AbAb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen mobiel internet

Sinds kort naar Vodafone Red Unlimited gegaan. Mobiel internet werkt nu niet meer goed. Bij veel (niet alle) apps geeft hij de melding dat hij geen internet vindt. Via wifi geen problemen. Alleen bij grotere Apps zoals bv NOS nieuws. WahattsUP is  geen probleem. Bij vorige provider (BEN) geen problemen. Alle instellingen doorlopen maar kan niets geks vinden. Ook de optie achtergrond data beperken" staat niet aan. Signaalteken geeft gewoon 4G aan. Telefoon al een paar keer aan en uit gezet en opties aan en uit geschakeld. Geen effect. Wie weet oplossing, anders is dit abonnement Red Limited.    

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @AbAb 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend, dat wil je natuurlijk niet als je een mobiel abonnement hebt afgesloten. Heb je toevallig de DigiD app ook op je Motorola en werkt deze ook niet? Er zijn momenteel veel klachten wat betreft Motorola en een aantal app's en dus ook het netwerk van Vodafone. Heb je toevallig al eens een andere simkaart in je toestel gedaan, werkt dan wel alles? En heb je je eigen simkaart bij een ander in z'n toestel gedaan, werkt het dan wel goed? Kan je op die manier testen of je simkaart goed is, of niet.

Wil je ook even kijken of je APN instellingen in orde zijn? Meer, en andere informatie hier over kan je vinden op deze topic:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami... 

Bekijk in context

5 Reacties 5
AbAb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ter aanvulling: Heb een Motorola 3G met Android 6.0.1.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @AbAb 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend, dat wil je natuurlijk niet als je een mobiel abonnement hebt afgesloten. Heb je toevallig de DigiD app ook op je Motorola en werkt deze ook niet? Er zijn momenteel veel klachten wat betreft Motorola en een aantal app's en dus ook het netwerk van Vodafone. Heb je toevallig al eens een andere simkaart in je toestel gedaan, werkt dan wel alles? En heb je je eigen simkaart bij een ander in z'n toestel gedaan, werkt het dan wel goed? Kan je op die manier testen of je simkaart goed is, of niet.

Wil je ook even kijken of je APN instellingen in orde zijn? Meer, en andere informatie hier over kan je vinden op deze topic:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami... 

GdB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem (ook een Motorola android 7.1.1). WhatApp werkt gewoon maar Chrome zegt dat er geen internet verbinding is. Als ik Wifi of de andere SIM kaart dat gaat alles goed.  

GdB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na opnieuw instellen van APN settings doet mijn mobile data het weer.....

AbAb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb de APN handmatig ingesteld en nu lijkt het te lukken. Buitenland nog niet gecontroleerd. Vodafone en oudere Motorola's lijken moeilijk samen te werken. Met mijn oude provider had ik geen probleem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic