer in mijn Iphone even op" vliegtuigstand "zet
en daarna weer terug krijg ik wel de overgangstoon maar wanneer ik een paar minuten wacht is het probleem
terug. Dus alleen na opnieuw aanmelden op het Vodafonenetwerk kan ik 1 of 2 keer naar de bewuste nummers bellen. Het zijn enkele vaste nummers waarbij ik het probleem heb, Inmiddels met diverse andere Iphones ook
naar de bewuste nummers gebeld en die hebben het probleem niet, krijg daarmee wel de overgangstoon.

update 2:
de vaste nummers waarnaar ik bel en geen "overgangstoon" krijg blijken ( zover ik het kan inschatten) allemaal
analoge nummers( oude aansluitingen op koper??) te zijn , de vaste nummers waarnaar ik bel en wel de "overgangstoon" krijg blijken
digitale nummers te zijn?







39 Reacties 39
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi MV24,

Wat balen dat het nu weer niet werkt!
Ik ervaar dit probleem zelf ook af en toe met mijn iPhone, maar durf niet te zeggen waar het aan ligt.
Heb je het overal of komt het voornamelijk op een bepaalde plaats voor? Kan het misschien te maken met het bereik?

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben en of iemand weet waar het door komt.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dag Sieske,

inderdaad balen. Vanmorgen mijn Iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Probleem
blijft. Met mijn 2e telefoon ( duo-card) een Samsung heb ik het probleem niet....
telefoon gaat gewoon over? En nog vreemder, wanneer in mijn Iphone even op" vliegtuigstand "zet
en daarna weer terug krijg ik wel de overgangstoon maar wanneer ik een paar minuten wacht is het probleem
terug. Dus alleen na opnieuw aanmelden op het Vodafonenetwerk kan ik 1 of 2 keer naar de bewuste nummers bellen. Het zijn enkele vaste nummers waarbij ik het probleem heb, Inmiddels met diverse andere Iphone ook
naar de bewuste nummers gebeld en die hebben het probleem niet, krijg daarmee wel overgangstoon.

grt
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
ff een update:
de vaste nummers waarnaar ik bel en geen "overgangstoon" krijgl blijken ( zover ik het kan inschatten) allemaal
analoge nummers( oude aansluitinge op koper??) te zijn , de vaste nummers waarnaar ik bel en wel de "overgangstoon" krijg blijken
digitale nummers te zijn?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi MV24

Bedankt voor de update! Helaas hebben wij hier na enige rondvraag ook geen idee waar dit aan kan liggen. Het is waarschijnlijk ook een issue met je telefoon en niet met het Vodafone netwerk. Ik kan dus helaas ook niet meer voor je betekenen dan je terugverwijzen naar Apple. Je zou er ook voor kunnen kiezen om het toestel te laten opsturen ter reparatie, maar ik vrees dat dit weinig zal uithalen.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Bedankt voor je reactie Sharon! Hoop dat het tot een oplossing komt anders is
dit mijn eerste en mijn laatste Iphone....Hiervoor alleen Samsungs gehad en daarvoor Nokia's
ben al klant sinds de Libertel-tijd en nooit problemen gehad met een toestel 😞
Burgt007

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit ook met het probleem! Maar ik heb het naar mobile en vaste nummers wordt er helemaal knetter gek van. Het is bij mij een week of twee begonnen en kan maar niet vonden wat het is.

Gr jef
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou nog eventueel een kruistest kunnen uit proberen. Hiermee weet je zeker of het aan het toestel ligt. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel. Een werkende simkaart gaat in jouw toestel.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
"kruistest " ga ik doen bedankt!
na inventarisatie blijkt dat de nummers die ik bel en geen overgangstoon bij krijg allemaal KPN ( vaste) nummers zijn.
Het vreemde is dat het bij de meeste KPN nummers wel goed gaat bij enkele niet.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hopelijk komt er snel een oplossing 😞
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
MV24,

Het blijft behoorlijk mysterieus, he?
Laat je ons wat weten of de kruistest wat meer duidelijkheid heeft gegeven?
Succes!
walkinthepark

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook. Ik ben net overgestapt van een iPhone 5 naar een iPhone 6 en sindsdien geen overgangstoon meer bij vaste nummers. Mobiele nummers geen enkel probleem.

Het ligt niet aan het bereik, want ik heb het op alle locaties waar ik bel en ik woon niet bepaald in een gebied met een lage dekkingsgraad.

Ik heb ook al zitten zoeken of er instellingen in de mobiel zijn die dit probleem veroorzaken, maar niets...


767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik heb er sinds een paar weken last van. Al gebeld met de klantenservice maar die konden me niet helpen en kenden het probleem niet.
Het gaat bij mij alleen om vaste nummers, niet om mobiel.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
zojuist "kruistest" gedaan met simkaart van mijn dochter ( ruim 1,5 uur getest om alles uit te sluiten ), met deze simcard werkt alles normaal.
Ook met mijn simcard in de Iphone 5s van mijn dochter werkt ook alles normaal.
(Ik heb reeds een nieuwe duo-simcard van Vodadone ontvangen 2 weken terug).
Ook met de duocard in mijn 2e telefoon ( Samsung) werkt naar behoren.
Inmiddels mijn simcard weer terug in mijn telefoon gezet....en het werkt niet meer.....
wederom geen overgangstoon bij diverse ( mijn inmiddels bekende) vaste nummers?
Mijn Iphone blijkt dus in orde ( wat Apple ook al heeft gemeld) Het lijkt erop dat het de
combinatie is van mijn simcard met mijn Iphone 6 s die problemen geeft immers in de Iphone 5s
werkt alles naar behoren.
Hier staat de spreker stil 😞
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi MV24,

Kun je eens nakijken van welk netwerk dat je gebruik maakt wanneer je dit probleem hebt? Staat je toestel dan op 2G toevallig? En probeer dan eens te switchen naar 3G of 4G. Heb je het probleem dan ook?
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dag Sharon, bedankt voor je reactie. Ik heb net "4G" uitgezet. Bij bellen op 3G heb ik naar de bewuste nummers
wel de overgangstoon !! Vreemd.....
Ik heb nu 4G alleen voor data aanstaan!
Update; wanneer ik verbinding heb met een wifi-netwerk werkt het weer niet meer.
Dus wifi-bellen dient uit te staan!
Hoop wel dat het netwerk binnenkort weer geschikt is voor bellen met 4G en wifi- bellen!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, we hebben hierover overleg gehad met onze technische afdeling en dit blijkt een bekend probleem te zijn. Onze collega's zijn momenteel druk bezig de oorzaak te achterhalen en dit in overleg met de betrokken partijen z.s.m. op te lossen. Bedankt voor het signaal in ieder geval!
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Bedankt voor de reactie Serkan, ik wacht in spanning af!
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
wederom een update! 4G data ook uitzetten, synchronisatie e.mail verloopt niet goed
meer. Vandaag enkele essentiiële mailtjes te laat binnen gehad 😞 . Ik heb nu alles op 3G staan, hierop werkt alles oke!
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Mijn vrouw heeft deze week haar Vodafone abonnement verlengd met een nieuwe Iphone 6s 32 G en
heeft exact hetzelfde probleem :(!, ook op haar telefoon 4G bellen + wifibellen uitgezet.
Inmiddels ben ik ruim 5 weken met dit probleem bezig. Heeft veel tijd gekost,( 3 maal bezoek Vodafone winkel, telefoon naar Apple en veel zoekwerk op het internet). Ik hoop dat Vodafone snel met een oplossing komt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic