MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

geen" overgangs toon" bij bellen naar sommige vaste nummers met Iphone 6s?

Sinds vorige week hoor ik bij bellen naar diverse vast nummers geen "overgaan-toon " meer.
Ik krijg wel contact op moment dat er is opgenomen of de voicemail aangaat.
Bellen naar mobiele nummers geeft geen problemen en bij vaste nummers is het incidenteel (wel steeds
bij dezelfde nummers)
Inmiddels 3 x bij de Vodafonewinkel geweest voor advies, naar de Apple-store geweest voor controle
van mijn toestel ( nieuwste software en alle instellingen zijn ok)
Inmiddels is ook de simcard vervangen waarna het "even" werkt maar na een aantal uren
is het weer het zelfde probleem??
Heeft iemand ervaring hiermee? Bedankt alvast voor de reacties.

update 1: Vanmorgen mijn Iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Probleem
blijft. Met mijn 2e telefoon ( duo-card) een Samsung heb ik het probleem niet....
telefoon gaat gewoon over? En nog vreemder, wanneer in mijn Iphone even op" vliegtuigstand "zet
en daarna weer terug krijg ik wel de overgangstoon maar wanneer ik een paar minuten wacht is het probleem
terug. Dus alleen na opnieuw aanmelden op het Vodafonenetwerk kan ik 1 of 2 keer naar de bewuste nummers bellen. Het zijn enkele vaste nummers waarbij ik het probleem heb, Inmiddels met diverse andere Iphones ook
naar de bewuste nummers gebeld en die hebben het probleem niet, krijg daarmee wel de overgangstoon.

update 2:
de vaste nummers waarnaar ik bel en geen "overgangstoon" krijg blijken ( zover ik het kan inschatten) allemaal
analoge nummers( oude aansluitingen op koper??) te zijn , de vaste nummers waarnaar ik bel en wel de "overgangstoon" krijg blijken
digitale nummers te zijn?







39 Reacties 39
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
imiddels zijn 2 maanden verstreken en het probleem is er nog steeds. Volgens Vodafone komt er een oplossing maar wanneer ???
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi MV24,

We hebben intern om een update gevraagd. Zodra we hier een reactie op hebben, delen we die in dit topic.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
bedankt Sharon, ik wacht in spanning af!
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb hetzelfde met mijn iPhone 6. Sedert iOS 10.3 ?
Met mijn duocard in mijn 2e toestel geen probleem. Kaarten gewisseld helpt niet.
Ik heb het als ik naar mijn thuisnr bel dat analoog KPN is
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Exact hetzelfde bij mij. Denk sedert update naar iOS 10.3?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb bij mobiel netwerk mobiele data netwerk 4G alleen data aangezet en het werkt nu goef
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb bij mobiele instellingen bellen via 4G uitgezet. Dus alleen data via 4G en probleem is opgelost
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zie oplossing elders.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb op mijn iPhone bij instellingen bellen via 4g uitgezet. Dus alleen data via 4G aan. En probleem opgelost
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Update:

De oorzaak van het probleem is bekend MV24, en we zijn nog steeds druk bezig met het werken naar een oplossing. We houden je op de hoogte in ieder geval!


MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
eind vorige week heb ik een update gehad van Vodafone ( kreeg automatisch melding van "provider update"). Inmiddels werkt bij mij alles weer naar behoren!!
Ik heb 4G weer aangezet voor gesprekken en data en tevens wifi-bellen weer aangezet!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Goed om te horen MV24! Ik zie vandaag inderdaad een terugkoppeling van onze technische afdeling dat wanneer je de nieuwste IOS-versie installeert, het probleem opgelost is.
Mac

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Afgelopen vrijdag zijn mijn vrouw en ik overgestapt van T-Mobile naar Vodafone.
Wij ervaren hetzelfde probleem met bellen naar een vast nummer.
Ook wij hebben een IPhone 6S.
Voordat wij overgestapt waren hadden wij hier geen problemen mee.
Ik ben benieuwd wat hier de oorzaak van is en hoop dat jullie het snel opgelost krijgen.
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Mac wellicht verstandig om de laatste reacties op dit topic te lezen alvoren te reageren. Het probleem is inmiddels verholpen: de laatste IOS versie downloaden en alles werkt naar behoren! Succes!
Mac

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Onze telefoons zijn up to date, inclusief de laatste IOS versie, en het werkt NIET!
Dus aub niet zeggen dat ik eerst alle topics moet leze alvorens ik reageer!
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

  • @Mac sorry 😞 , heel vreemd. Het probleem, waarvoor ik dit topic ben gestart, doet zich bij ons na de laatste update niet meer voor. Wellicht is het een ander probleem. ( al bij de Vodafone-winkel geweest?)
Mac

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MV24
Vanmorgen een update via Vodafone ontvangen en geïnstalleerd. Het probleem is nu verholpen.
Top????????
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen Mac
MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@Mac Top!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dit probleem is niet meer actueel. Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic