Roosje

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen netwerk/bereik op postcode 1107 DB / Samsung Galaxy S3

Sinds kort ben ik overgestapt naar vodafone. En ik heb een samsung galaxy s3. En sinds een aantal dagen heb ik geen bereik in huis en daarnaast ook geen internetverbinding. Ik heb helemaal geen streepjes en soms heb ik een of twee streepjes. En als ik spelletjes wil spelen dan staat er dat er geen internetverbinding is.
Het is gewoon zo frusterend. Bij mijn vorige provider had ik helemaal nergens last van. 😞
28 Reacties 28
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Kijk eens via de dekkingkaart van vodafone of je weinig bereik heb waar je nu zit
 
Zet op je telefoon(welke je hebt weet ik niet) 3G uit en schakel over naar 2G, internet is wel wat langzamer namelijk maar het bellen en smsen zou perfect moeten gaan, en als je op internet gaat waarom pak je dan niet WIFI mocht deze uiteraard in de buurt zitten
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb op de dekkingskaart gekeken en er staat het volgende:
 
Dekking op dit adres:

  • GSM
  • UMTS
Ik heb een samsung s3. Hoe kan de de netwerk overschakelen naar 2G? Of een andere oplossing ervoor?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Dan zou er een probleem met de mast moeten zijn
 
Om over te schakelen naar 2g doe je zo:
Instellingen --> meer instellingen --> mobiele netwerken --> netwerkmodus zet je op alleen GSM
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat denk ik ook. Want ik heb er sinds deze week last van. En vaak gewoon helemaal geen bereik.
Ik zal proberen de instellingen te wijzigen. Ik hoop dat het dan beter gaat?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
2G heeft namelijk een voor grotere en stabieler bereik dan 3G, daarom is 2g ook de beste optie, je ken gewoon weer bellen en smsen, internet ook echter iets langzamer
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Roosje,

Probeer je toestel ook eens af en toe opnieuw op te starten, zo maak je een nieuwe aanmelding op het netwerk.
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie oplossingen. Ik heb het op GSM gezet en vaak heb ik geen internetverbinding. Dat valt dan weg en moet ik elke keer wachten als ik bijvoorbeeld spelletjes speel. Het is gewoon echt vervelend. Nu heb ik maar Wifi aanstaan en dat valt ook vaak weg.
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De verbinding en internet is er toch niet beter op geworden. Ik heb spijt dat ik ben overgestapt naar jullie. Bij HI had ik 100% bereik en internet.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Roosje,

Ik snap dat je op het moment zo baalt van het slechte bereik.

Graag zou ik iets meer informatie van je willen om te kijken wat wij voor je kunnen doen.
Heb je hier vanaf dag 1 bij Vodafone last van gehad, of heeft het eerst wel gewerkt?
Wat is de specifieke locatie (postcode) waar je hier last van hebt en weet je of anderen in je omgeving dit ook ervaren?
Ik weet dat je een nieuw toestel hebt, maar kun je toch eens je sim in een ander toestel plaatsen om uit te sluiten dat dáár het probleem ligt?

Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eerste dagen heeft het wel gewerkt. En het lijkt alsof het met de dag steeds erger wordt.
 
Vandaag kon ik niet bellen (kwam een melding niet aangemeld bij netwerk.. Als ik de wifi thuis niet gebruik heb ik gewoon geen internet. Dan krijg ik de melding (netwerkfout (controleer de verbinding),  en fout bij verbinding.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en hun vertelde mij dat er inderdaad niet goeie UMTS dekking is op mijn adres. En dat ze niet veel kunnen doen. En dat ik maar een signaalplus moet aanschaffen. Ik ga geen 80 euro uitgeven aan een kastje. Ik betaal al genoeg voor mijn abbonement.

Ik heb mijn simkaart, accu eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet een aangemaakt. Geen resultaat. Ik internet maar met wifi.
Ik weet niet of anderen in mijn omgeving dit ook ervaren.  Mijn postcode is 1107 DB.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zie op die postcode zowel heel goed bereik (op zowel 2G als 3G) als een paar plekjes waar het minder is. Ik kan zonder meer info niet echt iets nakijken maar dat je helemaal geen bereik hebt vind ik wel vreemd. Want zoals we ook in het EDGE topic al concludeerden: internet via 2G kan ook prima werken en als het pas sinds 1 week is dan lijkt me sterk dat je in een "minder" gebied zit. Ik ga dan eerder denken aan bv een probleempje met de mast bij jou in de buurt.

Zijn er toevallig meer mensen met een Vodafone abonnement die dit merken?

PS. Ik heb de topictitel even aangepast zodat hij het probleem iets beter weergeeft. Als er andere mensen langskomen met hetzelfde probleem, herkennen die het ook sneller 🙂
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vreemd. Want ik heb geen enkel streepje. (het is gewoon helemaal leeg en soms komt er 1 of 2 streepjes). Maar de gehele dag is het zowat geen streepjes. Als ik mijn wifi uit doe dan heb ik geen internet. Dan krijg k meldingen zoals controleer netwerkverbinding etc.  En als ik spelletjes wil spelen dan staat er geen verbinding. Controleer de internetverbinding.

Ik heb gister gebeld met de klantenservice ze hebben ook gekeken en ze vertelden mij dat de dekkingsgebied niet zo best is (gekeken naar mijn postcode).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat heb ik ook net gedaan, maar het wisselt daar dus een beetje. Maar helemaal geen bereik (ook niet op 2G) zou niet moeten kunnen tenzij er iets defect is.

Vandaar de vraag of meer mensen merken wat jij merkt. Dat zou sowieso het geval moeten zijn namelijk, als het aan de dekking ligt. En merk je dit de hele dag overal, of merk je het alleen als je thuis bent. En merk je het dan binnen of buitenshuis of maakt dat geen verschil?
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteravond rond 0:30 had ik opeens wel bereik had toen drie streepjes wat een wonder. alleen had ik geen internet. als ik mijn wifi uit doe dan heb ik gewoon geen internet op mijn mobiel. dat is toch vreemd?? Sinds nu heb ik weer geen bereik. geen enkel streepje,
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik maakt nog steeds gebruik van mijn wifi. Anders heb ik geen internet op mijn mobiel. Wat is de reden ervan?
Roosje
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
 
Het is nog steeds niet opgelost. Als ik een smsje verstuur dan duurt het wel enkele minuten dat het verzonden is. Soms een foutmelding vanwege geen netwerk. Als ik iemand bel of gebeld wordt dan verbreekt de verbinding.
 
Dit is toch niet normaal? Voor wat betaal ik elke maand mijn abbonement?
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Roosje, het is natuurlijk erg vervelend als het nog steeds niet goed werkt. Heb je ondertussen al kunnen ontdekken of dit probleem op die specifieke locatie alleen bij jou voorkomt of ook bij andere Vodafone gebruikers op die locatie? En heb je daarnaast al je simkaart in een ander toestel kunnen testen? We willen er namelijk achter proberen te komen of dit een locatiegebonden probleem is of het ergens anders aan ligt.
m_e

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, 
 
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, ik heb de postcode 8261 
ik heb een samsung galaxy s3 mini, eerst had ik ook gewoon goed bereik, maar sinds 3 dagen valt elke keer mijn hele bereik weg. Ik kan dan niet meer internetten (behalve op wifi) en niet meer bellen en smsen. zeer vervelend dus. 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi m_e,

allereerst welkom op het forum! Kun je de vragen die mijn collega hierboven al stelde beantwoorden? Het is namelijk van belang om te weten of de oorzaak in het netwerk, het toestel of de gebruikte simkaart zit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic